کتاب توطئه نازی ها در تهران

The Nazi Conspiracy: The Secret Plot to Kill Roosevelt, Stalin, and Churchill
طرح سری کشتن روزولت، استالین و چرچیل
کد کتاب : 131760
مترجم :
شابک : 978-6223241000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 449
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب توطئه نازی ها در تهران اثر برد ملتسر

کتاب « توطئه‌ی نازی‌ها در تهران»، به طرح سرّی کشتن روزولت، استالین و چرچیل در تهران می‌پردازد. این سه‌تن که رهبران آمریکا، شوروی و بریتانیا بودند، به‌شکل مخفیانه در سال 1322 در تهران، تحت عنوان «کنفرانس تهران» گرد هم آمدند. این کنفرانس که در زمان اوج جنگ جهانی دوم برگزار شد، به مسائلی پبرامون همین موضوع اختصاص داشت و برای اتحاد بیشتر علیه هیتلر صورت گرفت. دیدار پراهمیت آنها در ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳ (۶ تا ۹ آذر ۱۳۲۲) در تهران انجام شد. در همان زمان حضور این سه‌تن در تهران، آلمانی‌ها کوشیدند نقشه‌ای طراحی کنند و آن‌ها را به قتل برسانند؛ نقشه‌ای که اگر عملی می‌شد، تاریخ عصر خود را در معرض تغییر قرار می‌داد. شرح دیدار سه‌گانه روزولت، استالین و چرچیل در ایران و توطئه‌ی نازی‌ها برای ترور این سه‌تن، به‌صورتی روایی و جذاب، اما بر‌اساس اسناد و منابع موثق و معتبر، در کتاب ‌«توطئه‌ی نازی‌ها در تهران» آمده است.
در بخش‌هایی از پیشگفتار کتاب آمده: «رئیس‌جمهور مخفی شده است. خیابان مملو از سرباز است. هزاران سرباز در دو‌طرف خیابان صف کشیده‌اند. اغلب آنها، یونیفرم‌های شوروی را بر تن دارند، برخی هم انگلیسی یا آمریکایی هستند. آنها تفنگ‌های اتوماتیک خود را تکان‌تکان می‌دهند و در آن هوای داغ و خشک، از سلاح‌ها و بدن‌های خود برای ایجاد مانع در مقابل جمعیتی استفاده می‌کنند که سعی دارند جلو بیایند و به آنچه در‌حال اتفاق‌افتادن است، یا بهتر بگوییم به اینکه چه کسی دارد می‌آید، نگاه کنند. آن خیابان، خیابان عریضی است. یک خیابان اصلی در دل شهر پرجنب‌وجوش تهران، پایتخت کشور ایران.»

کتاب توطئه نازی ها در تهران

برد ملتسر
برد ملتسر (زاده اول آوریل 1970) یک رمان نویس تریلر سیاسی آمریکا، نویسنده غیر داستانی، خالق نمایش تلویزیونی و نویسنده کتاب های طنز است.برد ملتسر در اول آوریل 1970 متولد شد. وی در بروکلین، نیویورک بزرگ شد و سپس به فلوریدا جنوبی نقل مکان کرد، جایی که در سال 1988 از دبیرستان ارشد North Miami Beach فارغ التحصیل شد. در سال 1993، ملتسر در بیکن هیل، بوستون، ماساچوست به همراه هم اتاقی، نویسنده همکار طنز / هنرمند جود وینک زندگی می کرد و روزانه در حالی که در اولین رمان خود در شب کار می کرد، در فروش در م...
قسمت هایی از کتاب توطئه نازی ها در تهران (لذت متن)
در سال ۱۹۴۳، هنگامی که جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیده بود، رئیس جمهور ایالات متحدۀ آمریکا، نخست وزیر بریتانیا و رهبر اتحاد شوروری خود را نیازمند آن دیدند تا در دیداری به جزئیات کامل نبردهای نهایی خود با آلمان تحت رهبری آدولف هیتلر بپردازند و برای آیندۀ جنگ و جهان تصمیم بگیرند. دیدار پراهمیت آنان در ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳ (۶ تا ۹ آذر ۱۳۲۲) در تهران صورت گرفت. در همان حال، آلمانی ها کوشیدند تا نقشه ای طرح کنند و این سه تن را به قتل برسانند؛ نقشه ای که اگر عملی می شد، تاریخ عصر خود را در معرض تغییر قرار می داد. شرح دیدار سه گانۀ روزولت، استالین و چرچیل در ایران، و توطئۀ نازی ها برای ترور این سه تن به صورتی روایی و جذاب اما بر اساس اسناد و منابع موثق و معتبر در کتاب خواندنی حاضر آمده است؛ کتابی که به گفتۀ برخی صاحب نظران ادبیات تاریخی در ایالات متحده به نحو بسیار جذابی به رشتۀ تحریر درآمده و بیشتر خوانندگان را در موقعیتی قرار می دهد که یک نفس آن را تا پایان بخوانند.