1. خانه
  2. /
  3. کتاب ناتوان

کتاب ناتوان

نویسنده: لورن رابرتس
4 ناشر این کتاب را منتشر کرده‌اند
3.9 از 52 رأی

کتاب ناتوان

Powerless
٪5
1330000
1263500
4.25 از 2 رأی

کتاب ناتوان

Powerless
٪10
1199000
1079100
3.6 از 1 رأی

کتاب بی‌قدرت

Powerless
انتشارات: لی لا
٪15
1100000
935000
4.15 از 2 رأی

کتاب بی‌قدرت (جلد‌اول) (فانتوم)

Powerless
انتشارات: پرتقال
٪10
850000
765000
معرفی کتاب ناتوان
رمان ناتوان نوشته لورن رابرتس، رمانی فانتزی در ژانر جوان‌پسند است که با خلق جهانی خیالی و پر از تنش، خواننده را به فضایی پرهیجان و احساسی می‌برد. این رمان که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت، داستانی است که با طرح موضوعاتی مانند نابرابری اجتماعی، هویت و قدرت، ذهن خواننده را به چالش می‌کشد. رابرتس در این رمان، جهانی خلق کرده که در آن تفاوت‌ها میان انسان‌ها نه‌تنها پذیرفته نیست، بلکه به ابزاری برای سرکوب و تبعیض تبدیل شده است.
داستان در پادشاهی ایلیا رخ می‌دهد، سرزمینی که ساکنانش به دو گروه تقسیم شده‌اند: نخبگان که دارای قدرت‌های ماورایی هستند و عادی‌ها، که هیچ توانایی خاصی ندارند و به همین دلیل تحت ستم و تحقیر قرار دارند. این تقسیم‌بندی که ریشه در طاعونی مرگ‌بار در گذشته دارد، جامعه‌ای نابرابر پدید آورده که در آن انسان‌های معمولی به حاشیه رانده شده‌اند. در این میان، پیدین گری، دختری از طبقه عادی‌ها، زندگی مخفیانه‌ای دارد. او با مهارت بی‌نظیرش در دزدی روزگار می‌گذراند، اما برای بقا وانمود می‌کند که یک پیشگو با قدرت‌های خارق‌العاده است. این راز او را در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد، به‌ویژه زمانی که از شاهزاده کای دزدی می‌کند و ناخواسته درگیر توطئه‌ای در دربار می‌شود. یکی از جنبه‌های برجسته رمان، شخصیت‌پردازی عمیق و چندلایه آن است. پیدین شخصیتی است که خواننده به‌راحتی با او هم‌ذات‌پنداری می‌کند؛ او نه قهرمانی بی‌نقص است و نه دختری ضعیف، بلکه انسانی است که با شجاعت و زیرکی، در جهانی بی‌رحم برای بقا می‌جنگد. در مقابل، کای، شاهزاده‌ای که وظیفه اجرای قوانین سخت‌گیرانه پادشاهی را برعهده دارد، شخصیتی پیچیده و چندوجهی است. رابطه میان این دو که از دشمنی و بی‌اعتمادی آغاز می‌شود، به‌تدریج به یکی از محورهای احساسی داستان تبدیل می‌شود. رابرتس، این رابطه را از تنش به نزدیکی می‌برد، بدون اینکه به دام کلیشه‌های عاشقانه رایج بیفتد. حضور کیت، برادر ناتنی کای، به‌عنوان رقیب عاشقانه، لایه‌ای دیگر از پیچیدگی به داستان اضافه می‌کند. جهان‌سازی رابرتس نیز از نقاط قوت این رمان است. پادشاهی ایلیا با جزئیات دقیقی توصیف شده است؛ از قوانین سخت‌گیرانه‌ای که نخبگان را برتر می‌داند تا محله‌های فقیرنشین عادی‌ها، همه‌چیز به‌گونه‌ای طراحی شده که خواننده خود را در این دنیا احساس کند. موضوعات اجتماعی مانند نابرابری طبقاتی، فساد قدرت و مقاومت در برابر ظلم، به داستان عمق می‌بخشند. برای مثال، «آزمون‌های پاکسازی»، رقابتی مرگبار که پیدین به اجبار در آن شرکت می‌کند، نه‌تنها صحنه‌ای برای نمایش شجاعت او، بلکه نمادی از بی‌رحمی جامعه‌ای است که ارزش انسان‌ها را بر اساس توانایی‌هایشان می‌سنجد.از منظر سبک نگارش، رابرتس با استفاده از روایت دوگانه از دیدگاه پیدین و کای، خواننده را مستقیما در ذهن و احساسات این دو شخصیت قرار می‌دهد. این روش، تعلیق و احساسات داستان را تقویت می‌کند و خواننده را تا پایان درگیر نگه می‌دارد.
در مجموع، ناتوان رمانی است که با ترکیب هوشمندانه ماجرا، عشق و تأملات اجتماعی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای خوانندگان فراهم می‌کند.
درباره لورن رابرتس
درباره لورن رابرتس

