کتاب فرمانده

Comandante
(ونزوئلای هوگو چاوز)
کد کتاب : 15391
مترجم :
شابک : 978-6004053037
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فرمانده اثر روری کارول

رهبران معدودی در زمان ما به اندازه هوگو چاوز فقید تفرقه افکن و معماگونه بوده اند. در کتاب « فرمانده »، روزنامه نگار تحسین شده ، و نویسنده این کتاب « روری کارول » ، داستان درونی زندگی چاوز ، دوران ریاست جمهوری ونزوئلا و میراث وی را روایت می کند. بر اساس مصاحبه با وزرا ، دستیاران ، درباریان و شهروندان ، این گزارش صمیمی را یک آزمایش منحصر به فرد در قدرت می دانند که در میان روشنگری ، استبداد ، کمدی و مضحکه انحراف دارد. « روری کارول » همچنین ارادت تقریبا مذهبی میلیون ها ونزوئلائی را که چاوز را ناجی می دانستند و انزجار کسانی را که وی را دیکتاتور معرفی می کردند ، بررسی می کند. در نثر زیبایی که غنایی و غریب بودن رئالیسم جادویی را با حقیقت وحشیانه و زشت استبداد تلفیق می کند ، کماندانته یک داستان احتیاط آمیز برای دوران ما ارائه می دهد.
« روری کارول » زندگینامه ای عینی از رهبر ونزوئلا می نویسد که پتانسیل خود را هدر داد و اجازه داد فساد و خشونت از نفس نفس خود به وجود بیاید.
روایتی روشن که مراحل تخریب یک کشور را نشان می دهد.
این کتاب قصد دارد داستان یک کشور و رهبر آن را روایت کند. رهبر از بین رفته است اما نتیجه اقدامات او هنوز در حال آشکار شدن است و درسی مداوم برای دیگر ماجراجویان آمریکای لاتین دارد.

کتاب فرمانده

نکوداشت های کتاب فرمانده
"Deftly retells the familiar narrative and then adds something new: Hugo Chávez was a terrible boss, radiating administrative chaos from his desk at the presidential palace. The toll of this mismanagement will define post-Chávez Venezuela."
"ماهرانه روایت آشنا را بازخوانی می کند و سپس چیز جدیدی اضافه می کند: هوگو چاوز رئیسی وحشتناک بود ، و هرج و مرج اداری را از میز کار خود در کاخ ریاست جمهوری ساطع می کرد. عوارض ناشی از این سو مدیریت ، ونزوئلا پس از چاوز را تعیین می کند."
New Republic New Republic

"Carroll shows how Chavez’s shoddy understanding and willful manipulation of the economy ended by raining misery on the very people he meant to save. We see, in this vivid narrative, a government that is Shakespearean in its failings.
"کارول نشان می دهد که چگونه درک نامناسب و دستکاری عمدی چاوز در اقتصاد با ریختن بدبختی بر سر افرادی که قصد داشتند آنها را نجات دهند را پایان داد. ما در این روایت زنده ، دولتی را می بینیم که در شکست هایش شکسپیر است.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب فرمانده (لذت متن)
فرمانده قیافه دلخور و رنجیده ای به خودش گرفت و گفت: «بولیوار موقعی که تازه ازدواج کرده بود در همین محل، دقیقا در همان خانه ای که دو بالکن دارد، زندگی می کرد. و حالا این ساختمان به چند فروشگاه تبدیل شده! مصادره اش کن!» تشویق حضار شدت گرفت، و رودریگوئز هم برای این که پا به پای ریتم تشویق ها جلو رود گفت: «بله جناب پرزیدنت؛ چراکه نه!» فرمانده به ساختمان دیگری اشاره کرد و گفت: «این ساختمانی که در این جاست، مال کیست؟»

خطوط آهن، پادگان ها و مدارس ساخته شدند. و سپس در دهه ۱۹۷۰ قیمت نفت چهار برابر شد و با درآمدهای حاصل از فروش آن آسمانخراش ها، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، و متروی کاراکاس ساخته شد. ثروتمندان ونزوئلایی برای خریدهای آخر هفته شان به میامی آمریکا پرواز می کردند. آنها در میامی مثل ریگ صحرا پول خرج می کردند. فروشندگان میامی هرگاه مشتری پولداری از ونزوئلا به فروشگاه هایشان می آمد این جمله را از زبانش میشنیدند: «این چقدر ارزان است، دوتا ازش میخواهم!» توکیسه های ونزوئلایی در ایالتهای جنوبی آمریکا معروف بودند به ولخرجی و ریخت و پاش های آنچنانی، دهقانان از نقاط مختلف کشور به کاراکاس مهاجرت کردند و در تپه های مشرف به پایتخت و دیگر شهرهای شمالی سکنا گزیدند.