کتاب مجموعه فرانکلین

The Franklin Collection
(30جلدی)
کد کتاب : 15145
مترجم :

شابک : 978-2000704591
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 840
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت
تعداد جلد : 30

دارنده ی لوح سپاس از ششمین جشنواره ی کتابهای آموزشی رشد

معرفی کتاب مجموعه فرانکلین اثر مجموعه ی نویسندگان

کتابخانه فرانکلین، بخشی از ضرابخانه فرانکلین، ناشر کتاب‌های نسخه کلکسیونی خوب از اوایل دهه 1970 تا سال 2000 بود. کتاب‌های کتابخانه فرانکلین که به خاطر صحافی‌های چرمی زیبا معروف بودند، در سه سبک چاپ می‌شدند. کتابخانه فرانکلین نیز مانند انتشارات ایستون مجموعه‌ای از کتاب‌هایی مانند اولین نسخه‌های امضا شده و کلاسیک‌های جایزه پولیتزر را منتشر کرد.
"فرانکلین" عنوان مجموعه کتاب‌هایی از نویسنده‌ی مطرح کودک و نوجوان، "پالت بورژوا" است که در آن‌ها با داستانی آموزنده و تصاویری رنگارنگ، مسائل زندگی کودکان را از زبان لاکپشتی به نام "فرانکلین" و دوستانش شرح می‌دهد. آن چیزی که سبب شده داستان‌های "فرانکلین" به قلم "پالت بورژوا" این چنین در سطح بین‌المللی محبوب باشد و به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شود، هضم شدن معانی مدنظر نویسنده، در بافت داستان است و مخاطب کودک و نوجوان، تنها با یک داستان سطحی که صرفا با هدف سرگرم ‌کردن و وقت‌گذرانی نوشته شده، مواجه نیست. "فرانکلین" به طور فعال به مخاطب خود مهارت زندگی می‌آموزد و به او کمک می‌کند تا با محدودیت‌های خود کنار آمده و بر آنها غلبه کند.
"پالت بورژوا" به طور هوشمندانه‌ای در هر داستان از مجموعه‌ی سی جلدی "فرانکلین"، ابتدا نقاط قوت او را برجسته می‌کند و با تکیه بر آنها، به سراغ موضوع همان قصه، که غالبا یک مشکل، ترس یا ضعف رفتاری است، خواهد رفت. او "فرانکلین" را در مواجهه با رعد و برق، دندان شیری، بیمارستان و روزهای بدش همراهی می‌کند و زمانی که "فرانکلین" دوست جدید پیدا می‌کند، به مدرسه، موزه، اردو، باشگاه سری، روز شکرگزاری، جشن هالووین و عید سال نو می‌رود، باز هم کنار اوست. "فرانکلین" گاهی نامرتب است و گاهی نیز ممکن است دروغ بگوید؛ او ممکن است گم بشود و ممکن است که یک دوربین عکاسی پیدا کند؛ شاید یک حیوان خانگی بخواهد و یا حتی ماجرایی با خواهر کوچولویش داشته باشد. فرقی نمی‌کند در چه قصه‌ و چه ماجرایی، "فرانکلین" همواره خواننده را سرگرم می‌کند و به او نشان می‌دهد که چطور با تجربیات زندگی شخصی‌اش کنار بیاید.

کتاب مجموعه فرانکلین

قسمت هایی از کتاب مجموعه فرانکلین (لذت متن)
فرانکلین خسته و گرسنه شده بود. رفت و رفت و رفت تا به مادرش رسید. مادرش با ناراحتی گفت: «آه فرانکلین، خیلی ترسیده بودم. فکر کردم شاید گم شده ای». فرانکلین گفت: «شما ترسیدید؟ فکر نمی کردم مادرها هم بترسند