لورن رابرتس (2002- ) نویسنده امریکایی ساکن میشیگان است.

نظر کاربران در مورد "کتاب ناتوان"
78 نظر تا این لحظه ثبت شده است
- ناتوان

الان کتاب به دستم رسید ، بسته بندی خوبی داشت ، کتاب سلامت به دستم رسید ، فقط کمی فن ارت کیفیتش پایین بود ، و لبه کتاب رنگ بنفش ریش ریش شده بود که فکر کنم به خاطر گرما باشه ولی ممنون کتاب خیلی زود به دستم رسید و هنوز نخوندمش

1405/03/31 | توسطکاربر سایت
0
| |

من کتاب ناتوان رو از کتاب فروشی شهر خودمون خریدم بدون هیچ اشکالی بود ولی وقتی ۳ جلد بعدی رو از اینجا سفارش دادم توی کتاب قدرت مند ۴ یا ۵ جا دوبار یه صفحه رو نوشته بود الانم دارم جلد دومش یعنی بی پروا رو میخونم اونم ۱۰ صفحه رو دوبار چاپ کرده آخه یعنی لطفا میشه اونایی که تهیه کردن بگن مال اونا چه جوری بود البته اینم بگم که بسته بندی و ..... عالی بود ولی متن کتاب:.

1405/03/30 | توسطپونه پاکدل
0
| |

دوستان اگه قصد خرید کتاب دارین به هیچ وجه به نظرات توجه نکنید چون سردرگم میشین یکی میگه خوبه اون یکی میگه بده

1405/03/19 | توسط مرضیه جهانگیری
1
| |
پاسخ ها

کتاب برای دختر پسر‌های 12 تا 15 ساله مناسب که فقط از رمان دنبال سرگرمی هستن خوبه هیچ چیز دیگری کتاب نداره و خوندنش وقت تلف کردنه چند صفحه اول کتاب رو بخونی تا جلد آخر کتاب رو میتونی حدس بزنی

1405/03/27|توسطکاربر سایت
3
|
- ناتوان

وقتی این کتاب رو خوندم احساس میکنم پولم رو ریختم تو جوب بخوام رو راست صحبت کنم انگار کتاب برای دختر پسر‌های 12 یا 15 ساله نوشته شده که فرق بین رمان خوب و بد رو نمی‌تونن تشخیص بدن. از عمد هم اینجوری نوشته شده برای فروش خیلی زیاد نقاط ضعف بشدت زیادی توی نوشته کتاب وجود داره انگار کتاب از وسط فیلم‌های هالیوودی بیرون اومده هدف کتاب اینه که با ادرنالین و دوپامین تورو نگه داره تو کتاب از این 760 صفحه بخوام بگم شاید یک یا دو صفحه جمله درست و معنی دار وجود داشت علاوه بر این این کتاب رو انگار از پنج رومانی که به مراتب خیلی بهتر از رومانی هستن گرفته شده اگر فقط میخواستم یه کتاب معروف شده توسط تیک تاک و پلتفرم‌های دیگه بخونین که هیچی به شما جز هیجان الکی چیز دیگه ای اضافه نکنه میتونید این کتاب رو بخرید و بخونید ولی اگه برای وقتتون ارزش قائل هستید اصلا سمت این کتاب نرید تنها نقطه قوت این کتاب قدرت جذب و نگهدارنده گی هست نه چیز دیگری

