کتاب کابل اکسپرس

Kaboul Express
کد کتاب : 12486
مترجم :
شابک : 978-600-376-327-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در فرانسه

معرفی کتاب کابل اکسپرس اثر سدریک بانل

کتاب کابل اکسپرس، رمانی نوشته ی سدریک بانل است که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. زواک، پسری افغان است که هفده سال دارد اما سیزده ساله به نظر می رسد و از هوش بسیار بالایی برخوردار است. او به خاطر این که پدرش «قربانی» غربی ها شده، از آن ها بسیار خشمگین است و فکر انتقام در سر دارد. او در مقابل کامپیوتر خود، نوعی جدید از بازی را خلق کرده است. یک بازی واقعی که در فرانسه خواهد گذشت. و در سوریه، توجه فردی به این نقشه ی بازی جلب می شود. از کابل گرفته تا صحرای مرگ، از شهرهای تحت اشغال در سوریه گرفته تا ترکیه و رومانی، مأمور اداره ی امنیت داخلی فرانسه یعنی نیکول لاگونت به همراه یکی از نیروهای امنیتی کابل به نام قندار، به دنبال دستگیری زواک و همدستانش هستند.

کتاب کابل اکسپرس

سدریک بانل
سدریک بانل، زاده ی سال 1966، نویسنده ای فرانسوی است. بانل در آثارش به شکلی ویژه به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور افغانستان می پردازد. آثار او در کشورهای متعددی ترجمه و چاپ شده اند.
نکوداشت های کتاب کابل اکسپرس
Irresistible.
غیر قابل مقاومت.
L'Express

A page-turning work.
اثری بسیار جذاب.
Le Soir

قسمت هایی از کتاب کابل اکسپرس (لذت متن)
تا لحظاتی دیگر، فرستاده ی داعش وسایل ضروری سفرش را به سرزمین شام _ آن طور که تروریست ها، سوریه را می نامند _ برایش خواهد آورد. فرقه ی داعش رو به نابودی است اما بدون مبارزه از بین نخواهد رفت و زواک، نقشه ای را که لازم است در اختیار دارد تا از کفار انتقام بگیرد. ناگهان مردی کنارش می نشیند. زواک تردید دارد. آیا همان کسی است که منتظرش است؟ برای این که همدیگر را بشناسند رمزی پیش بینی شده است. سپس دستی به سوی او می خزد و رانش را لمس می کند. جا می خورد و با بیزاری به مردی که کنارش نشسته نگاه می کند.

در فرودگاه کابل هیچکس نگران نوجوانی نیست که ظاهر کودکی عاقل را دارد و زواک بدون مشکل و با گذرنامه ی کاملا نوی خود از کنترل های امنیتی عبور می کند. در تنها سالن کثیف ترمینال، همراه دیگر مسافران و نزدیک فرش های فرسوده ای منتظر می ماند که صدها مسلمان ذکرگویان پیشانیشان را روی آن ها قرار می دهند. زواک خودش نماز نمی خواند. در واقع کاملا مطمئن نیست که به خدا باور دارد یا نه. نبرد او جای دیگری است.

میهماندار مهربانی او را کنار پنجره در ردیف آخر می نشاند. زواک هدفونش را به گوش می زند و کنسول بازی اش را روشن می کند. مثل بسیاری از نوجوانان ترجیح می دهد بازی ها را غیرقانونی دانلود کند تا این که آن ها را بخرد اما او احتمالا تنها فردی در کل افغانستان است که هنر «کرک کردن» را در مقیاس زیاد به کار می بندد.