کتاب متافیزیک چیست

What is Metaphysics?
کد کتاب : 15472
مترجم :
شابک : 978-9643115326
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 211
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1929
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب متافیزیک چیست اثر مارتین هایدگر

" کتاب متافیزیک چیست" سخنرانی فیلسوف مارتین هایدگر است که برای اولین بار در 24 ژوئیه 1929 در دانشکده های دانشگاه فرایبورگ به عنوان سخنرانی افتتاحیه ارائه شد. این درس گفتار کوتاه، در عین حال که مضمون اصلی هستی و زمان را در بر دارد، از نخستین گام های هایدگر در راه چرخش فکری او نیز نشان دارد. هایدگر در جستجوی تفکری فراتر از متافیزیک است، تا به یاری آن ریشه و بنیاد متافیزیک، یعنی خود هستی، را منکشف کند. متافیزیک نخستین فلسفه است اما آخرین فلسفه نیست.

مارتین هایدگر از بهترین فلاسفه شناخته شده آلمانی ها و اگزیستانسیالیسم است.. او از مهمترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم است.

متافیزیک شاخه ای از فلسفه است که به بررسی ماهیت بنیادی واقعیت، اصول اولیه هستی، هویت و تغییر، مکان و زمان، علیت، ضرورت و امکان می پردازد.این شامل سوالاتی در مورد ماهیت آگاهی و رابطه بین ذهن و ماده، بین جوهر و صفت، و بین بالقوه و فعلیت است. کلمه متافیزیک از دو کلمه یونانی گرفته شده است. گفته شده که این اصطلاح ممکن است توسط ویراستار قرن اول پس از میلاد ابداع شده باشد که منتخب کوچک مختلفی از آثار ارسطو را در رساله ای که اکنون با نام متافیزیک می شناسیم جمع آوری کرده است.

کتاب متافیزیک چیست

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...
قسمت هایی از کتاب متافیزیک چیست (لذت متن)
عنوان فرعی درآمد متافیزیک چیست؟ « بازگشت به بنیاد متافیزیک » است. هایدگر با اشاره به نامه دکارت به پیکو، ( ۳) که در آن دکارت ریشه فلسفه را متافیزیک، تنه اش را فیزیک و شاخه هایش را علوم دیگر می داند، بار دیگر به ما تذکر می دهد که خاک مغذی این ریشه، یعنی هستی، در طول تاریخ فلسفه به فراموشی سپرده شده است. متافیزیک تاکنون نگاه خود را از نور هستی، ( ۴) که ظهور موجود به اوست، برگردانده است، و در موجود درجا زده و رویکرد به هستی بماهو هستی را وانهاده است. بار دیگر می نماید که هایدگر هستی را نه در هستندگان بل از آن حیث که هستی است نصب العین قرار داده است، اما این بار او دیگر دست کم به صراحت از پدیدارشناسی نامی به میان نمی آورد.