کتاب فیلم به مثابه فلسفه

Film as philosophy
  • 15 % تخفیف
    245,000 | 208,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 125309
شابک : ‭978-6227668582‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 241
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلم به مثابه فلسفه اثر صالح نجفی

کتاب «فیلم به‌مثابه‌ی فلسفه»، پیش از این در ده جلد گردآوری شده بود و حالا همه‌ی آن‌ کتاب‌ها در یک کتاب جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده‌اند. این کتاب راجع‌به نقد یا نظریات مربوط به فلسفه نیست، بلکه به خواننده می‌آموزد که هر فیلم را از دریچه‌ی فلسفه بنگرد و در آن تأمل کند. این کتاب می‌تواند به مخاطبان جدی سینما کمک کند تا از زاویه‌ی جدیدی به فیلم‌ها نگاه کنند و دیگر به سادگی از کنار هیچ فیلمی رد نشوند. همچنین کارگردان‌ها و فیلمنامه‌نویسان به کمک این کتاب می‌توانند بر غنای ذهنی خود بیفزاند تا این اندیشه به هنگام نگارش فیلم‌نامه و یا ساخت فیلم به کمک آن‌ها آید. این کتاب تمرینی برای بهتر دیدن و فکر کردن است. زمانی‌که مخاطب با رگه‌های فلسفی موجود در سینما رو‌به‌رو می‌شود و درباره‌ی آن می‌خواند، به درک بهتری از فیلم می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود تا تخصصی‌تر به تماشای فیلم‌ها بنشیند و چند پله جلوتر از دیگرانی باشد که صرفا به قصد سرگرمی به سینما رو می‌آورند. در واقع این کتاب در نظر دارد که به هر فیلم به‌عنوان یک متن فلسفی نگاه کند و چندین فیلم را از این جهت مورد واکاوی قرار داده است. ده بخش حاضر در این کتاب عبارتند از: سینما به‌مثابه تمثیل غار افلاطون، کازابلانکا، پرسونا، همشهری کین، آنی‌ هال، سال گذشته در مارین‌باد، حرکت اشتباه، ماگنولیا، راشومون و کپی برابر اصل. لازم به ذکر است که این مجموعه کتاب در هشتمین دوره‌ی کتاب سال سینمای ایران به‌عنوان کتاب برتر در حوزه‌ی تألیف انتخاب شد.
صالح نجفی پژوهشگر، نویسنده و مترجم حوزه‌ی فلسفه، سینما و هنر است. ترجمه‌های بسیاری تاکنون از او به چاپ رسیده و نام کتاب تألیفی دیگرش مجموعه‌ی «عشق در سینما» است. او فرزند محمدعلی نجفی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است.

کتاب فیلم به مثابه فلسفه

صالح نجفی
صالح نجفی (متولد ۱۳۵۴) پژوهشگر حوزهٔ فلسفه، مترجم و ویراستار آثار فلسفی است.وی فرزند محمدعلی نجفی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی، و برادر آیت نجفی است.مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» با تألیف صالح نجفی، در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان برترین کتاب‌ها سال سینمای ایران در بخش تألیف برگزیده شدند، که جایزۀ بهترین تألیف هشتمین دورۀ کتاب سال سینما به ایشان تعلق گرفت.
دسته بندی های کتاب فیلم به مثابه فلسفه