1405/03/17 | توسطکاربر سایت
5
| |

میشه یکی بگه جلد سخت دقیقا چطوریه و توی نشر داهی عکس هاشونم هست یا نه تو رو خدا جواب بدین؟

1405/03/05 | توسطکاربر سایت
0
| |
پاسخ ها

بله جلد سخت داهی فن ارت داره و لبه‌ی بنفش

1405/03/18|توسطکاربر سایت
0
|
- ناتوان

واقعا میتونم بگم واقعا مجموعه قشنگی هست و خوندن و نخوندن فرعی‌ها ، فرقی روی داستان اصلی نداره ولی برای بهتر متوجه شدن داستان که قشنگ درک کنین حتما جلد ۱/۵ رو بگیرید . در کل بهترین مجموعه ای هست که تا حالا خوندم و به نظرم اصلا چیز منفی داخلش نداره . ولی البته سلیقه ای هم هست . اگه به ژانر عاشقانه فانتزی علاقه دارید حتما خوشتون میاد .

1405/03/04 | توسطکاربر سایت
1
| |

لبه کتاب نشر کوله پشتی رنگیه؟ فن آرت شخصیت هارو داره؟! ممنون میشم جواب بدید

1405/02/29 | توسطکاربر سایت
0
| |
پاسخ ها

بنفش و آره فن آرت‌ها رو داره

1405/02/30|توسطفاطمه مغاری
1
|

یعنی من به این نتیجه رسیدم اگه میخوام خرید کنم اصلا و ابدا به کامنت‌ها رجوع نکنم چون همه کتاب و میکوبن خاب آقا وقتی میفهمی این سبکه دوست نداری نخون بدشم نگو چون واقعا شخصی که میخواد بخره دل چرکی میکنین

1405/02/27 | توسطیاسمین ملایی
5
| |

کوله پشتی از لحاظ ترجمه و سانسور چطوره؟

1405/02/14 | توسطکاربر سایت
0
| |
پاسخ ها

خوبه ولی بهترین نشر برای این مجموعه نشر داهی هست ولی خب بهترینش همون نسخه اصلی یا انگلیسی هستش

1405/02/19|توسطAryana Bayat
4
|

دوست عزیز که اومدی کامنت بخونی و نمیدونی بخری یا نخری نخر . لطفا نخر. حتی برای سرگرم شدن و اوقات فراغت هم اثر بسیار بی ارزشیه و نویسنده برای دخترای ۱۲ تا ۱۵ ساله نوشته اینو .البته بستگی به سلیقه و روحیات هم داره . چهار جلدشو از نشر داهی که گرونترینه خریدم و چقد پشیمونم. روابط آبکی دیالوگا آبکی . تو سبک فانتزی و رمانتیک خیلی کتابای بهتری میشه پیداکرد. رمان در همسایگی گودزیلا و ارتان تهرانی و .... از این بهتره بمولا😂😂

1405/02/12 | توسطZahra
15
| |

قصد توهین ندارم. ولی این کتاب انگار عیناً مثل کتاب ملکه‌ی سرخه، با این تفاوت که توی ملکه‌ی سرخ ما مسیر داستانی پر فراز و نشیبی داشتیم ولی توی ناتوان و همچنین جلد‌های بعدیش نه! یعنی بیشتر محتوای کتاب دیالوگ بود تا مسیر داستانی، اون کشش و جذابیت داستانی ملکه‌ی سرخ رو اصلاً نداشت. اگر ملکه‌ی سرخ رو خونده باشید متوجه می‌شید خیلی از چیزهای کوچیک داستان هم مثل ملکه‌ی سرخه. یه چیز دیگه ای هم که دوست نداشتم، انگار نویسنده بیشتر دیالوگ‌های کای رو از هوش مصنوعی نوشته. اگر با یه سری هوش مصنوعی‌ها کار کرده باشید و نسخه انگلیسی این کتاب رو هم یه چک کنید می‌بینید بعضی از دیالوگ‌‌های کای (لاس و لوس هاش) خیلی شبیه AI ـه. البته بازم با این حال طرفدار‌های خودش رو داره و کتاب خوندن کاملاً سلیقه ایه، اما منی که چندین ساله فانتزی می‌خونم، می‌تونم بگم ملکه‌ی سرخ یه سروگردن از ناتوان بالاتره، حتی داستان هر جلد خاص و خفنه، دیالوگ‌های به اندازه‌تری داره، صحنه‌های مبارزه و جنگش خیلی جذاب تره و درکل از ناتوان خلاقانه تره.

