کتاب نظریه کنش

Practical Reason
کد کتاب : 15887
مترجم :
شابک : 978-9646235298
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه کنش اثر پیر بوردیو

آیا طبقات اجتماعی واقعا وجود دارند؟ خانواده ، کلیسا و دنیای ایدئولوژیک چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ آیا اخلاق را می توان نوعی ایدئولوژی دانست؟ "موضوع" یک عمل چیست؟
در این کتاب «نظریه کنش» یکی از برجسته ترین متفکران اجتماعی معاصر فرانسه به این سوالات مهم پاسخ هایی بحث برانگیز می دهد. بنابراین رئوس مطالب مورد بحث در این اثر را می توان ردیابی کرد و در انتها به نام این جامعه شناس معاصر یعنی "پی یر بوردیو" رسید.
در این مباحث که بر اساس کنفرانس های وی گرداوری شده است ، نویسنده سعی می کند به سوالات اساسی ، یعنی ابتدایی ترین و اساسی ترین سوالات جامعه شناسی بپردازد. وی بدین وسیله اصول فلسفی را که منجر به تحقیقات علوم اجتماعی وی شده، توضیح می دهد. با شفافیت و صراحت همیشگی خود. بوردیو نظریه های اساسی بزرگترین کتابهای خود را اینجا دوباره به معرض نمایش می گذارد ، به ویژه طرح کلی نظریه عمل و منطق عمل. و با نگاهی تیزبینانه سازوکار دولت ، پهلوگیری های انسان شناختی اقتصاد و سلطه نظم موجود را زیر سوال می برد. باید گفت در کل نظریات بوردیو فلسفه ای از علم است که به آشکار کردن روابط عینی شکل دهنده و پایه ای زندگی اجتماعی اختصاص دارد ، و هم فلسفه ای ساختارگرا است که از ویژگیها و موقعیتهای ساختاری در سازوکار های ایدئولوژیک برای ما می گوید. این فلسفه کنش در تعداد کمی از مفاهیم کلیدی چون: زیستگاه ، زمینه ، سرمایه - متراکم شده و توسط رابطه دو طرفه بین ساختارهای عینی حوزه های اجتماعی و ساختارهای تلفیقی تعریف می شود. در مجموع ، این کتاب باید مقدمه ای ضروری برای کارانتقادی باشد ، نه تنها برای دانشجویان و دانش پژوهان جامعه شناسی ، مردم شناسی ، علوم سیاسی و فلسفه ، بلکه به طور کلی در کل علوم اجتماعی و انسانی.

کتاب نظریه کنش

پیر بوردیو
پیر بوردیو (به فرانسوی: Pierre Bourdieu) (زاده ۱ اوت ۱۹۳۰ - درگذشته ۲۳ ژانویه ۲۰۰۲)، جامعه‌شناس و مردم‌شناس سرشناس فرانسوی بود که عمدتاً به مسائلی نظیر دینامیک قدرت و انواع شیوه‌های انتقال قدرت در جامعه در درون و بین نسل‌های مختلف می‌پرداخت. او بر خلاف سنت ایدئالیست اروپای غربی روی واقعیت جسمانی زندگی اجتماعی و نقش عمل در دینامیک‌های جامعه تأکید داشت. او تحت تأثیر گرامشی، هایدگر، مرلوپونتی، ویتگنشتاین، هوسرل، مارکس، وبر، دورکیم، کلود لوی-استروس و پانوفسکی نظریهٔ ...