کتاب اصول بازاریابی

Principles of Marketing
کد کتاب : 16411
مترجم :
شابک : 978-6006465098
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 872
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 33
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر

کوتلر به ایجاد زمینه بازاریابی اجتماعی کمک کرد که تمرکز آن بر کمک به افراد و گروهها است تا رفتارهای خود را نسبت به سبکهای سالم تر و ایمن تر اصلاح کنند. وی همچنین مفهوم «بازارگردانی» را برای کمک به کار در کاهش سطح تقاضا ایجاد کرد. او همچنین مفاهیم "prosumers" ، "جو" و "بازاریابی اجتماعی" را توسعه داد. وی توسط بسیاری از محققان به عنوان"پدر بازاریابی مدرن" شناخته می شود.
. آخرین اثر کوتلر بر عدالت اقتصادی و کاستی های سرمایه داری متمرکز شده است.
در سال 2003 ، فایننشال تایمز سه سهم عمده کوترلر در بازاریابی و مدیریت را ذکر کرد:
اولا ، او بیش از هر نویسنده یا محقق دیگری برای ارتقاء اهمیت بازاریابی ، تبدیل آن از یک فعالیت محیطی ، به کار "با اهمیت" تولید .دوم ، وی ادامه داد: روند پیگیری شده توسط پیتر دراکر را ، با تأکید بیشتر بر قیمت و توزیع ، تمرکز بیشتری بر روی پاسخگویی به نیازهای مشتریان و مزایایی که از یک محصول یا خدمات دریافت می شود ، ارتقا داد. سوم ، وی مفهوم بازاریابی را از فروش بیشتر به یک روند عمومی تر ارتباط و مبادله گسترش داده و نشان داد که چگونه می توان بازاریابی را برای خیرین ، موزه ها ، سازمانهای هنری نمایشی ، احزاب سیاسی و بسیاری از موقعیتهای غیر تجاری گسترش داد و به کار برد.

کتاب اصول بازاریابی

فیلیپ کاتلر
فیلیپ کاتلر (به انگلیسی: Philip Kotler) (زاده ۲۷ می ۱۹۳۱ در شیکاگو، ایلینوی) از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است. وی ۳۴ جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌است. کتاب اصول بازاریابی، همچنان به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به شمار می‌رود.او دارنده درجه استاد ممتاز «اس سی جانسون و پسر» رشته بازاریابی بین‌المللی است و این درجه را در دانشکده مدیریت دانشگاه نو...
نکوداشت های کتاب اصول بازاریابی
In 2003, the Financial Times cited Kotler's three major contributions to marketing and to management: First, he has done more than any other writer or scholar to promote the importance of marketing, transforming it from a peripheral activity, bolted on to the more "important" work of production. Second, he continued a trend started by Peter Drucker, shifting emphasis away from price and distribution to a greater focus on meeting customers' needs and on the benefits received from a product or service. Third, he has broadened the concept of marketing from more selling to a more general process of communication and exchange, and has shown how marketing can be extended and applied to charities, museums, performing arts organizations, political parties and many other non-commercial situations
او بیش از هر نویسنده یا محقق دیگری برای ارتقاء اهمیت بازاریابی ، تبدیل آن از یک فعالیت محیطی ، به کار "با اهمیت" تولید .دوم ، وی ادامه داد: روند پیگیری شده توسط پیتر دراکر را ، با تأکید بیشتر بر قیمت و توزیع ، تمرکز بیشتری بر روی پاسخگویی به نیازهای مشتریان و مزایایی که از یک محصول یا خدمات دریافت می شود ، ارتقا داد. سوم ، وی مفهوم بازاریابی را از فروش بیشتر به یک روند عمومی تر ارتباط و مبادله گسترش داده و نشان داد که چگونه می توان بازاریابی را برای خیرین ، موزه ها ، سازمانهای هنری نمایشی ، احزاب سیاسی و بسیاری از موقعیتهای غیر تجاری گسترش داد و به کار برد.
Financial Times

قسمت هایی از کتاب اصول بازاریابی (لذت متن)
در این کتاب می خوانیم که هدف اصلی بازاریابی این است که سازمان در سایه ایجاد رابطه ای که دارای بار ارزشی باشد (با مهم ترین مشتریان) می کوشد خواست ها و نیازهای آنان را، به شیوه ای د سودآور، تأمین نماید. کتاب مزبور از همین دیدگاه و با همین هدف ترجمه، چاپ و منتشر شده است. مشتریان مورد هدف نمی توانند کسی جز دانشجویان باشند و مترجم در برگرداندن هر جمله با عبارت همواره در این اندیشه بوده است که خواست و نیاز آنان (قابل فهم و درک بودن مطلب) تأمین شود. هیچ جمله یا عبارتی از قلم نیفتاده و هیچ چیز به آن اضافه نشده و در واقع حفظ امانت شده است. در هر فصل سه یا چهار مطلب با عنوان برگزیده بازاریابی وجود دارد که در برخی از موارد یکی از اینها (با هدف کم کردن حجم کتاب) حذف شده است . البته پس از تبادل نظر با استادان و صاحب نظران این رشته و این اقدام هیچ لطمه ای به محتوای کتاب نزده است. وی در پایان امید است که دانشجویان، استادان و صاحب نظران با ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود، زمینه را بر طرف کردن نقص ها و عیب های احتمالی فراهم آورند تا چاپ های بعدی با دقت و صحت بیشتری ارائه شود.