کتاب عملیات پاکسازی

The Undoing Project: A Friendship That Changed Our Minds
کد کتاب : 130054
مترجم :
شابک : 978-6225497351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب عملیات پاکسازی اثر مایکل لوئیس

چهل سال پیش دو روان‌شناس به نام‌های دانیل کانمن و آموس تورسکی مجموعه مقالات بی‌نظیری در مورد ذهن انسان نوشتند که فرضیات ما از روند تصمیم‌گیری را از بنیان تغییر داد. مقالات آن‌ها نشان داد ذهن انسان زمانی که مجبور به قضاوت در شرایطی می شود که در آن قطعیتی وجود ندارد، به طور سیستماتیک دچار خطا می‌گردد. آزمایش‌های آن‌ها رشته‌ی اقتصاد رفتاری را بنا نهاد و مطالعات داده‌های بزرگ و پزشکی مدرک‌محور را دچار دگرگونی کرد.
کتاب عملیات پاکسازی نتیجه همکاری جذاب این دو مرد بزرگ است که هر کدام عظمتی به قدر ادبای شهیر تاریخ ادبیات دارند. آموس تورسکی یک جنگجوی باهوش، دارای اعتماد به نفس، برون‌گرا و در کانون توجه جمع بود؛ دانیل کانمن که در کودکی از دست نازی‌ها فرار کرده بود، فردی درون‌گرا بود که جستجوی‌اش برای حل شک‌های درونی‌اش جرقه‌ای برای ارائه‌ی ایده‌هایش شد. همکاری آن‌ها به یکی از بهترین همکاری‌های دنیای علم تبدیل شد. آن دو طوری با هم کار می‌کردند که به یاد نمی‌آوردند ایده‌ها مال کدام‌شان بوده و کدام یک باید مخاطب تحسین‌ها باشد. در اولین مقاله‌ای که با هم نوشتند برای مشخص شدن نویسنده اصلی شیر یا خط انداختند و در مقاله بعدی نام‌شان را جابجا ‌کردند.
نحوه عملکرد ذهن انسان از طریق این دو روان‌شناس کاملا متفاوت از یکدیگر، به گونه‌ای تشریح شده است که نظر انسان از ذهن خودش را تغییر می‌دهد.

کتاب عملیات پاکسازی

مایکل لوئیس
مایکل مونرو لوئیس (متولد 15 اکتبر 1960) نویسنده آمریکایی و روزنامه نگار مالی است. او همچنین از سال 2009 ویراستار Vanity Fair بوده و بیشتر در زمینه تجارت، امور مالی و اقتصاد می نویسد. او به خاطر آثار غیرداستانی اش، به ویژه پوشش بحران های مالی و امور مالی رفتاری، شناخته شده است.