کتاب نامه هایی به اولگا

Letters to Olga
کد کتاب : 14109
مترجم :
شابک : 978-6004054591
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 402
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه هایی به اولگا اثر واتسلاف هاول

این که من اوقاتم را در این جا و دقیقا در این جا چگونه می گذرانم، این که آیا می توانم خودم باقی بمانم یا نه، اهمیت بیش تری دارد. به این لحاظ، «معنایی» که زندانی شدن من در نهایت خواهد داشت، به آن سادگی که در آغاز به نظر می آمد نیست. ولی مطمئنم که متوجه منظورم می شوی.
این را که چه خواهد شد، نمی دانم. در حال حاضر فقط می دانم که به رغم تمام رنج ها هنوز سبک نشده ام؛ هنوز هویتم را حفظ کرده ام؛ اعتبار آن را آزموده ام و از شأنم دفاع کرده ام. این که این کدامین نیکی را به دنیا عرضه خواهد کرد، نمی دانم. اما برای من خوب است. هیچ اطمینانی وجود ندارد که دوباره بتوانم مطلب ارزنده ای بنویسم اما اطمینان دارم که اگر شکست بخورم، دیگر هرگز نخواهم توانست چیز باارزشی بنویسم. بنابراین آینده معلوم است. سرشار از امیدها، تردیدها، عزم ها، بلاتکلیفی ها، برنامه ها و بیم ها هستم. فعلا فقط از یک چیز مطمئنم: همیشه داستان جالبی وجود خواهد داشت: نه فقط برای من، بلکه با من نیز. اما تو این را می دانی، مگر نه؟
می بوسمت
واشک

کتاب نامه هایی به اولگا

واتسلاف هاول
واتسلاو هاول (به چکی: Václav Havel) (زاده ۵ اکتبر ۱۹۳۶ - درگذشته ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱) اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه ۲۰۰۳ بود. او سیاست‌مدار، نمایش‌نامه نویس و نویسنده بود.هاول در سال 1986 جایزه اراسموس و در سال 1990 جایزه گوتلیب دوتوییلر را برای کمک های برجسته اش برای بهزیستی جامعه دریافت کرد. در همان سال مدال آزادی نیز به او اعطا شد.او در سال 1993 به عنوان عضو افتخاری انجمن سلطنتی ادبیات انتخاب شد.
قسمت هایی از کتاب نامه هایی به اولگا (لذت متن)
هر از گاهی این احساس بسیار عجیب را دارم ک دلم واقعا نمی خواهد این مکان [زندان] را ترک کنم. دست کم حالا نه. اینجا دچار حال و هوایی می شوی ک تا حدی ب خواب زمستانی می ماند. خودت را مجاز می دانی ک با روزمرگی قالبی زندگی زندان کنار بیایی. در خواب مرگ نمای شیرین ذهنی غرق شوی و فکر بازگشت ب دنیای خبیث ک عزم مدام می طلبد، هولناک می شود

زندانی از این دست، سوراخ وحشتناکی است؛ روزهای پی در پی زل زدن ب دیوارها تفریح ندارد، اما با هر توقیف، تحمل زندان برایم آسانتر می شود، زیرا خیلی چیزها ک زمانی پریشانم می کردند، حالا دیگر نه موجب تعجبم می شوند و نه آشفته ام می کنند.

آزادی و قانونمندی، شرایط اساسی هر سازمان اجتماعی عادی و سالم هستند، تلاش یک ملت برای احیای آنها پس از سال ها، چیزی نیست ک تاریخ دنیا را تکان بدهد، فقط تلاشی است برای زدودن نابهنجاریها، اعم از اینکه ملت خود را سوسیالیست بنامد یا نه.