کتاب تاریخ کتابخوانی

A History of Reading
کد کتاب : 133334
مترجم :
شابک : 978-6004563574
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 505
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی تاریخ کتابخوانی اثر آلبرتو منگوئل

«تاریخ کتابخوانی» نوشته‌ی آلبرتو منگوئل ، کتابی است که در سال 1996 منتشر شد و به بررسی تاریخ فرهنگ خواندن در طول تاریخ می‌پردازد. منگوئل، نویسنده، مترجم، و ویراستار آرژانتینی-کانادایی، با استفاده از دانش گسترده و علاقه‌ی شخصی‌اش به کتاب‌ها و خواندن، یک سفر وسیع و جذاب از تاریخ خواندن را از دوران باستان تا عصر حاضر ارائه می‌دهد.
کتاب با بررسی شیوه‌های اولیه‌ی خواندن، از نشانه‌گذاری‌های اولیه بر روی لوح‌های گلی و پاپیروس‌ها شروع می‌شود و تا عصر دیجیتال و انقلاب‌هایی که در نحوه‌ دسترسی به متن و خواندن تغییر ایجاد کرده‌اند، پیش می‌رود. همچنین نویسنده، به بررسی نقش خواندن در توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی جوامع در طول تاریخ می‌پردازد. او به نحوه‌ی تأثیرگذاری خواندن بر جنبش‌های اصلاحی، انقلاب‌ها، و تغییرات فرهنگی اشاره می‌کند. این کتاب همچنین به تجربیات شخصی و احساسی مرتبط با خواندن می‌پردازد، از جمله انتقال تخیل، همدردی با شخصیت‌ها، و ارتباط عمیقی که خوانندگان با متون برقرار می‌کنند.
کتاب «تاریخ کتابخوانی» برای رویکرد جامع و بین‌المللی‌اش به تاریخ خواندن مورد تحسین قرار گرفته است. نویسنده با زبانی روان و داستان‌گونه، خوانندگان را به سفری در زمان‌های مختلف می‌برد که نه‌تنها اطلاعاتی علمی ارائه می‌دهد بلکه لذت دو چندان کتابخوانی را به مخاطبین کتاب خود می‌دهد.
کتاب تاریخ کتابخوانی یک اثر اساسی برای هر کسی است که به تاریخ خواندن، اهمیت آن در جوامع انسانی، و تأثیر فردی و جمعی آن علاقه‌مند است. نویسنده با ارائه‌ی یک نگاه تازه و تأمل‌برانگیز به فعالیتی که بسیاری از ما آن را به عنوان یک بخش طبیعی از زندگی روزمره‌مان پذیرفته‌ایم، خوانندگان را دعوت به سفری می‌کند که هم آموزنده و هم بسیار لذت‌بخش است.

کتاب تاریخ کتابخوانی

آلبرتو منگوئل
آلبرتو منگوئل (Alberto Manguel) یکی از نویسندگان و منتقدان ادبی برجستهٔ زمان ما است که به دلیل عشق و ارادت خود به کتاب‌ها و کتابخوانی شهرت جهانی یافته است. وی در سال 1948 در بوئنوس آیرس، آرژانتین به دنیا آمد و در طول زندگی‌اش در کشورهای مختلفی زندگی کرده است. منگوئل با توجه به پس‌زمینه‌ی فرهنگی و تاریخی خود، در اثار خود به بررسی موضوعاتی چون حافظه، زبان، تاریخ و ادبیات پرداخته و این موضوعات را از طریق چشم‌انداز شخصی خود بررسی کرده است. وی به دلیل آثاری چون "A History ...