کتاب هوش محیط زیستی

Ecological Intelligence
کد کتاب : 16237
مترجم :
شابک : 978-6009292653
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب هوش محیط زیستی اثر دانیل گولمن

نویسنده پرفروش هوش هیجانی، اکنون «هوش محیط زیستی» را برای ما به ارمغان آورده است - عواقب پنهان زیست محیطی آنچه را که می سازیم و می خریم آشکار می کند و اینکه چگونه با این دانش می توانیم تغییرات اساسی را که همه ما باید برای نجات سیاره خود انجام دهیم ، ارائه می دهد.

ما شامپوهای "گیاهی" خریداری می کنیم که حاوی مواد شیمیایی صنعتی هستند که می توانند سلامت ما را تهدید کنند یا محیط را آلوده کنند. ما برای دیدن صخره های مرجانی غواصی می کنیم ، متوجه نمی شویم که ماده ای در ضد آفتاب ما ویروسی را تغذیه می کند که صخره را از بین می برد. ما تی شرت های نخی ارگانیک می پوشیم ، اما نمی دانیم که رنگ های آن ممکن است کارگران کارخانه را در معرض خطر سرطان خون قرار دهد. در اطلاعات زیست محیطی ، دانیل گلمان نشان می دهد که چرا بسیاری از محصولات دارای برچسب سبز "سراب" هستند و ناسازگاری های وحشی ما را در پاسخ به بحران زیست محیطی فعال می کند.

با استفاده از تحقیقات پیشرفته ، گلمان توضیح می دهد که چرا ما به عنوان یک خریدار در مورد تأثیرات پنهان کالاها و خدماتی که ایجاد و مصرف می کنیم ، در تاریکی هستیم.
چگونه ما خودمان را به عنوان قربانیان اثرات مخرب تولید ، حمل و نقل ، بسته بندی و توزیع گول می زنیم.

نسل جدیدی از فن آوری ها ما را از واقعیت های زیست محیطی محصولات در هنگام خرید آگاه می کند. این "شفافیت اساسی" مصرف کنندگان را قادر می سازد تا تصمیمات هوشمندانه تری برای خرید بگیرند و شرکت ها را به سمت بازنگری و اصلاح تجارت خود سوق دهد.

کتاب هوش محیط زیستی

دانیل گولمن
دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس ...
نکوداشت های کتاب هوش محیط زیستی
“A convincing case that information alone–provided that it’s easy for shoppers to access–can spur an ecological revolution.”
به شرط دسترسی آسان برای خریداران - می تواند انقلابی زیست محیطی ایجاد کند
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Goleman's critiques are scathing, but his conclusion is heartening: a new generation of industrial ecologists is mapping the exact impact of every production process, which could challenge consumers to change their behavior in substance rather than just show
انتقادات گلمان تند است ، اما نتیجه گیری او دل انگیز است: نسل جدیدی از بوم شناسان صنعتی در حال نقشه برداری از تأثیر دقیق هر فرایند تولید هستند ، که می تواند مصرف کنندگان را به چالش بکشد تا رفتار خود را به جای نمایش فقط تغییر دهند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Although individual decisions are important, he asserts that group action and institutions can create market pressure to shift to sustainable practices and that digital tools can play an effective role in shaping collective awareness and creating coordinated action. Recommended for readers interested in business or environmental issues
اگرچه تصمیمات فردی مهم هستند ، وی اظهار داشت که اقدامات گروهی و نهادها می توانند فشار بازار را برای سوق دادن به رویه های پایدار مهیا کنند و ابزارهای دیجیتال می توانند نقش موثری در شکل گیری آگاهی جمعی و ایجاد یک عمل هماهنگ داشته باشند. برای خوانندگان علاقه مند به تجارت یا مسائل زیست محیطی توصیه می شود
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب هوش محیط زیستی (لذت متن)
کیسه ی کرباسی هیندمارچ به این شعار که "من یک کیسه ی پلاستیکی نیستم"، آراسته شده بود. ایده ی آن از یک نقاشی که در 1929 توسط نقاش سورئالیست بلژیکی، رنه ماگرید، کشیده شده بود، گرفته شده بود؛ که یک لوله را نشان می داد و زیر آن نوشته شده بود "این یک لوله نیست". رنه ماگرید این نقاشی را خیانت تصاویر نامیده بود. و منظور او را مبنی بر این که تصویر هر چیز، خود آن چیز نیست و اشیا دقیقا آن چه به نظر می رسند، نیستند را مورد تاکید قرار می داد.

خودم روزی تی شرتی را از فروشگاهی خریداری کردم. بر روی تی شرت برچسب غرورآمیزی به چشم می خورد: "صد در صد پنبه ی ارگانیک"، که دنیایی از تفاوت ایجاد می کند. این ادعا هم درست است، هم غلط. اول ببینیم چه چیزی از آن درست است. در هنگام تولید این نوع پنبه آفت کش به کار نرفته است. برای تولید محصول پنبه در جهان به تنهایی ده درصد از کل آفت کش های جهان مصرف می شود. برای آماده کردن خاک به نحوی که بوته های جوان پنبه بتوانند رشد کنند، کارگران مواد ارگانوفسفات را بر روی خاک می افشانند تا هر بوته ای که بخواهد در رشد با پنبه رقابت کند، و نیز هر حشره ای که بخواهد بوته ی پنبه را بخورد، کشته شود. این مواد به سیستم مرکز اعصاب انسان ها آسیب می زنند. خاکی که به این ترتیب آماده می کنند، تا حدود پنج سال نیازی به آفت کش ندارد. در طول این پنج سال، حتی کرم ها که وجودشان برای سلامت خاک لازم است، برنمی گردند. سپس درست قبل از دروی محصول، مقداری علف کش بر روی پنبه می پاشند. حدود نیمی از این علف کش ها به جای پاشیده شدن روی پنبه، عملا سر از نهرها و زمین های نزدیک درمی آورند.

علی رغم همه ی این خسارتی که آفت کش ها وارد می کنند، شکی نیست که پنبه ی ارگانیک، حقیقتا از نظر محیط زیست خوب است. حالا جنبه های منفی را بررسی کنیم. مثلا پنبه عطش حیرت آوری دارد. برای رویاندن پنبه ی لازم برای ساخت یک تی شرت، حدود 2700 لیتر آب لازم است. دریای آرال عمدتا به دلیل نیاز آبیاری مزارع پنبه ی منطقه خشک شد. حتی خود کشت زمین، عوارض زیست محیطی خود را دارد و دی اکسیدکربن آزاد می کند. تی شرت ارگانیکی که من خریدم، به رنگ آبی تیره بود. نخ پنبه را با مواد صنعتی شیمیایی سفید می کنند، رنگ می کنند و آماده می سازند. این مواد شیمیایی حاوی کروم، کلر و فرمالدهید هستند، که هر کدام به طریق خاص خودشان سمی هستند. از این ها بدتر این که پنبه در مقابل جذب رنگ مقاومت می کند. و مقدار زیادی رنگ به داخل فاضلاب کارخانه می ریزد، که می تواند از رودهای محلی یا از آب های زیرزمینی سردرآورد.