کتاب به داد ما برسید!

Be dad-e ma beresid
ناگفته های نامه تاریخی علی شمخانی فرمانده سپاه خوزستان
کد کتاب : 108482
شابک : 978-9645063748
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب به داد ما برسید! اثر محمدمهدی بهداروند

۲۶ سال پیش، هنگام وقوع جنگ تحمیلی در ایران هم یکی از این نامه‌ها توسط علی شمخانی، فرمانده وقت سپاه خوزستان نوشته‌شد. او در آن روزها در شرایطی قرار گرفت که ناچار شد نامه‌‌ای بنویسد و نسبت به نداشتن مهمات و نرسیدن آر پی جی و خمپاره اعتراض کند. شمخانی در این نامه، مسئولان را مورد خطاب داده و نوشته‌اش را با جمله «مسئولین، مسلمین، به داد ما برسید» آغاز کرده‌ است، اما این سئوال پیش می‌آید که چرا این نامه توانسته ماندگار شود؟
شمخانی این نامه را خطاب به شورای عالی دفاع وقت، با ریاست بنی‌صدر به رشته تحریر درآورده، بی‌کفایتی، کارشکنی و خیانت‌های او را به‌ نوعی مطرح کرده و موجب بروز اتفاقات بزرگی شده است. از مهم‌ترین دستاوردهای این نامه می‌توان به عزل ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از فرماندهی کل قوا و رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی اشاره کرد.

کتاب به داد ما برسید!

محمدمهدی بهداروند
محمدمهدی بهداروند متولد سال 1342 است. وی فارغ التحصیل شدن دوره دکترای جامعه شناسی با گرایش مردم شناسی در سال 1374 و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی فاطمیه (1380) می باشد. ویـ عضو هیئت تحریریه مجله یاس و مجله پیام زن است. همچنین ایشان استاد حوزه و دانشگاه: تدریس اندیشه کلامی و سیاسی در دانشگاه ـ حوزه: تدریس مکاسب و کفایه می باشد.
قسمت هایی از کتاب به داد ما برسید! (لذت متن)
مدتی بعد در تهران و در جلسه ای وقتی بنی صدر مرا دید گفت: این چه نامه ای بود؟ چه نوشتی؟ به شدت از نامه دلگیر بود و معلوم بود حال او را گرفته است. اگر بخواهم اثری برای این نامه در مقابل بنی صدر بیان کنم باید بگویم بعد از رسیدن نامه به تهران تحولات عجیبی رخ داد. مثل اینکه بنی صدر عزل شد و از کشور فرار کرد. تغییرات جدی داده شد، صحنه نبرد عوض شد و دشمن هم متوجه این تغییر نگرش شد.