کتاب ریشه کن

Uprooted
کد کتاب : 13996
مترجم :
شابک : 978-2000648000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 462
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه نبیولا سال 2015

برنده جایزه لوکس سال 2016

نامزد دریافت جایزه هوگو سال 2016

نامزد جایزه ی بهترین داستان فانتزی جهان سال 2016

معرفی کتاب ریشه کن اثر نائومی نوویک

کتاب «ریشه کن» رمانی نوشته ی «نائومی نوویک» است که اولین بار در سال 2015 به چاپ رسید. «نوویک» مخاطبین را به دل یک داستان پریان لهستانی می برد. «اژدها» در این داستان، یک انسان است—جادوگری که زنان جوان ساکن در یک روستا را به عنوان دستمزد در ازای محافظت از مردم آنجا در برابر تهدیدهای مرگبار جنگل اهریمنی، به خدمت می گیرد. «آگنیشکا» وقتی انتخاب می شود تا ده سال به «اژدها» خدمت کند، استعدادی کمیاب و باورنکردنی برای جادو را درون خود می یابد. خیلی زود، سفر شگفت انگیز «آگنیشکا» گسترش پیدا می کند و مأموریتی مرگبار، حضور در دربار پادشاه، و یک دوستی حقیقی و ماندگار را برای او به همراه می آورد.

کتاب ریشه کن

نائومی نوویک
نائومی نوویک (متولد 30 آوریل 1973) نویسنده آمریکایی داستان های تخیلی است. او مجموعه داستانهای تخیلی Temeraire را در نه رمان نوشت. اولین کتاب او برنده جایزه Compton Crook 2007 برای بهترین رمان در بخش علمی تخیلی شد. او برنده جایزه جان دبلیو کمپبل برای بهترین نویسنده جدید در سال 2007 ، و در سال 2007 ، 2016 و 2019 نامزد دریافت جایزه هوگو برای بهترین رمان شد و برنده ی دو جایزه ی Nebula Award for Best Novel وMythopoeic Fantasy Award در سال 2016 شد.او در رشته ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه براون تحصیل ...
نکوداشت های کتاب ریشه کن
This will be a must-read for fantasy fans for years to come.
این اثر برای سال ها، کتابی ضروری برای طرفداران داستان های فانتزی خواهد بود.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Moving, heartbreaking, and thoroughly satisfying.
تکان دهنده، غم انگیز، و سراسر رضایت بخش.
NPR NPR

Novik takes us on a surprise-filled journey.
«نوویک» ما را به سفری سرشار از غافلگیری می برد.
Seattle Times

قسمت هایی از کتاب ریشه کن (لذت متن)
مهم نیست مردم خارج از دره ی ما چه داستان هایی سرهم می کنند. اژدهای ما دخترانی را که می برد، نمی خورد. گاهی این داستان ها را از زبان مسافران می شنویم. آن ها طوری حرف می زنند، گویی او یک اژدهای واقعی است و ما دخترها را قربانی می کنیم. معلوم است که این حقیقت ندارد!

اگر قرار بود او هر ده سال یک بار یکی از دختران را بخورد، پدرانمان علیه او قیام می کردند. او از ما در برابر جنگل محافظت می کند و ما قدردانش هستیم؛ اما نه آنقدر که کسی را قربانی کنیم.

جنگل در بهار مکانی متفاوت با زمستان بود. حس زنده شدن و بیدار شدن داشت. به محض این که اولین سایه ی درختان با من تماس پیدا کرد، پوستم در اثر حس کردن چشمانی تماشاگر در اطرافمان لرزید.