کتاب هوش هیجانی

Emotional Intelligence
(راهنمای جامع کسب مهارت های اجتماعی، بهبود روابط، افزایش هوش هیجانی و تسلط بر نفس)
کد کتاب : 16859
مترجم :
شابک : 978-6222460129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هوش هیجانی اثر براندن کوپر

افسار احساسات خود را به دست گرفته و بر زندگی خود تسلط پیدا کنید! "هوش هیجانی" از "براندن کوپر" به شما می آموزد که چطور این کار را انجام دهید.
اگر بیست سال پیش از شما می پرسیدند که چه فاکتورهایی موفقیت کلی فرد را تضمین می کنند، پاسخ شما این بود که: ضریب هوشی بالا ، نمره های خوب و تحصیلات عالیه. در آن زمان تصور اینکه افراد با هوش بالا شانس بیشتری برای موفقیت دارند یک امر عادی بود. اما امروزه با مفهومی به نام "هوش هیجانی" مواجه هستیم. با وجود اینکه "هوش هیجانی" یا EQ به اندازه ی هوش ذهنی یا IQ شناخته شده نیست، اما نقش آن در ایجاد ارتباطات طبیعی و کارآمد به مراتب برجسته تر است.
این روزها سازمان ها و نهادها لزوما به دنبال کارمندان قوی یا حتی باهوش نیستند بلکه آنها بیشتر به دنبال نیروهایی هستند که جذابیت طبیعیشان به آنها اجازه می دهد تا به راحتی از طریق روابط بین فردی به جلو حرکت کنند؛ این افراد در عین حال که احساسات خود را تحت کنترل دارند ، به شما اطمینان خاطر می دهند که آنها فارغ از شرایط قادر به بهترین انتخاب ممکن هستند. این ویژگی تحت عنوان "هوش هیجانی" شناخته می شود و اگر به دنبال راهی برای بهبود این توانایی در خود هستید این کتاب همان کتابی است که منتظر آن بوده اید.
برخی از موضوعاتی که می توانید از کتاب "هوش هیجانی" از "براندن کوپر" انتظار داشته باشید عبارت است از:
تاریخچه ی مدل های "هوش هیجانی"، نکاتی قدرتمند برای تقویت خودآگاهی عاطفی، تقویت مهارت EQ اجتماعی با نکات کلامی و غیرکلامی، اسرار توسعه E.I.، بهبود روابط از طریق هوش هیجانی و نکات جامعی برای تمرین همدلی.

کتاب هوش هیجانی

قسمت هایی از کتاب هوش هیجانی (لذت متن)
هیجانات خود را برچسب گذاری (نام گذاری) و دسته بندی کنید. می دانم که شاید با این کار احساس کنید هیجانات شما مثل یک کتابخانه یا قفسه ای از کتاب ها می شوند. با این حال، برچسب گذاری یا دادن نام به هیجانات به شما در شناسایی و مدیریت آنها کمک می کند. هرگاه که احساس و هیجانی در درون شما شکل گرفت، بکوشید که به سرعت آن را شناسایی کنید. آیا ترس است یا ناامنی یا حسادت یا خشم یا سرخوشی یا اندوه یا تعجب یا ترکیبی از این هیجانات؟ همچنین عوامل به وجودآورندهٔ این هیجانات را نیز شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است یک فرد خاص باعث برانگیختن حس حسادت در شما شود چرا که فکر می کنید او از شما موفق تر است. چه چیزی باعث بروز هیجانات خاصی در شما می شود؟ چه عواملی شما را عصبانی یا دلخور می کند؟ چه چیزی موجب شادی یا نارحتی شما می شود؟ منشأ هیجانات مثبت و مخرب در شما چیست؟ برچسب گذاری احساسات و شناسایی عوامل به وجودآورندهٔ آن ها باعث افزایش خودهشیاری هیجانی در شما می شود. کاغذ و قلمی بردارید و احساسات و هیجاناتی که در همین لحظه تجربه می کنید را فهرست کنید. به دقت یادداشت کنید که درحال تجربهٔ چه هیجان یا احساسی هستید. در کنار این فهرست، علت و منشأ هر هیجان و احساس را نیز یادداشت کنید. یعنی چه چیزی باعث شد که این احساس یا هیجان در شما به وجود آید؟ اگر هیجان خود را تشخیص دهید، مدیریت آن برایتان آسان تر می شود.