کتاب سیزدهمین قصه

The Thirteenth Tale
کد کتاب : 1251
مترجم :
شابک : 978-964-236-861-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

جزو لیست پرفروش های نیویورک تایمز

برنده ی جایزه ی کوییل سال ۲۰۰۷

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2013 ساخته شده است.

معرفی کتاب سیزدهمین قصه اثر داین سترفیلد

کتاب سیزدهمین قصه، رمانی نوشته ی داین سترفیلد است که اولین بار در سال 2006 وارد بازار نشر شد. نویسنده ای منزوی به نام ویدا وینتر که به خاطر مجموعه ی دوازده داستان جذاب خود شناخته می شود، شش دهه ی گذشته را صرف نوشتن مجموعه ای از زندگی های متفاوت برای خود کرده است. او که اکنون سالخورده و بیمار است، آماده است تا حقیقت را درباره ی زندگی خارق العاده و گذشته ی تراژیک و پر از خشونت خود برملا کند؛ حقیقتی که مدت هاست آن را مانند رازی سر به مهر، مخفی نگه داشته است. ویدا پس از تماس با زندگی نامه نویسی جوان به نام مارگارت لی (که خود به خاطر گذشته ی دردناکش در رنج است)، پرده از سرگذشتی برمی دارد که قبل از این می خواست آن را تا ابد ناگفته و نهان نگه دارد. با پیشروی داستان، مارگارت و ویدا به همراه هم با اشباحی از گذشته رو به رو می شوند و در آخر، حقیقت را از نزدیک لمس می کنند.

کتاب سیزدهمین قصه

داین سترفیلد
داین سترفیلد، زاده ی 22 آگوست 1964، نویسنده ای انگلیسی است که اولین رمانش با عنوان «سیزدهمین قصه» رتبه ی نخست پرفروش ترین های نیویورک تایمز را از آن خود کرد.سترفیلد قبل از شروع نویسندگی، به تحصیل در رشته ی ادبیات فرانسه در دانشگاه بریستول پرداخت. تز دکترای او درباره ی ساختارهای خودزندگی نامه ای آثار اولیه ی آندره ژید بود. سترفیلد سابقه ی تدریس در مدارس متعدد و همچنین به صورت خصوصی را در کارنامه دارد.
نکوداشت های کتاب سیزدهمین قصه
Eerie and fascinating.
وهم آلود و شگفت انگیز.
USA Today USA Today

Perfect.
بی نقص.
Entertainment Weekly Entertainment Weekly

Timeless, charming, a pure pleasure.
جاودان، جذاب و لذتی ناب.
San Diego Union-Tribune

قسمت هایی از کتاب سیزدهمین قصه (لذت متن)
آدم ها وقتی می میرند، ناپدید می شوند. صدایشان، زبانشان، نفسشان. گوشت تنشان. در نهایت استخوان هایشان. تمام خاطرات زنده شان محو می شود. این، هم هراس انگیز است و هم طبیعی. با این وجود، برخی افراد از این نابودی مستثنی هستن؛ چون در کتاب هایی که نوشته اند به هستی شان ادامه می دهند.

نکته ای درباره ی کلمات وجود دارد. کلمات اگر در کنترل یک متخصص باشند و با مهارت دستکاری شوند، آدم را به اسارت خود درمی آورند.

تولد، در حقیقت یک آغاز نیست. زندگی های ما در آغاز، به ما تعلق ندارند بلکه فقط ادامه ی داستان شخصی دیگر هستند.