کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

Small Great Things
کد کتاب : 12531
مترجم : محسن جاذب
شابک : 978-964-404-380-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز 2016

معرفی کتاب کارهای کوچک اما بزرگ اثر جودی پیکولت

کتاب کارهای کوچک اما بزرگ، رمانی نوشته ی جودی پیکولت است که نخستین بار در سال 2016 وارد بازار نشر شد. زنی جوان و همسرش که برای به دنیا آوردن فرزندشان به بیمارستان آمده اند، درخواست می کنند که پرستارشان عوض شود—آن ها به برتری نژاد سفیدپوست معتقد هستند و نمی خواهند روث، که سیاه پوست است، فرزندشان را لمس کند. بیمارستان با درخواست آن ها موافقت می کند اما کودک پس از مدتی و وقتی که تنها روث در بخش حضور دارد، دچار مشکل قلبی می شود. روث قبل از این که به کمک کودک بشتابد، اندکی درنگ می کند. وقتی درنگ او باعث وقوع یک تراژدی می شود، روث خود را در محاکمه می بیند. وکیلی سفیدپوست از او دفاع می کند که هشدار می دهد کشیدن بحث های نژادی به دادگاه ایده ی خوبی نیست. همزمان با این که این دو شخصیت به درک بیشتری از زندگی یکدیگر می رسند، تردیدهایی در مورد محکم ترین باورهایشان در آن ها شکل می گیرد.

کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

جودی پیکولت
جودی پیکولت، زاده ی ۱۹ می ۱۹۶۶، رمان نویسی آمریکایی است. پیکولت در سال 1987 در رشته ی نویسندگی خلاق از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد. او وقتی هنوز در حال تحصیل بود، داستان های کوتاه خود را در مجلات مختلف به چاپ می رسانید. در حال حاضر حدود چهارده میلیون نسخه از آثار پیکولت در سراسر جهان به فروش رفته و داستان های او به 34 زبان ترجمه شده اند.
نکوداشت های کتاب کارهای کوچک اما بزرگ
It will challenge the readers.
این اثر مخاطبین را به چالش می کشد.
The Washington Post

A fantastic read from beginning to end.
داستانی شگفت انگیز از ابتدا تا انتها.
San Francisco Book Review

Exciting and fast-paced.
هیجان انگیز و سریع.
New York Journal of Books

قسمت هایی از کتاب کارهای کوچک اما بزرگ (لذت متن)
برابری یعنی داشتن رفتاری یکسان با همه. اما عدل و انصاف یعنی در نظر گرفتن تفاوت ها تا همه شانس برای موفقیت داشته باشند.

اگر جورچین جهان به شکلی بود که تو درون آن جای نمی گرفتی چه؟ و تنها راه برای بقا، ناقص کردن خودت، بریدن گوشه ها، صیقل دادن و اصلاح خودت برای جا شدن بود؟ چرا هنوز موفق نشده ایم که به جای این کار، جورچین را تغییر دهیم؟

تمام چیزهایی را که با آن ها مواجه شده ای، نمی توانی تغییر دهی. اما هیچ چیز نمی تواند تغییر کند مگر این که با آن مواجه شده باشی.