کتاب آنارشیسم : فلسفه و آرمان

Revolutionary Pamphlets
کد کتاب : 35769
مترجم :
شابک : 978-6226374071
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آنارشیسم : فلسفه و آرمان اثر پتر کروپوتکین

"آنارشیسم : فلسفه و آرمان" کتابی است به قلم "پتر کروپوتکین"، که در آن، برای توضیح آنارشیسم، رویکردی دانش پژوهانه در پیش می گیرد. وی برای اثبات دیدگاه خود از مثال های علوم طبیعی استفاده می کند. تمام اظهارات جزئی در مورد فردگرایی و تأکیدات متناقضی که بعدا بر آن وارد شد ، تنها بخشی از مسائلی است که "پتر کروپوتکین" در این کتاب درخشان، پیرامون یکی از ایدئولوژی های سیاسی که کمتر درک شده است، مورد بررسی قرار می دهد.
"آنارشی" ، اصطلاحی است که شدیدا مورد سو استفاده قرار گرفته، با مسائل دیگر اشتباه شده و به عنوان ابزاری برای ایجاد ترس و تداوم نهادهایی که آنارشیسم آن ها را تهدید می کند ، مورد استفاده قرار گرفته است. در دنیایی پر از اطلاعات غلط و فریب رسانه ای ، مجموعه ای از نوشته های یکی از پیشتازان مشهور آنارشیسم، وضوح بیشتری را ارائه می دهد.
"آنارشیسم : فلسفه و آرمان" به عنوان یک اثر با فلسفه ی باز که برای همه ما بوجود آمده است ، تحلیل ها و نتیجه گیری هایی دارد که ذاتا قابل درک و دسترسی است و مباحث آن، خودشان را توضیح می دهند و رضایت بخش هستند. کتاب که بر اساس مجموعه ای از تفکر ، مشاهده و تجربیات دقیق بنا شده است ، با قدرت در زمینه های مورد بحث خود ایستادگی می کند و پیرامون بحث فکری و آکادمیک مذاکره می کند. "آنارشیسم : فلسفه و آرمان" می تواند یک عضو ارزشمند در کتابخانه ی مدرسان، مححقان، دانشجویان و هرکسی که به تاریخ، سیاست و حکمرانی علاقه مند است، به حساب بیاید.

کتاب آنارشیسم : فلسفه و آرمان

پتر کروپوتکین
پتر آلکسیویچ کروپوتکین (۹ دسامبر ۱۸۴۲ – ۸ فوریه ۱۹۲۱)، جانورشناس، جغرافی‌دان، انقلابی، نویسنده، نظریه‌پرداز در رشته تکامل، اقتصاددان و فیلسوف آنارشسیت روس بود.شاهزاده پتر کروپوتکین در ۹ دسامبر ۱۸۴۲، در مسکو در یک خانواده اشرافی به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در سنت پترزبورگ ادامه داد و پس از آن به سیبری رفت و مشغول تحقیقات در مورد جغرافیا و مردم‌شناسی شد. او در طی این مطالعات جغرافیایی از منچوری تا بایکال را پیمود و آن مناطق را مطالعه نمود. بعد از بازگشت از سیبری مطالعات ...
قسمت هایی از کتاب آنارشیسم : فلسفه و آرمان (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: هیچ‎کس انکار نمی‎کند که به همان نسبت که بشریت از تنازع سخت خود برای بقا رهایی ‎یابد، همان گرایش قدرتمندتر خواهد شد. اگر قدرت‎های تولیدی ما به طور کامل برای افزایش ذخیرة ضروریات اساسی زندگی به کار بسته شود؛ اگر اصلاح شرایط کنونی مالکیت تمام کسانی را که اکنون تولیدکنندة ثروت نیستند، به تعداد تولیدکنندگان بیفزاید؛ و اگر کار یدی مجددا جایگاه پرافتخار خود را در جامعه فتح کند، گرایش‎های کمونیستی از پیش موجود بلافاصله عرصة کاربست خود را گسترش می‎دهند. با احتساب تمام این‎ها و به علاوه، سویه‎های عملی این مسیٔله که چگونه مالکیت خصوصی ممکن است به مالکیت اشتراکی بدل شود، اکثر آنارشیست‎ها مدعی‎اند به محض اینکه رژیم کنونی مالکیت دستخوش اصلاح شد، گام بعدی که جامعه باید بردارد، به معنایی کمونیستی خواهد بود. ما کمونیست هستیم؛ اما کمونیسم ما از مکتب اقتدارگرا نیست: کمونیسم آنارشیستی، کمونیسم بدون حکومت، کمونیسم آزاد است. ترکیبی از دو هدف اصلی که بشریت از سپیده‎دم تاریخ خود دنبال کرده است؛ آزادی اقتصادی و آزادی سیاسی.