کتاب پروژه شادی

The Happiness Project
کد کتاب : 1273
مترجم :
شابک : 978-600-5941-55-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

پروژه ی خوش بختی
The Happiness Project
کد کتاب : 69493
مترجم :
شابک : 978-6001941122
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پروژه شادی اثر گریچن رابین

کتاب پروژه شادی، اثری نوشته ی گریچن رابین است که اولین بار در سال 2009 به چاپ رسید. گریچن رابین در یک بعد از ظهر بارانی، در یکی از غیرمعمول ترین مکان های ممکن، شهود عجیبی را تجربه کرد. این مکان جایی نبود جز یک اتوبوس. او این شهود را در قالب کلمات این گونه بیان کرد: «روزها طولانی اند، اما سال ها کوتاه. زمان می گذرد و من بر مسائلی که واقعاً اهمیت دارند، تمرکز نمی کنم.» گریچن در لحظه تصمیم گرفت که یک سال را به «پروژه شادی» اختصاص دهد. رابین در این کتاب تأثیرگذار و نشاط آور، حکمت گذشتگان، تحقیق های علمی کنونی و درس هایی از فرهنگ عامه در مورد شادتر بودن را مورد بررسی قرار می دهد و این وقایع و ماجراجویی های یک ساله را با ما به اشتراک می گذارد. او در این میان، به نکات ارزشمندی دست یافته است: نوآوری و چالش ها، منابع قدرتمند شادی آفرینی هستند؛ پول تنها زمانی می تواند خوشبختی را برایمان به ارمغان آورد که عاقلانه خرج شود؛ نظم بیرونی به آرامش درونی کمک می کند و کوچک ترین تغییرات می توانند بزرگ ترین تفاوت ها را ایجاد کنند.

کتاب پروژه شادی


ویژگی های کتاب پروژه شادی

جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

جزو فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

گریچن رابین
گریچن کرفت رابین، زاده ی 14 دسامبر 1965، نویسنده، وبلاگ نویس و سخنران آمریکایی است. او در کانزاس سیتی در ایالت میزوری بزرگ شد. گریچن که دانش آموخته ی رشته ی حقوق از دانشگاه ییل آمریکا است، مدتی سردبیر مجله ی حقوقی ییل بود و برنده ی جایزه ی «ادگار ام. کولن» (مربوط به دانشکده ی حقوق ییل) شد. او همچنین استاد دانشکده ی حقوق و دانشکده ی مدیریت همین دانشگاه بوده است. موضوع آثار او، کسب عادت های مثبت در زندگی، خوشبختی و فطرت انسان است. رابین با همسرش جیمز در شمال منهتن در نیویورک زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب پروژه شادی
An engaging, eminently relatable chronicle of transformation.
شرحی جذاب و بسیار قابل همذات پنداری از دگرگونی.
Barnes & Noble

An enlightening, laugh-aloud read.
اثری روشنگرانه که خنده بر لب می آورد.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

Packed with fascinating facts about the science of happiness.
سرشار از حقایقی حیرت انگیز درباره ی دانش خوشبختی.
Bookpage Bookpage

قسمت هایی از کتاب پروژه شادی (لذت متن)
مهم ترین شادی یک انسان، آن است که خودش باشد.

کارشناسان می گویند انکار کردن احساسات منفی، آن ها را تشدید می کند، اما شناختن احساسات منفی موجب می شود احساسات مثبت باز گردند.

می خواستم بیشتر بخندم. می خواستم عاشقانه محبت کنم، همچنین می خواستم شور و شوق بیشتری داشته باشم. می دانستم که انتقاد کردن کار خوبی نیست، اما لذت داشت. چرا انتقاد کردن آنقدر شیرین بود و انسان را راضی می کرد؟ انتقاد موجب می شد احساس فرهیختگی و روشنفکری بیشتری پیدا کنم و در حقیقت، بررسی ها نشان می دهد مردم، نویسندگانی را که در مورد کتاب ها نقد منفی نوشته اند، با کفایت تر و متخصص تر از نویسندگانی دانسته اند که نقد مثبت نوشته اند، در حالی که محتوای هر دو نوع نقد از کیفیت بالایی برخوردار بوده است. بررسی دیگری حاکی است، مردم بیشتر مایلند فکر کنند کسی که از آن ها انتقاد می کند، از آنها باهوش تر است، همچنین وقتی کسی وحدت نظر جمعی را مختل می کند، قدرت اجتماعی آن جمع را مختل می کند.