1405/02/06 | توسطYasaman
13
| |
پاسخ ها

وای جالبه منم تازگی‌ها خیلی حس میکنم کتابای خارجی ای که میخونم دیالوگ هاشون شبیه ai هاست... حتی سر دسته چهارم هم همین حس رو داشتم... ولی بازم میگفتم شاید اینا چت بات‌ها رو جوری ساختن تا به سبک نویسندگی غربی بخوره... اخه کلا چهار پنج ساله کلا ai تو دنیا بولد شده اگرنه قبلش کلا ai‌های زیادی نبود که طرف بخواد تو نویسندگی ازش کمک بگیره

1405/02/31|توسطLiam
1
|
- ناتوان

جلد‌های فرعی چه کمکی میکنن وقتی تو روند داستان تأثیری ندارن

1405/02/03 | توسطکاربر سایت
0
| |
پاسخ ها

خب تکمیل کننده هستند مثلا توی قدرتمند میشه فهمید چه بلا هایی سر آدنا اومده

1405/02/05|توسطریحانه
2
|
- ناتوان

از همون اوایل جذب داستان شدم:)) البته انگار برای بقیه اینطور نبوده اصلا هم درک نمیکنم چرا😭

1405/01/31 | توسطAnnie
8
| |

سلام من تعریف این کتاب رو خیلی شنیدم دوستام هم خوندن می‌خواستم سفارش بدم ولی می‌خوام که کتاب جلد سخت باشه میشه بگید کدوم هاشون جلدشون سخته؟ ممنون

1405/01/30 | توسطپونه پاکدل
0
| |
پاسخ ها

داهی و پرتقال که نشر داهی بهتره اصلا سانسور نداره

1405/01/30|توسطکی‌کی🪼
0
|

همشون جلداشون سخت

1405/02/06|توسطMary
0
|
- ناتوان

وقتی یه کتاب رو شروع میکنم فقط یک چهارم کتاب رو میخونم اگر حس کنم نویسنده بلاتکلیه یا صرفا داره تمرین نویسندگی میکنه کتاب رو میزارم کنار با این حال این کتاب ۷۰۰ صفحه ای رو ۵۰۰ صحفه ازش خوندم و باید مزخرف کامل (با احترام به طرفدار‌های مجموعه ) نه آموزنده بود نه بار ادبی داشت پوچ پوچ فقط صحنه‌های عاشقانه که برای دخترای ۱۴ ۱۵ جالبه ( بازم میگم با احترام کاملللل به طرفداراش ) خلاصه به هیچ وجه گول ترند‌های سوشال مدیا رو نخورید نشر‌های مثل داهی با پرداخت پول تبلیغ به چهار تا بلاگر کتاب میاد کتابشاو میکنه تو پاچه ملت عزیزان کتاب‌های بهتری هم برای خوندن هست برای خودت اخترام قائل باشید ♥️🌱

1405/01/30 | توسطابولفلضل شاه رحمانی
12
| |
پاسخ ها

منم با احترام کامل میگم این کتاب واقعا بینظیره و حرف نداره داخل سه روز کتاب ۶۳۰صفحه ای رو تموم کردم باورم نمیشه یک کتاب میتونه انقدر بی عیب و نقص باشه عالی💖💝💖💝💖

1405/02/01|توسطکاربر سایت
6
|

با احترام هرگز اینطوری نبوده شما اگه به قول خودت بار ادبی و داستان آموزنده میخواید برید برید کتابای ادبی یا کلاسیک بخونید عاشقانه فانتزی اسمش روشه چطوری عاشقانه نباشه توی کل دنیاهم همه دوسش دارن و خوندن

