کتاب نمونه های موفق

Successful Paterns
کد کتاب : 124981
شابک : 978-9648654332
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نمونه های موفق اثر عباس رحیمی .

کتاب نمونه های موفق اثر نشر جمال می باشد.پدر و مادر نمونه چه ویژگی‌هایی دارند؟همسر نمونه کیست و چه وظایفی بر عهده اوست؟
ترسیم هدف و غایت، یکی از گام‌های موثر در رشد و تربیت است. هدف‌ها را با ارائه الگو مشخص و معین می‌کنند.الگو، هدفی هست که ما به دنبال رسیدن به آن هستیم.
از همین روست که خداوند در قرآن کریم برای انسان‌ها الگو و اسوه معرفی می‌کند.بالاترین و والاترین الگو برای هدایت و رشد انسان‌ها، خاندان پیامبر است. پیامبر و خانواده‌اش، نمونه عملی از انسان‌ها ایده‌آل هستند.
همچنین اهل بیت گرامی به تبیین ویژگی‌های افراد نمونه پرداخته‌اند.ویژگی همسر نمونه را در جایی، ویژگی‌های عروس و داماد نمونه را در جای دیگر و همینطور در سایر زمینه‌ها برای ما روشن کرده‌اند.
در کتاب نمونه‌های موفق، استاد عباس رحیمی به جمع‌آوری این ویژگی‌ها پرداخته است.
او با تتبع در منابع اسلامی، ویژگی‌های مادر نمونه، پدر نمونه، دانش آموز نمونه، مسجد نمونه و … را یافته و در کنار یک دیگر جمع کرده‌است.
نتیجه زحمات نگارنده در کتاب نمونه‌های موفق، ارائه الگو و نمونه ایست تا ما بتوانیم خود را با آن سنجیده و به سمت آن حرکت کنیم.
این کتاب علیرغم گستردگی عناوین -که شامل بیش از 40 زمینه مختلف می‌شود- به صورت مختصر و برای عموم مردم تدوین شده‌است.
همچنین پرداختن به مباحث دقیق علمی و فنی به جای دیگری موکول شده تا مخاطب را خسته و دلزده نکند.

کتاب نمونه های موفق

قسمت هایی از کتاب نمونه های موفق (لذت متن)
مهمان نمونه: مهمانی رفتن یا ولیمه دادن از سنت های بسیار حسنه است که دین اسلام بسیار به آن سفارش کرده است. مهمان نمونه باید: بدون دعوت و بی خبر نیاید. زیاد نماند و موجب زحمت صاحب خانه نشود. در کار منزل به صاحب خانه کمک کند. بر صاحب خانه حکمرانی نکند و دستور ندهد. کنجکاوی، تجسس و چشم چرانی نکند. و …