کتاب زیباشناسی هالیوود

Hollywood Aesthetic
(لذت در سینمای امریکا)
  • 15 % تخفیف
    174,000 | 147,900 تومان
  • موجود
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 14598
مترجم :
شابک : 978-6008987093
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 415
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زیباشناسی هالیوود اثر تاد برلینر

در کتاب « زیبایی شناسی هالیوود » می خوانیم ، هالیوود بیشترین آثار موفق هنری لذت بخش جهان را که تاکنون شناخته شده است ، تولید می کند . این صنعت با این فرض عمل می کند که تجربیات زیبایی شناسی لذت بخش ، در بین توده ی مردم ، به موفقیت در گیشه ترجمه می شود . هالیوود با توجه به این هدف ،ارائه ی لذت زیبایی شناختی ، بسته بندی و فروش آن در مقیاس گسترده را منظم کرده است . در کتاب "زیبایی شناسی هالیوود" اثر "تاد برلینر"، مهم ترین جذابیت سینمای هالیوود در سراسر جهان ، ارزش سرگرمی آن شناخته می شود . با تجزیه و تحلیل هالیوود در زمینه های روایت ، سبک ، ایدئولوژی و ژانر ، "زیبایی شناسی هالیوود "،ارزشیابی جامعی از طراحی زیبایی شناسی سینمای تجاری آمریکا را ارائه می دهد . این کتاب که در رده تاریخ فیلم و در ادبیات روانشناختی و فلسفی درباره زیبایی شناسی قرار گرفته است ، تجزیه و تحلیل های زیبایی شناختی را در چارچوب پذیرش فیلم ، صنعت فیلم و درک فعلی روانشناسی انسان قرار می دهد . این کتاب مثال های بی شماری از زیبایی شناسی هالیوود را به تصویر کشیده است و طراحی طیف وسیعی از فیلم ها را توصیف می کند که بخشی از تاریخ هالیوود هستند ، همچنین فیلم هایی مانند "روشنایی های شهر" و "رفقای خوب" را مورد بررسی قرار داده است که هم از طرفداران و هم منتقدین از لحاظ زیبایی شناختی امتیاز خوبی کسب کرده اند . اما این کتاب همچنین به تحقیق کنجکاوانه پیرامون می پردازد و تجربیات هالیوود ، مانند "کشتن" و "Starship Troopers" را جشن می گیرد .

کتاب زیباشناسی هالیوود

تاد برلینر
تاد برلینر، استاد مطالعات فیلم در دانشگاه کارولینای شمالی ویلمینگتون می باشد، وی زیبایی شناسی فیلم، روایت و سبک و تاریخ فیلم آمریکایی را آموزش می دهد.
دسته بندی های کتاب زیباشناسی هالیوود
نکوداشت های کتاب زیباشناسی هالیوود
"In his book Hollywood Aesthetic: Pleasure in American Cinema (2017), Todd Berliner lays out a theory of how and why popular cinema succeeds in entertaining millions of viewers. His book is provocative and convincing, full of detailed examples from particular movies and fascinating general insights."
"تاد برلینر در کتاب خود "زیبایی شناسی هالیوود" نظریه ای را درباره چگونگی و چرایی سینمای محبوب در سرگرم کردن میلیون ها بیننده ارائه می دهد. کتاب او وسوسه انگیز و قانع کننده است ، پر از مثال های دقیق از فیلم های خاص و بینش کلی جذاب"
James Cutting, Professor of Psychology, Cornell University

قسمت هایی از کتاب زیباشناسی هالیوود (لذت متن)
برای برخی خوانندگان شاید کمی عجیب به نظر برسد که چرا کتابی راجع به سینما تا این اندازه به روان شناسی و کارهای تجربی صورت گرفته در این حوزه رجوع می کند. هدف این پروژه مطالعه سینمای هالیوود است، ولی فیلم های هالیوودی تنها زمانی لذت زیباشناختی می آفرینند که با ذهن وارد تعامل می شوند. مادامی که کسی تصویر را روی پرده سینما تجربه نکند این تصویر ابژه ای زیباشناختی نیست، یا دست کم کسی باید آن را برای چنین تجربه ای آفریده باشد. پس ما برای نیل به اهداف مان باید به فهمی از ویژگی های ذاتی فیلم های هالیوودی و نیز فرایندهای ذهنی منبعث از آنها دست یابیم. این تعامل درونی یک پدیده روان شناسی تجربی - تجربه ای واقعی است و روان شناسان تجربی به مدت چندین دهه مشغول مطالعه این پدیده و پدیده های مرتبط با آن بوده اند.