کتاب تفکر طراحی در کسب و کار

Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers
جعبه ابزاری برای راه حل یابی خلاق
کد کتاب : 1817
مترجم :
شابک : 978-600-7677-34-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب تفکر طراحی در کسب و کار اثر جین لیدکا

کتاب تفکر طراحی در کسب و کار، اثری نوشته ی جین لیدکا و تیم اگیلوی است که اولین بار در سال 2011 چاپ شد. لیدکا و اگیلوی در این کتاب، درباره ی یکی از داغ ترین و تأثیرگذارترین موضوعات در تجارت صحبت می کنند: «تفکر طراحی» یا توانایی تبدیل ایده های انتزاعی به روش های کاربردی برای رشد حداکثری در کسب و کار. این دو نویسنده به چارچوب ذهنی، تکنیک ها و واژگان مورد نیاز برای «تفکر طراحی» می پردازند و از ارتباط اسرارآمیز میان طراحی و توسعه پرده برمی دارند. «تفکر طراحی»، توانایی های خلاقانه ی مربوط به نیمکره ی راست مغز را به کار می گیرد تا برای طیف گسترده ای از مشکلات، راه حلی بیابد. این روش به بخشی ضروری برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار تبدیل شده و به مدیران کمک کرده تا مفاهیم انتزاعی را به ابزاری کاربردی تبدیل کنند که همزمان با افزایش رشد، نیاز به تصمیمات ریسکی را نیز کاهش می دهد.

کتاب تفکر طراحی در کسب و کار

نکوداشت های کتاب تفکر طراحی در کسب و کار
An eye-opening book that will reveal the action-based approach to design thinking.
کتابی روشنگرانه که از روش عمل-محور تفکر طراحی پرده برمی دارد.
800-CEO-Read

If design thinking intrigues you, this would be a good place to start.
اگر به تفکر طراحی علاق دارید، این کتاب شروع خوبی خواهد بود.
Globe & Mail

Highly recommended.
به شدت توصیه می شود.
The Midwest Book Review

قسمت هایی از کتاب تفکر طراحی در کسب و کار (لذت متن)
در واقع طراحی همچون جادو می ماند. یک راز به تمام معنا است؛ سرزمین ناشناخته و اسرارآمیزی که فقط افراد شجاع (و بااستعداد) شهامت گام نهادن در آن را دارند. این تعریف، هر نظری را مبنی بر وجود فرآیندی قاعده مند برای عبور از آن پیچ وخم های تند به سخره می گیرد.

طراحی معانی متفاوت بسیاری دارد؛ و متوجه خواهید شد که فرآیند تفکر طراحی که ما قصد داریم در این کتاب درباره ی آن صحبت کنیم، بیشتر شبیه کفش های یاقوتی دوروتی است تا چوب جادویی. شما همین الان هم آن قدرت را دارید. فقط باید بفهمید چگونه از آن استفاده کنید. اگر رهبران نوآوری را در هر سازمانی بیابید، احتمالا خواهید دید که همواره در حال به کارگیری تفکر طراحی اند.

اگر مدیری هستید که این کتاب را مطالعه می کنید، آماده شوید تا آستین هایتان را بالا بزنید؛ نه این که دست هایتان را بالا ببرید. زیرا در واقع تفکر طراحی رویکردی نظام مند برای حل مسئله است. این روش، با مشتریان و توانایی خلق آینده ای بهتر برای آن ها آغاز می شود و اقرار می کند که احتمالا در همان ابتدا به این هدف نائل نمی شویم. به کارگیری آن، به قدرت های ماوراءالطبیعی نیاز ندارد. بدون شک می توانید این نوع از طراحی را در منزل نیز امتحان کنید.