1405/02/21|توسطکاربر سایت
5
|

عزیزم اسمش روشه ها، کتاب فانتزی عاشقانه ست. نکنه انتظار داشتی توش مطالب فلسفی و علمی پیدا کنی که میخوای آموزنده باشه؟ ضمنا، آره، شاید اصلا کتاب برای همین گروه سنی 12 تا 15 سال نوشته شده، بازم کسی حق نداره به این بهونه بهش هیت بده. مثل اینه که من برم یه کتاب که برای بچه‌های چهار پنج ساله شد رو پیدا کنم و بهش هیت بدم که آره چرا این محتوا نداره چرا انقدر مسخره ست به درد بچه‌ها میخوره... خب وقتی ژانر کتاب برای بچه هاست محتوا هم در همون سطحه. وقتی ژانر یه کتاب فانتزی عاشقانه ست توش فقط قراره چیزای عشقولانه و جادویی و یکم هیجان انگیز ببینی.

1405/02/31|توسطLiam
2
|
- ناتوان

کتاب خیلییی خوبیه برای کسایی که فانتزی دوست دارن اوایلش کتاب به دل ادم نمیشینه ولی اواخرش خیلی خوب میشه . ترجمه‌ی نشر داهی هم خیلی خوب بود . و اینکه راجب به جلد فرعی ۱/۵ که داره اسمش قدرتمنده که در مورد یک شخصیت فرعیه و خوندنش تاثیری تو داستان ناتوان نداره بعد ناتوان بی پرواعه و بعد بی باکه

1405/01/28 | توسطCharlotte🩰✨
3
| |
- ناتوان

تقریبا نصف کتاب را خونده بودم که پیچش داستانی بدجور حرصم را دراورد. پیشبینی پذیر شخصیت اصلی را از شخصیتهای عشقی دورکرد حتی مقابل هم قرار داد.من متوقف شدم و به خوندن ادامه ندادم.

1405/01/13 | توسطریحانه هاشمی
2
| |
پاسخ ها

خب همیشه قرار نیست کتاب یکنواخت و خوب جلو بره باید شخصیتا رو مقابل هم قرار بده تا هیجانی داشته باشه تا اخر بخون پشیمون نمیشی

1405/01/16|توسطکی‌کی🪼
5
|

عملا فضای مجازی گند زده به همه چیز! ناتوان، تاج دوقلوها و ..یکسری فانتزی هستن با داستان سطحی که به خاطر تیکه‌ها و صحنه‌های عاشقاتشون معروف شدن. حالااااا کاری به سلیقه‌ها ندارم در رابطه با این کتاب اگه ازش خوشتوت اومد این هارو از دست ندید(مجموعه‌های مظلوم) عطش مبارزه(اگه از رابطه کای و پی خوشتون میاد) برگزیدگان جوان سنت شکن مجموعه افسانه

1405/01/10 | توسطکاربر سایت
10
| |
پاسخ ها

میشه لطفاً چند تا مجموعه خوب فانتزی معرفی کنی ممنون؟💗

1405/02/28|توسطکاربر سایت
0
|

مجموعه برگزیدگان جوان شاهکار بود با اینکه یکم روند داستان کند بود ولی واقعا خیلی کم بهش پرداخته شده... داستان فوق‌العاده ای داره ✨🤌

1405/02/31|توسطLiam
0
|

الان ارسال هم میکنید؟

1405/01/06 | توسطکاربر سایت
4
| |
- ناتوان

سلام میشه یکی بگه این جلد چندمه؟و روند خوندن جلدعای بعدی رو هم بگه مثلا جلد بعدیش چیه اینا💕

1405/01/05 | توسطکاربر سایت
0
| |
پاسخ ها

جلد اول: ناتوان. جلد ۱/۵ که فرعی هست:قدرتمند جلد دو: بی پروا. جلد سوم: بی باک. جلد ۳/۵ فرعی:بیمناک. اگه جلد‌های فرعی رو نخون مهم نیست توی روند داستان تغییر ایجاد نمیکنه. معروف‌ترین نشر هم داهی هست ولی من خودم نشر آذربیان رو خون م و کاملا بدون سانسور بود ولی فن آرت و گلد‌های فرعی رو نداره.

1405/01/09|توسطکاربر سایت
0
|