کتاب درس هایی درباره فلسفه تاریخ

Lectures on the Philosophy of History
کتاب حاضر ترجمه جلد دوازدهم کتاب "Werke" (مجموع کامل آثار هگل) است.
کد کتاب : 3286
مترجم :
شابک : 9780000650634
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1837
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

کانت و یاکوبی
Lectures on the Philosophy of History
کد کتاب : 50267
مترجم :
شابک : 978-6009619818
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1837
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

هگل سیر دیالکتیک در تاریخ فلسفه
Lectures on the History of Philosophy
کد کتاب : 82850
مترجم :
شابک : 978-6226629294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 503
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1837
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درس هایی درباره فلسفه تاریخ اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل

"درس هایی درباره فلسفه تاریخ" کتابی است نوشته ی "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل" و اثر حاضر ترجمه ی جلد دوازدهم کتاب "Werke" یا مجموع کامل آثار هگل است. "درس هایی درباره فلسفه تاریخ" یک اثر اساسی از فلسفه ی تاریخ و در واقع نخستین اثری می باشد که در آن فرض بر این است که منطقی اساسی ، اما نه ناشی از آن ، در تاریخ وجود دارد.
این اولین ترجمه ی کامل بعد از گذشت مدت ها از آن چیزی است که بسیاری آن را سهل الوصول ترین اثر "هگل" می دانند. "درس هایی درباره فلسفه تاریخ" ، یک اقدام قدرتمند است ، تلاشی جسورانه برای خلاصه نویسی تاریخ جهان و هدفی است که در پس آن وجود دارد. آیا "هگل" زاده ی دولت قدرت بنیادی بود که آلمان را متحد کرد؟ این مطالب، میوه ی بالغ اندیشه "هگل" هستند و سرنخ های مرتبط بسیاری را ارائه می دهند. "هگل" رشد آزادی را هدف تاریخ می داند ، اما همچنین استدلال می کند که چنین آزادی نمی تواند جدا از کشوری که قادر به تحمیل و اجرای قانون است ، ریشه بگیرد و شکوفا شود.
تاریخ از زمانی شروع می شود که عقل خودش را تصویب می کند؛ یا به تعبیر "هگل" ، زمانی که آگاهی از آزادی، خودش شروع به رشد می کند. "درس هایی درباره فلسفه تاریخ" از "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل"، به طور منظمی مکمل پدیدارشناسی روح اوست. این اثر به عنوان تنظیمات تاریخی مشخص برای تحول دانش و آگاهی در پدیدارشناسی و فلسفه ی حق او ، متمرکزترین کار "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل" در فلسفه ی سیاسی است.

کتاب درس هایی درباره فلسفه تاریخ

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل
گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، زاده ی 27 آگوست 1770 و درگذشته ی 14 نوامبر 1831، فیلسوف بزرگ آلمانی و یکی از پدیدآورندگان مکتب ایده آلیسم آلمانی بود.هگل در اشتوتگارت، در خانواده ای مسیحی (شاخه ی لوتری) به دنیا آمد. شیفتگی او برای آموختن در طول عمرش، با آموزه های مادرش در خانه آغاز شده بود. هگل در سال 1784 برای ادامه ی تحصیل به دبیرستان ایلوستره رفت و در آن جا تا حدودی با مفاهیم عصر روشنگری آشنا شد. او پس از پایان تحصیل در توبینگن در سال 1793، شغلی به عنوان معلم سرخانه در برن پیدا کرد و در مدت اقامت...
دسته بندی های کتاب درس هایی درباره فلسفه تاریخ
قسمت هایی از کتاب درس هایی درباره فلسفه تاریخ (لذت متن)
طی سال های ۱۸۰۷ و ۱۸۰۸ او به سردبیری «روزنامه ی بامبرگ» منصوب می شود. اما با فراخوانده شدن به عنوان مدیر کالج سلطنتی نورنبرگ از این شغل نامناسب خلاصی می یابد. در ایام نورنبرگ به عنوان درس _ خطابه ی کالج، «دوره ی مقدماتی فلسفه» را ارایه می نماید و هم چنین به انتشار دومین اثر سترگ خود «دانش منطق» همت می گمارد. دانش منطق در سال های ۱۲/۱۸۱۲ شامل دو کتاب با موضوع «منطق ابژه ای» است و در سال ۱۸۱۶ جلد سوم «دانش منطق» با مرکز ثقل «منطق سوژه ای» به چاپ می رسد. در همین سال هگل به آرزوی خود برای بازگشت به کرسی استادی جامه ی عمل می پوشاند. در دانشگاه هایدلبرگ هگل به عنوان جانشین فریز فراخوانده می شود و او کرسی استادی فلسفه را از آن خود می کند. اکنون به موضوع درس های او عنوان «زیباشناسی» نیز افزوده می گردد و بر مبنای برنامه ی کاری اندیشیده شده از زمان تدریس در ینا، دست به نگارش «کتاب های مرجع» برای درس های دانشگاهی می زند. او اکنون با احاطه و پختگی بر موضوع مورد علاقه اش به شیوه ای چندجانبه به تکمیل ایده ی خود و تحقق آن می پردازد و موفق می گردد، «دانشنامه ی مبانی علوم فلسفی» را در سال ۱۸۱۷ به اتمام برساند. او تنها برای چهار دوره ی تحصیلی نیم ساله در هایدلبورگ تدریس و اقامت دارد. در سال ۱۸۱۸ آلتن اشتاین وزیر فرهنگ دولت پروس با تمهید و تدارک مقدمات و طی مراسمی بسیار باشکوه و احترام آمیز، هگل را به جانشینی در کرسی استادی فیشته فرامی خواند و کرسی فلسفه ی دانشگاه برلین به او اختصاص می یابد. در این آخرین دوره ی زندگی علمی هگل، او در اوج شهرت و تاثیرگذاری بود، فعالیت تحقیق و تدریس او همه ی رشته ها و موضوع های نظام فلسفی اش را دربر می گرفت. در این دوره برای اولین بار فلسفه ی مذهب و فلسفه ی تاریخ نیز به عنوان ها و موضوع های درسی اش افزوده می گردد. وزنه ی اصلی حیات روحی هگل در این سال ها اشاعه ی نظام فلسفی اش است.