کتاب ستایش تئاتر

In Praise of Theatre
  • 15 % تخفیف
    20,000 | 17,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سینا سینا
    نویسنده:
کد کتاب : 14929
مترجم :
شابک : 978-6008058274
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

در ستایش تئاتر
In Praise of Theatre
کد کتاب : 58600
مترجم :
شابک : 978-6002122797
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ستایش تئاتر اثر آلن بدیو

چگونه باید با مردم سخن گفت تا بتواند به نحوی دیگر، متفاوت با آن چه که به آن خو کرده اند، به زندگی بیاندیشند؟
تئاتر که کامل ترین هنرهاست. با قدرتی غیر قابل قیاس، به این پرسش پاسخ میدهد. امروزه با آن که تئاتر همچنان زنده است و در همه جا به اجرا در می آید. اما از دو سو در معرض تهدید است: از یک طرف به سوی صنعت سرگرمی کشیده می شود تا بدل برآیندی از آرا و تفکر غالب شود، و از سوی دیگر به این بهانه که می خواهند تئاتر را به سرچشمه های اصلی اش باز گردانند. بی پروا، آن را به سمت شالوده شکنی های جسورانه، غلط و بی محتوا می برند. پرسش این است که چگونه می توان تئاتر را به ذات و قدرت واقعی آن باز گرداند؟ با از سر گرفتن گفتگوی چند هزار ساله ی تئاتر و فلسفه. زوج کهنی که از زمان افلاطون تا کنون از هم جدا نشده اند؛ آلن بدیو، فیلسوف معاصر و نیکولا ترونگ نویسنده ی روزنامه ی لوموند، به گفت و گو با یکدیگر و ارائه ی دیدگاه های تازه پیرامون این هنر بنیادین می پردازند و به نحوی درخشان به ما یاد آوزی می کنند که تناترها ما را هدایت می کند. زمانی که به ارزش و کاربردهای آن پی می بریم دیگر نمی توانیم آن را که یکی از قطب نماهای زندگی ست کنار بگذاریم.
آلن بدیو از پر آوازه ترین فیلسوفان معاصر است. او رمان و نمایشنامه هم می نویسد و به عنوان متفکری متعهد و خستگی ناپذیر،در بحث های اجتماعی شرکت می کند.
نیکولا ترونگ روزنامه نویس است. او هر ساله،هم زمان با جشنواره ی تئاتر آوینیون، سلسله گفت و گوهایی را تحت عنوان تئاتر ایده ها پیرامون مباحث مختلف تئاتر ،برگزار می کند.

کتاب ستایش تئاتر

آلن بدیو
آلن بدیو (Alain Badiou) (زادهٔ ۱۷ ژانویه ۱۹۳۷) فیلسوف فرانسوی، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فعال سیاسی و استاد افتخاری بازنشسته در اکول نرمال سوپریور است. او به همراه جورجو آگامبن و اسلاوی ژیژک مهم‌ترین منتقدان جریان پسامدرنیسم محسوب می‌شود. او سعی دارد مفاهیمی مانند هستی، حقیقت و سوژه را بر اساس ریاضیات تعریف کند. وی از لحاظ دیدگاه سیاسی، یک چپ‌گرای رادیکال محسوب می‌شود. فروش کتاب‌های آلن بدیو بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نسخه بود تا زمانی که در سال ۲۰۰۷ با انتشار کتاب س...