کتاب گفتگوها با گوته (جلد دم)

Gespräche mit Goethe
در ده سال پایانی زندگی او
کد کتاب : 134799
مترجم :
شابک : 978-6229754825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 550
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1836
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب گفتگوها با گوته (جلد دم) اثر یوهان پیتر اکرمان

کتاب «گفتگوها با گوته» نوشته یوهان پیتر اکرمان است. این اثر مجموعه‌ای از گفتگوهای اکرمان با یوهان ولفگانگ فون گوته، نویسنده شناخته‌شده آلمانی است. اکرمان همه مکالمات خود را با گوته در ده سال آخر زندگی این نویسنده معروف ضبط کرده است. اکرمان این گفتگوها را زمانی که به‌عنوان منشی شخصی گوته فعالت می‌کرد انجام داده و این کتاب که مجموعه‌ای دو جلدی است، برای اولین‌بار سال 1836 منتشر شد و جلد دوم آن دوازده سال بعد یعنی در سال 1848 به انتشار رسید.
«گفتگوها با گوته» پس از مرگ گوته چاپ شده و اکرمان این کتاب را زمانی منتشر کرد که محبوبیت گوته در آلمان رو به کاهش بود و کتاب در ابتدای فروش در آلمان با شکست رو‌به‌رو شد اما پس از مدتی، به سرعت در میان خوانندگان بین‌المللی بسیار محبوب شد و در ادامه، نقش مهمی در احیای علاقه و قدردانی از آثار گوته در آلمان و سراسر جهان ایفا کرد. کتاب گرچه از روی مکالمات ضبط‌شده به تدوین رسیده، اما شامل بسیاری از مطالب زندگی‌نامه‌ای گوته هم است و اکرمان تاکید کرده که مکالمات او رونویسی کلمه‌به‌کلمه نیست، بلکه بازسازی مبتنی‌بر حافظه است.
در این کتاب، اکرمان با اشاره به تاریخ دقیق هر مکالمه با گوته، به گفتگوهای خود با این نویسنده پرداخته است. آن‌ها درباره موضوعات مختلفی از جمله تاریخ، تاثیر یونان و روم باستان بر ذهنیت‌های مدرن، جنگ‌های مختلف، مارتین لوتر و مسیحیت و بسیاری مطالب دیگر صحبت کرده‌اند و اکرمان همه آن‌ها را مانند تاریخ‌نگار و زندگینامه‌نگار قهاری با خلاقیت خود به ثبت رسانده است. این کتاب همچنین نشان‌دهنده نوع رابطه گوته با منشی خود است. اکرمان به‌شدت به گوته احترام می‌گذاشت و به ندرت جرات مخالفت با او را داشت. هیچ‌چیز درباره اکرمان، منشی گوته در این کتاب وجود ندارد و خواننده تنها قرار است با گوته بیشتر آشنا شود.

کتاب گفتگوها با گوته (جلد دم)

یوهان پیتر اکرمان
یوهان پیتر اکرمان (21 سپتامبر 1792 - 3 دسامبر 1854) ، شاعر و نویسنده آلمانی ، بیشتر بخاطر اثر خود در گفتگوها با گوته ، که حاصل همکاری او با یوهان ولفگانگ فون گوته در آخرین سالهای زندگی گوته بود ، مشهور است.اکرمان در وینسن (لوهه) در هاربورگ از خانواده ای متواضع متولد شد و در فقر و محرومیت پرورش یافت.پس از خدمت به عنوان داوطلب در جنگ آزادی (1813-1814) ، وی منصب منشیگری را در بخش جنگ در هانوفر به دست آورد. در سال 1817 ، گرچه بیست و پنج سال سن داشت ، اما او توانست در سالن بدنسازی هانوفر و پس از آ...