کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم

Lorsque j'étais une œuvre d'art
کد کتاب : 16282
مترجم :
شابک : 978-9647640947
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 24
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

وقتی اثر هنری بودم
When I Was A Work Of Art
کد کتاب : 21024
مترجم :
شابک : 978-6003675841
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم اثر اریک امانوئل اشمیت

زمانی که یک اثر هنری بودم، رمانی است به قلم اریک امانوئل اشمیت، نویسنده ی محبوب معاصر که داستان های معروفی با زمینه ی دراماتیک به جهان عرضه داشته است. این رمان داستان مردی است جوان که انسانیت خود را به یک هنرمند واگذار ساخته و هنرمند، مرد جوان قصه را به یک اثر هنری تبدیل می کند. رمان که ابتدا در سال دو هزار و دو به زبان فرانسوی منتشر شد، چهلمین رمان اریک امانوئل اشمیت بوده و بر اساس داستان فاوست از گوته به نگارش در آمده است.
تازیو فیرلی مرد جوانی است که قصد خودکشی دارد و در این بین با زئوس پیتر لاما آشنا می شود. زئوس یک هنرمند عجیب و غریب و در عین حال شناخته شده است که به تازیو پیشنهادی می کند که به واسطه ی آن بخواهد زنده بماند. لاما، تازیو را متقاعد می کند که انسانیت را رها کرده و به مجسمه ای زنده به نام آدام بیس تبدیل شود. مجسمه ای که اولین، در نوع خود خواهد بود. زمانی که تازیو به یک اثر هنری تبدیل می شود، احساس افسردگی به او دست می دهد. چرا که او علاوه بر انسانیت خود، آزادی اش را نیز از دست داده است. تازیو سپس با یک نقاش نابینا به نام کارلوس انیبال و دخترش فیونا، ملاقات می کند. ارتباط این سه نفر سبب می شود که تازیو بخواهد دوباره به زندگی برگردد. بنابراین فیونا یک طرح دعوی برای باز پس گرفتن آزادی تازیو سازمان دهی می کند. این دادخواهی زمانی به ثمر می نشیند که فیونا اعلام می کند تازیو، بدلی از آدام بیس اصلی می باشد و چون اصیل نیست ینابراین بی ارزش است. به این طریق تازیو آزاد شده و با فیونا ازدواج می کند.

کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.
قسمت هایی از کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم (لذت متن)
همیشه در خودکشی هایم ناموفق بوده ام؛ همیشه، در همه چیز ناموفق بوده ام.بهتر بگویم، زندگی ام عین خودکشی هایم بوده است. آنچه درباره من وحشتناک و غم انگیز است، اشراف کامل من به موفق نبودنم است ...

شهرت بیشتر برازنده مردگان است. لباس عاریه ای است که به تن زندگان مضحک می نماید.

صورتها نشان دهنده همان چیزی هستند که آدمها هستند. آنها باید آن چیزی که هستند را به نمایش بگذارند: بی نمک و لال. صورتهای ظاهر، هیچ چیز را بیان نمی کنند. آنها به دیگران تعلق دارند. و جز به این قیمت برای آنها قابل تحمل نیستند.