کتاب درباره عکاسی (والتر بنیامین)

On Photography
مجموعه جستارها، نقد ها و یادداشت ها
کد کتاب : 15384
مترجم :
شابک : 978-6006445229
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره عکاسی (والتر بنیامین) اثر والتر بنیامین

مقاله "تاریخچه کوتاهی از عکاسی" از "والتر بنیامین" ، نقطه عطفی در فهم و انتقاد از رسانه است و پیشگامان عکاسی جدیدی همچون "دیوید اکتاویوس هیل" و "نیکفور نیپس" و دستاوردهای زیبایی شناختی و فنی آنها را به نمایش می گذارد.

کتاب "درباره عکاسی" ترجمه جدیدی از آن مقاله به همراه تعدادی دیگر از نوشته های "بنیامین" را ارائه می دهد که برخی از آنها برای اولین بار به زبان انگلیسی ارائه شده است. مترجم و ویراستار "استر لسلی" کارهای بنیامین را متناسب با مقدمات مربوط به هر قطعه تنظیم می کند و به معرفی کمک می کند که درگیر شدن بنیامین با عکاسی در همه اشکال آن ، از جمله عکاسی استودیوی تجاری اولیه ، کاربردهای عکاسی در علم و موارد دیگر است.

کتاب درباره عکاسی (والتر بنیامین)

والتر بنیامین
والتر بنیامین، زاده ی 15 جولای 1892 و درگذشته ی 27 سپتامبر 1940، فیلسوف، مترجم، نویسنده، برنامه ساز رادیو و زیبایی شناس مارکسیست آلمانی بود. بنیامین در خانواده ای ثروتمند و یهودی در برلین به دنیا آمد. او در دانشگاه به تحصیل در رشته های فلسفه، تاریخ هنر، و ادبیات پرداخت. بنیامین در جوانی، مدتی به فراگیری عرفان و فلسفه در دین یهود روی آورد. او از اعضای مکتب فرانکفورت و یکی از منتقدین فرهنگی، دانشمندان ادبی، و ژورنالیست های اجتماعی برجسته در نیمه ی اول قرن بیستم در آلمان بود. بنیامین از امپریالی...
قسمت هایی از کتاب درباره عکاسی (والتر بنیامین) (لذت متن)
گر یک چیز قادر به ترسیم مناسبات فعلی بین هنر و عکاسی باشد، همان تنش حل نشده بین آن هاست که از میان عکاسی از آثار هنری سر برآورده. بسیاری از کسانی که، در مقام عکاسان، چهره حال حاضر این تکنولوژی را تعیین می کنند از نقاشی پیش آمده اند. آن ها پس از تلاش برای نزدیک کردن این ابزار بیان به یک پیوند زنده و صریح با زندگی معاصر، از نقاشی روبرگرداندند. هر چه فهم و حساسیت شان نسبت به مشخصات زمانه دقیق تر و موشکافانه تر می شد، نقطه شروع در طول زمان برایشان بغرنج تر بود. بار دیگر، مانند هشتاد سال پیش، عصای قدرت از نقاشی به دست عکاسی رسید.