نائومی نوویک

نائومی نوویک

نائومی نوویک (متولد 30 آوریل 1973) نویسنده آمریکایی داستان های تخیلی است. او مجموعه داستانهای تخیلی Temeraire را در نه رمان نوشت. اولین کتاب او برنده جایزه Compton Crook 2007 برای بهترین رمان در بخش علمی تخیلی شد. او برنده جایزه جان دبلیو کمپبل برای بهترین نویسنده جدید در سال 2007 ، و در سال 2007 ، 2016 و 2019 نامزد دریافت جایزه هوگو برای بهترین رمان شد و برنده ی دو جایزه ی Nebula Award for Best Novel و  Mythopoeic Fantasy Award در سال 2016 شد. 

او در رشته ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه براون تحصیل کرده و دارای مدرک فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه کلمبیا است. او در طراحی و توسعه بازی رایانه ای Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide شرکت کرد ، تا این که متوجه شد که نوشتن را به طراحی بازی ترجیح می دهد.

 

کتاب های نائومی نوویک

آخرین فارغ التحصیل


تحصیلات مرگبار


نقره ریس


ریشه کن


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