کتاب دو مرد از بروکسل

Les deux messieurs de Bruxelles
کد کتاب : 12592
مترجم :
شابک : 978-9642439546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دو مرد از بروکسل اثر اریک امانوئل اشمیت

در این اثر، مجموعه ای از پنج داستان است که از رمز و راز احساسات ناگفته ای حرف می زند که غالبا هیچ کس این احساسات را به زبان نمی آورد و این احساسات، هرچند مبهم، اما واقعی هستند.

در این مجموعه، پنج داستان به نام های «زناشویی»، «پیری»، «پدری»، «فرزندی»، «هنر و عشق به بشریت» آمده است.

کتاب دو مرد از بروکسل

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.
قسمت هایی از کتاب دو مرد از بروکسل (لذت متن)
آن مرد در کنار او قرار گرفته بود، چسبیده به دیوار بین شومینه و دسته گلی خیلی بزرگ، او را مجبور کرد که نگاهش کند و بعد شروع به صحبت کردن با او کرد. می توان گفت بیشتر گفت و گو را به تنهایی پیش می برد، چون او بدون اینکه جوابی دهد، با چشمانش در میان مهمانان در این مهمانی لعنتی به دنبال مردی می گشت که برایش مفید باشد. مفید، یعنی یک رئیس احتمالی.

درتان یک مرد استثنایی بود .در زندگی ام دیگر چنین انسانی را نشناخته ام، چنین انسان خوبی را، انسانی که چنین درک عمیقی از دیگران و بدبختی هایشان داشت. او همه چیز را بدون این که نیازی به توضیح داشته باشد درک می کرد. او واقعا از شفقت بی اندازه ای بهره مند بود.