دانیل گولمن

دانیل گولمن

دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.


دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس های دانشگاه سخنرانی می کند. همانطور که یک روزنامه نگار علمی ، گولمن ، سال ها در مورد مغز و علوم رفتاری برای نیویورک تایمز گزارش داد. کتاب او در سال 1995 ، هوش هیجانی در یک سال و نیم در لیست پرفروش ترین نیویورک تایمز قرار داشت ، با بیش از 5،000،000 نسخه در 40 زبان در سراسر جهان چاپ شد و در بسیاری از کشورها پرفروش بوده است. به غیر از کتابهای خود در مورد هوش هیجانی ، گولمن کتابهایی درمورد موضوعاتی از جمله فریب خود ، خلاقیت ، شفافیت ، مدیتیشن ، یادگیری اجتماعی و عاطفی ، بوم گردی و بحران محیط زیست نوشته است.

وی در حال حاضر، همكاری تحقیقی در مورد هوش هیجانی در سازمان (www.eiconsortium.org) را در دانشگاه راتگرز به عهده دارد. این کنسرسیوم مشارکت تحقیقاتی بین محققان دانشگاهی و دست اندرکاران در مورد نقش هوش هیجانی در برتری را تقویت می کند.

کتاب های دانیل گولمن

چرا مراقبه می کنیم؟


Emotional Intelligence


قدرت هوش هیجانی


هوش عاطفی


هوش اجتماعی


هوش هیجانی


تمرکز


نگاهی علمی به ذهن آ گاهی


هوش محیط زیستی


کتاب صوتی تمرکز


مغز و هوش عاطفی


رهبران نوین


تمرکز سه گانه


بیشتر بخوانید

چگونه با روانشناسی، داستان های بهتری خلق کنیم

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.