کتاب بازاریابی با هک رشد

Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing and Advertising
آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات
کد کتاب : 2272
شابک : 978-600-823-760-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

بازاریابی هکر رشد
Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing and Advertising
آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات
کد کتاب : 2263
مترجم : محمدحسین علمدار
شابک : 978-600-8738-17-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 119
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازاریابی هکر رشد اثر رایان هالیدی

کتاب بازاریابی هکر رشد، اثری نوشته ی رایان هالیدی است که اولین بار در سال 2013 منتشر شد. نسل جدید ابر-برندهایی مانند فیسبوک، دراپ باکس و توییتر به هیچ وجه برای شیوه های سنتی بازاریابی پولی خرج نکرده اند. این شرکت ها به جای استفاده از تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها، از استراتژی نوینی به نام «هک کردن رشد» استفاده می کنند تا علیرغم اختصاص بودجه های نه چندان بالا به بازاریابی، به شکلی حداکثری بتوانند مشتریان جدیدی برای خود به وجود آورند. «هکرهای رشد» اعتقاد دارند که هم محصولات و هم کسب و کارها، آنقدر باید مورد اصلاح و تغییر قرار گیرند تا بتوانند به نقطه ای برسند که واکنش های انفجاری بازار مشتریان را از آن خود سازند. رایان هالیدی در کتاب بازاریابی هکر رشد، به توضیح قواعد جدید این استراتژی می پردازد و مثال ها و نمونه های ارزشمندی را در اختیار مخاطبین می گذارد.

کتاب بازاریابی هکر رشد


ویژگی های کتاب بازاریابی هکر رشد

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

رایان هالیدی
رایان هالیدی، زاده ی 16 ژوئن 1987، کارآفرین، بازاریاب و نویسنده ای آمریکایی است. هالیدی کار حرفه ای خود را پس از انصراف از دانشگاه در نوزده سالگی آغاز کرد. او مدت اندکی را در دانشگاه کالیفرنیا گذراند و در رشته های علوم سیاسی و نویسندگی خلاق تحصیل نمود. هالیدی مدیر بازاریابی نهادهای مختلفی بوده و همچنین، به عنوان ستون نویس و عضو تحریریه در روزنامه ی Observer کار کرده است.
نکوداشت های کتاب بازاریابی هکر رشد
A must-read.
اثری ضروری.
Social Triggers

A wake up call for every marketing exec in the business.
یک ندای بیدار باش برای همه ی بازاریابان.
Porter Gale, author

Pragmatic and actionable.
واقع گرایانه و قابل اجرا.
Ryan Delk, Director of Growth, Gumroad

قسمت هایی از کتاب بازاریابی هکر رشد (لذت متن)
هیچ صنعتی مانند صنعت نمایش و سرگرمی نیست. با این حال، وقتی واقعا درباره اش فکر می کنیم، همه ی تیم های بازاریابی (صرف نظر از این که واقعا در چه حوزه ای فعالیت می کنند)، به هنگام عرضه ی محصولی جدید، رفتارشان به گونه ای است که انگار در این صنعت فعالیت می کنند. به جد معتقدم هر کسی که محصولی را بازاریابی یا عرضه می کند در خیالش این طور تصور می کند که دارد افتتاحیه ی فیلم بسیار موفقی را برگزار می کند. و این توهم در شکلگیری و تحریف هر تصمیمی که برای بازاریابی می گیریم، نقش دارد. احساس خوبی ایجاد می کند، اما بسیار اشتباه است. اولین ایده مان افتتاحیه ا ی بزرگ، مراسم باشکوه عرضه ی محصول، انتشار خبر یا پوشش رسانه ای گسترده است.

ناخودآگاه فکر می کنیم به بودجه ی تبلیغاتی نیاز داریم. به فرش قرمز و آدم های مشهور نیاز داریم. از همه خطرناکتر، تصور می کنیم باید در یک بازه ی زمانی بسیار کوتاه تا می توانیم مشتری به دست آوریم و اگر این روش فورا جواب ندهد، همه چیز را شکستی می بینیم که البته از عهده ی زیانش برنمی آییم. در این توهم به سر می بریم که محصولمان باید مثل فیلم تبدیل شوندگان باشد، نه پروژه ی جادوگر بلر. ناگفته پیداست که چنین فکری احمقانه است. با این حال، من و شما، سال هاست یاد گرفته ایم بی چون و چرا از این توهم پیروی کنیم. مشکل کار کجاست؟ خب، برای تازه کارها، بیشتر فیلم ها شکست می خورند.

عنوان شغلی جدید «هکر رشد» دارد خودش را در فرهنگ دره ی سیلیکون نهادینه می کند و این موید آن است که کدنویسی و مهارت های فنی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب بزرگ در عصر حاضر ضروری اند. هکرهای رشد ترکیبی از بازاریاب و کدنویس هستند که به سوال همیشگی «چگونه برای محصولم مشتری پیدا کنم؟» نگاه می کنند و با آزمون های A/B، صفحات فرود، عامل ویروسی، تحویل پذیری ایمیل و گراف باز به این سوال جواب می دهند...