کتاب مدیریت استراتژیک بازار

Strategic Market Management
کد کتاب : 1914
مترجم :

شابک : 978-600-7677-22-3
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش مدیریت در آمریکا

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک بازار اثر دیوید آکر

کتاب مدیریت استراتژیک بازار، اثری نوشته ی دیوید آکر است که نخستین بار در سال 1984 انتشار یافت. توسعه و به کارگیری استراتژی های تجاری در دنیای امروز حتی با چند دهه ی پیش نیز بسیار متفاوت شده است چرا که تقریبا همه ی کسب و کارهای امروزی در بازارهایی پویا و در حال تغییر فعالیت می کنند. این کتاب بسیار پرفروش از آکر، به مدیران کمک می کند تا استراتژی های تجاری بازار-محور را بشناسند و آن ها را به درستی به کار گیرند؛ استراتژی هایی که برتری پایداری را در بازارهای پویا و دائما متغیر دنیای امروز به کسب و کارها می بخشند. کتاب مدیریت استراتژیک بازار، مفاهیم، روش ها و ساز و کارهایی را به مدیران تجاری می آموزد که می توان از طریق آن ها، تصمیم های تجاری بسیار بهتر و سودآورتری اتخاذ نمود.

کتاب مدیریت استراتژیک بازار

دیوید آکر
دیوید آکر، زاده ی سال 1938، تئوریسین تجاری، متخصص حوزه ی بازاریابی، مشاور، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. آکر استاد دانشکده ی تجارت دانشگاه برکلی کالیفرنیا است و همچنین، نایب رئیس شرکت مشاوره ی تجاری Prophet است.
نکوداشت های کتاب مدیریت استراتژیک بازار
It teaches you the critical knowledge and skills for successful market management.
این اثر، دانش و مهارت های حیاتی برای موفقیت در مدیریت بازار را به شما می آموزد.
Wiley

Suitable as a reference for managers.
مناسب به عنوان یک مرجع برای مدیران.
Booknews

The most authoritative guide to creating business strategies.
معتبرترین راهنما برای خلق استراتژی های تجاری.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب مدیریت استراتژیک بازار (لذت متن)
امروزه تمام بازارها پویا هستند. همه جا فضای تغییر است و تغییر بر استراتژی تأثیر می گذارد. استراتژی برندە ی امروز ممکن است فردا موفق نباشد و حتی دیگر به کار هم نیاید.

امروز بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات مشتریان، رقبا و روندهای تأثیرگذار بر بازار نیاز است. به علاوه، لازم است که اطلاعات پیوسته باشد و تنها به چرخه ی برنامه ریزی محدود نشود زیرا برای واکنش مناسب، کشف به موقع تهدیدها، فرصت ها، مسائل استراتژیک یا ضعف های نوپدید، بسیار تعیین کننده است. توانایی پیش بینی روندها، برآورد آثار و تشخیص دادنشان از مدهای زودگذر، امتیاز ویژه ای به همراه خواهد داشت. این بدان معنی است که برای کسب اطلاعات، پالایش آن ها و تبدیل آن ها به تحلیل های قابل پیگیری، به سرمایه گذاری در منابع و توسعه قابلیت ها نیازمندیم.

رشد برای زنده ماندن و سلامتی تمامی سازمان ها امری ضروری است. در محیطی پویا، توسعه ی سازمان به روش های خلاقانه، عنصری حیاتی برای ربودن فرصت ها و انطباق با شرایط متغیر خواهد بود. رشد هم می تواند از طریق احیای کسب و کارهای محوری و تبدیل کردن آن ها به پایگاه های رشد و هم با ایجاد پایگاه های کسب و کار جدید به دست آید.