کتاب هوش عاطفی

Emotional Intelligence
کد کتاب : 16236
مترجم :
شابک : 978-9648630961
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

هوش پویا
Emotional Intelligence
کد کتاب : 42020
مترجم :
شابک : 978-9644235832
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هوش عاطفی اثر دانیل گولمن

همه می دانند که ضریب هوشی بالا، تضمینی برای موفقیت، شادی یا نیک بختی نیست. اما حالا با کتاب "هوش عاطفی" اثر "دانیل گولمن"، بالاخره می توانیم به چرایی آن پی ببریم. گزارشات درخشان "دانیل گولمن"، از خط مقدم روانشناسی و علوم مغزی، بیشنی جدید و تکان دهنده را از ذهن ما ارائه می کند. ذهنی که از دو بخش تشکیل شده که شامل ذهن منطقی و ذهن هیجانی می باشد. این دو دست به دست هم می دهند تا سرنوشت ما را به عنوان یک انسان رقم بزنند.
با استفاده از تحقیقات پیشگامانه ای که در زمینه ی علوم مغزی و رفتاری صورت گرفته، "دانیل گولمن"، فاکتورهایی را نشان می دهد که بر اساس آن ها ، افراد با ضریب هوشی بالا در کاری که انجام می دهند دست و پا زده و آن هایی که ضریب هوشی متوسطی دارند هنگام کار بسیار شگفت آور عمل می کنند. این فاکتورها که شامل خودآگاهی ، نظم و انضباط شخصی و همدلی است ، به نوع متفاوتی از هوش می افزاید که آن را هوش هیجانی نامیده و ارتقای این هوش، فواید آنی خود را در سلامت شخصی، روابط با دیگران و موفقیت شغلی نشان می دهد. این فاکتورها از بدو تولد ثابت نیستند و "هوش عاطفی" اگرچه به صورت عمده طی تجارب دوران کودکی شکل می گیرد، اما می توان آن را در طول بزرگسالی پرورش داد و تقویت کرد.
حالا پس از گذشت سال ها از انتشار کتاب "هوش عاطفی" توسط "دانیل گولمن"، به روز رسانی های مهمی بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، به این اثر افزوده شده و مدل های هوش هیجانی و پاسخ به سوالاتی که طی سال ها از "دانیل گولمن" در زمینه ی دانش پیشرونده ی "هوش عاطفی" پرسیده شده، به مطالب قبلی اضافه شده است.

کتاب هوش عاطفی

دانیل گولمن
دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس ...
نکوداشت های کتاب هوش عاطفی
“Anyone interested in leadership . . . should get a copy of this book. In fact, I recommend it to all readers anywhere who want to see their organizations in the phone book in the year 2001.”
هرکس به رهبری علاقه مند است. . . باید یک نسخه از این کتاب را بگیرد. در حقیقت ، من آن را به همه خوانندگانی توصیه می کنم که در سال 2001 ،می خواهند اسامی سازمان های خود را در دفترچه تلفن ببینند.
Warren Bennis, The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب هوش عاطفی (لذت متن)
در دهه ی اخیر شاهد گزارش های فراوانی در زمینه ناتوانی هیجانی، عاطفی و بی پروایی در خانواده ها، اجتماعات و جوامع بشری و خشم و ناامیدی فزاینده ای در جوانب محتلف زندگی بوده ایم، خواه در تنهایی خاموش بچه هایی که با یک تلویزیون در نزد پرستار بچه رها شده اند، یا درد و رنج بچه های ترک شده و بی سرپرست که با آن ها بدرفتاری شده است، یا به طرز وحشیانه ای مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. در افزایش آمار افسردگی در اطراف جهان و همچنین پرخاشگری روزافزون بچه ها در مدرسه و به کارگیری اسلحه و بروز حوادث ناشی از آن، بی قراری هیجانی یا عاطفی وسیع را می توان مشاهده کرد. کتاب حاضر نوعی راهنما برای درک عدم هوشیاری عاطفی است.