کتاب نهج الفصاحه

Nahj al-Fasaha
کد کتاب : 131795
مترجم :
شابک : 978-9642021697
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
زبان کتاب : فارسی و عربی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نهج الفصاحه اثر ابوالقاسم پاینده

بیش از نیم قرن پیش، مرحوم آقای ابوالقاسم پاینده، کاری کرد کارستان که تحولی عظیم بود در باب دسترسی مردم به سخنان پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله
پیش از نهج‌الفصاحه، کتابی مستقل و پرحجم و پرتنوّع از سخنان پیامبر، برای عموم مردمان، وجود نداشت، همان‌سان که پیش از نهج‌البلاغه نیز کتابی این‌چنان مستقل و پرحجم و پرتنوّع ازسخنان امیر مومنان در دسترس عموم مردمان نبود.
اگر چه کار سیّد رضیّ در سامان‌بخشی نهج‌البلاغه، بسیار ارجمندتر از کار ابوالقاسم پاینده در تدوین نهج‌الفصاحه است، امّا از این جهت که هر دو آغازگر آفرینش مجموعه احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سخنان امیرمومنان(ع) بوده‌اند و راه تدوین موسوعه‌های بزرگ را هموار نمودند شباهت ستودنی دارند.
امید است که روی‌آوری و بهره‌گیری، از کتاب شریف نهج‌الفصاحه استمرار یابد و گام‌های بلندتری در مسیر نشر سخنان پیامبر اعظم برداشته شود و کارهای بزرگ‌تری انجام گیرد و همان‌سان که نهج‌البلاغه، چونان شجره‌ای طیبه، همواره رو به رشد و بالندگی است، نهج‌الفصاحه نیز بالنده و بالنده‌تر شود و نیز طلیعه‌ای باشد برای اقدام‌های بزرگ‌تر در عرصهٔ پژوهش در گفتارهای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله.

کتاب نهج الفصاحه

ابوالقاسم پاینده
ابوالقاسم پاینده (۱۲۹۰ نجف آباد - ۱۸ مرداد ۱۳۶۳ تهران) روزنامه‌نگار، داستان‌نویس، و مترجم ایرانی بود.تحصیلات مقدماتی را در نجف آباد، و صرف و نحو عربی و فقه اسلامی و فلسفه را در اصفهان، مدرسه جده بزرگ آموخت. دارای هوش و حافظهٔ فوق‌العاده‌ای بود. زیاد می‌خواند، هرچه را می‌خواند به خاطر می‌سپرد و به‌موقع استفاده می‌کرد. این هم دلیل دیگری بود برای موفقیت در کار روزنامه نویسی.ابوالقاسم پاینده کار مطبوعاتی را از سال ۱۳۰۸ در روزنامهٔ عرفان اصفهان آغاز کرد...