کتاب فیزیک اگزیستانسیال

Existential Physics
پاسخ های یک دانشمند به بزرگ ترین پرسش های زندگی
کد کتاب : 127436
مترجم :
شابک : 978-6227124569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیک اگزیستانسیال اثر زابینه هوسنفلدر

«فیزیک اگزیستانسیال» نوشته‌ی زابینه هوسنفلدر سفری عمیق در دوراهی فیزیک و فلسفه است که خوانندگان را به جست‌و‌جوی فراتر از مرزهای سنتی تحقیق علمی تشویق می‌کند. در این کار ابداعی، هوسنفلدر، فیزیکدان و فیلسوف نظری، به مفاهیم وجودی تلاش ما برای درک ماهیت بنیادی جهان می‌پردازد.
این کتاب یک اودیسه‌ی فلسفی است که مفاهیم متعارف در مورد ماهیت واقعیت، محدودیت‌های دانش علمی و عدم قطعیت‌های ذاتی که در تار و پود کیهان نفوذ می‌کند را به چالش می‌کشد. هوسنفلدر در قلمروهای پیچیده‌ی فیزیک نظری حرکت می‌کند و خوانندگان را دعوت می‌کند تا با سوالاتی دست‌و‌پنجه نرم کنند که از معادلات فراتر می‌روند و در جوهر وجودی انسان تحقیق می‌کنند.
برای روح ماجراجوی روشنفکری که مشتاق درکی عمیق‌تر از جهان و جایگاه ما در آن است، «فیزیک اگزیستانسیل» چراغی برای تحقیق است. هوسنفلدر خوانندگان را تشویق می‌کند تا با محدودیت‌های ذاتی چارچوب‌های علمی کنونی ما روبرو شوند و در مورد سوالات وجودی که وقتی به ورطه ناشناخته‌ها نگاه می‌کنیم، فکر کنند.
قدرت نوآورانه این اثر در توانایی آن در آمیختن دقت فیزیک نظری با تفکرات درون‌نگر فلسفه وجودی نهفته است. هوسنفلدر درحالی‌که خوانندگان را از طریق پیچیدگی موضوعاتی مانند مکانیک کوانتومی، سیاهچاله‌ها و ماهیت زمان راهنمایی می‌کند، به‌طور همزمان از آنها دعوت می‌کند تا در مورد مفاهیم عمیق این مفاهیم علمی برای درک ما از آگاهی، اراده آزاد و ساختار واقعیت تأمل کنند. علاوه‌بر این، «فیزیک اگزیستانسیال» یک کتاب علمی متعارف نیست؛ این دعوتی است برای درگیرشدن با رازهایی که در نقطه تلاقی علم و فلسفه قرار دارند. هوسنفلدر خوانندگان را به چالش می‌کشد تا با زیبایی ناراحت‌کننده‌ی عدم‌قطعیت روبه‌رو شوند و از آنها می‌خواهد که سوالات عمیقی را که هنگام ورود تحقیقات علمی به قلمرو ناشناخته‌ها مطرح می‌شوند، بپذیرند.
در اصل، «فیزیک وجودی» اثر زابینه هوسنفلدر، ترکیبی است که با تارهای تحقیق علمی و تفکر وجودی بافته شده است. این اثر با ذهن کنجکاو تشنه‌ی درک عمیق‌تر از جهان صحبت می‌کند و نه تنها پاسخ، بلکه چارچوبی برای پرسیدن سوالاتی که با ماهیت هستی طنین‌انداز است. این کتاب برای کسانی است که نه تنها به‌دنبال دانش در مورد کیهان هستند، بلکه به‌دنبال درگیری عمیق با رازهایی هستند که از درک کنونی ما فرار می‌کنند.
در پایان، «فیزیک اگزیستانسیال» زابینه هوسنفلدر اثری بزرگ است که از مرزهای نگارش علمی سنتی فراتر می‌رود. این یک ماجراجویی فکری است که خوانندگان را به چالش می‌کشد تا با پیامدهای وجودی جست‌وجوی دانش ما روبه‌رو شوند و آنها را به شرکت در یک گفت‌وگوی بزرگ کیهانی دعوت می‌کند که فراتر از معادلات و نظریه‌ها است. برای کسانی که مشتاق ترکیبی از دقت علمی و عمق فلسفی هستند، این کتاب یک راهنمای ضروری است که دیدگاهی منحصربه‌فرد در مورد تعامل بین اسرار جهان و اسرار وجود انسان ارائه می‌دهد.

کتاب فیزیک اگزیستانسیال

زابینه هوسنفلدر
سابین هوسنفلدر (متولد 1976) یوتیوبر حرفه ای، فیزیکدان نظری، ارتباط دهنده علم، نویسنده، موسیقیدان و خواننده آلمانی است. او نویسنده کتاب گمشده در ریاضی: چگونه زیبایی فیزیک را به بیراهه می کشد، که مفهوم ظرافت را در فیزیک بنیادی و کیهان شناسی بررسی می کند، و کتاب فیزیک وجودی: راهنمای یک دانشمند برای بزرگ ترین پرسش های زندگی است.