کتاب شفای کوانتومی

Quantum Healing
کاوشی در مرزهای پزشکی ذهن / بدن
کد کتاب : 16067
مترجم :
شابک : 978-9649008561
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 269
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شفای کوانتومی اثر دیپاک چوپرا

مضمون کتاب "شفای کوانتومی" رویکردی جدید و فوق العاده برای شفابخشی است که توسط یک پزشک و نویسنده ی فوق العاده به نام "دیپاک چوپرا" نوشته شده است ."شفای کوانتومی" کتابی است سرشار از رمز و راز ، شگفتی و امید افرادی که به طرز معجزه آسایی از سرطان و سایر بیماری های سخت بهبود یافته اند. دکتر "دیپاک چوپرا" ، متخصص سر شناس غدد درون ریز در نیو انگلند است. وی هنگامی که مشاهده کرد که بیماران تحت درمان او ، پس از گذشت تنها چند ماه ، به طور کامل بهبود یافتند ، جستجو برای پاسخ را شروع کرد.
در اواسط دهه ی 1980 دکتر "دیپاک چوپرا" به هندوستان بازگشت تا در آروودا ، قدیمی ترین دانش شفابخشی انسان ها را کاوش کند. در این کتاب او تحقیقات پزشکی معاصر غرب ،نئو ساینس و فیزیک را با بینش نظریه ی "آیورودا" گرد هم آورده است تا نشان دهد بدن انسان نه به وسیله ی یک وضعیت روانشناختی سطحی بلکه توسط "شبکه ای از هوش " که در واقعیت کوانتومی مستقر است کنترل می شود و این هوش به اندازه ی کافی عمیق است تا بتواند ویژگی های اساسی که فیزیولوژی ما را طراحی می کند ، با امکان شکست دادن سرطان ، بیماری های قلبی و حتی پیر شدن جسم تطبیق دهد. در کتاب الهام بخش و پیشگام "شفای کوانتومی" ، دکتر "دیپاک چوپرا" در سفری روشنگرانه و جذاب، به ما امید وقایعی شفابخش را می دهد. او معتقد است یک روش پزشکی نوین در راه است. روشی که در آن ذهن، آگاهی و شعور نقش های کلیدی را ایفا می کنند.

کتاب شفای کوانتومی

دیپاک چوپرا
دیپاک چوپرا (به انگلیسی: Deepak Chopra) (به هندی: दीपक चोपड़ा) (متولد ۱۹۴۶ در دهلی-نو)، نویسنده و پزشک آمریکایی هندی الاصل است.او بخاطر ترویج طب روحانی در میان بسیاری مردمان از کشورهای مختلف شهرت دارد.او تحصیلات عالیه پزشکی خود در آمریکا را در دانشگاه ویرجینیا به پایان برد و تا کنون در دانشگاه تافتز و دانشگاه بوستون تدریس کرده.دیپاک چوپرا در دهلی نو به دنیا آمد، پدر و مادر او کریشان چوپرا و پوشپا چوپرا نام داشتند. زبان مادری او پنجابی است.پدر بزرگ پدری او گروهبان ارتش بریتانیا بود.
نکوداشت های کتاب شفای کوانتومی
Quantum Healing didn’t set out to cure cancer or Alzheimer’s or any other intractable disease. It set out to see the human body, and human existence in general, through wiser eyes. As a scientist I’m passionate about genes and the brain; as a person I’m totally fascinated by the origins of consciousness. Quantum Healing galvanized my intuition that these areas do not have to be separated.
کتاب شفای کوانتمی برای معالجه ی سرطان یا آلزایمر یا بیماری های غیرقابل پیشگیری دیگر نیست. قرار است بدن انسان و به طور کلی وجود انسان را با چشمان خردمندتر ببیند. من به عنوان یک دانشمند به ژن ها و مغز علاقه مندم؛ من به عنوان یک شخص، کاملا مجذوب خاستگاه آگاهی هستم. کتاب توجه من را به این مسئله جلب کرد که مجبور به جدا کردن این مطالب نیستم.
Dr. Rudolph Tanzi, from the new foreword

Deepak Chopra illuminates our true innate capacity for healing, growth, and evolution. With the wisdom of an experienced doctor, girded by science, he guides us to reclaim our natural power towards thriving. Chopra’s work is paradigm-changing for medicine and helpful beyond measure for every human being seeking to evolve, flourish, and know our true nature.
دکتر دیپاک چوپرا ظرفیت ذاتی واقعی ما را برای بهبود ، رشد و تکامل روشن می کند. او با درایت یک پزشک باتجربه که با علم پشتیبانی شده، ما را راهنمایی می کند تا از قدرت طبیعی خود برای پیشرفت برخوردار شویم. کارهای چوپرا در پزشکی تحول آفرین است و برای هر انسانی که به دنبال تکامل ، شکوفایی و شناخت ماهیت واقعی خویش است، ماورای اندازه گیری می باشد.
Lisa Miller, Ph.D., author of The Spiritual Child and director of clinical psychology, Teachers College, Columbia University

قسمت هایی از کتاب شفای کوانتومی (لذت متن)
اندیشه ها، نظیر امواج اقیانوس هستند.در حال بالا آمدن و فروکش نمودن، فقط جنبش خویش را می بینند.می گویند: "من، یک موج هستم"، ولی آن حقیقت عظیم تری را که نمی بینند، اینست که "من اقیانوس هستم". و پندارامواج، هرآنچه که باشد، جدایی بین ایندو وجود ندارد به محض آنکه موجی فروکش می کند، منشاء خود را در اقیانوس باز می شناسدـ نا محدود، خاموش، و نادگرگون که همواره بوده است.

ذهن، توانایی آن را دارد که اشتباهات را از زمینۀ طرح اصلی زدوده و هر نوع بیماری را نابود نماید.

این بیان که سلول های عصبی اندیشه را می آفرینند،احتمالا" بیانی درست است؛ ولی در عین حال، این بیان هم که اندیشه ،سلول های عصبی را می آفریند نیز به همان اندازه درست خواهد بود.

بدن انسان نیز، بنظر می آید که از روزی تا روز دیگر فرقی نکرده و عینا" همانست که بود، ولی از طریق فرآیندهای تنفس، هضم غذا، حذف کردن مواد ذائد وغیره مستمرا"و دائما" درحال تبادل با بقیه جهان است.

مستحیل شدن در حالت هیچی یا از دست دادن هویت خویش ، نظیر قطره آبی که در اقیانوس ناپدید می شود. با اینکه تمایل به اقکار شرقی گاه و بیگاه شکوفا می گردد، ولی پیشرفـت دانش در دنیای غرب، بگونه ای فراگیرنده متکی به مشاهدات بیرونی اسصت و نه درونی.