کتاب هوش هیجانی

Emotional Intelligence
(راهنمای جامع کسب مهارت های اجتماعی، بهبود روابط، افزایش هوش هیجانی و تسلط بر نفس)
  • 10 % تخفیف
    قیمت : 19,500 | 17,550 تومان

  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 16859
مترجم :
شابک : 978-6222460129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 مرداد

معرفی کتاب هوش هیجانی اثر براندن کوپر

کتاب "هوش هیجانی"، نوشته ی براندن کوپر به شما کمک می کند ،بر احساسات خود غلبه کنید و زندگی خود را به دست بگیرید، این کتاب راهنمای جامع کسب مهارت های اجتماعی، بهبود روابط، افزایش هوش هیجانی و تسلط بر نفس است . اگر دو دهه پیش از شما سوال می شد "چه عواملی وجود دارد که موفقیت کلی فرد را در زندگی تعیین می کند؟" شما پاسخ می دادید : هوش بالا ، نمرات خوب و تحصیلات عالی. طبیعی بود که فرض کنیم افراد با هوش بالا، شانس موفقیت بالاتری دارند. هوش هیجانی (EQ) ،اگرچه ممکن است به میزان هوش ذهنی (IQ) شناخته شده نباشد، اما سبب ایجاد ارتباط طبیعی تر و به روشی کار آمد با افراد است. EQ به برخی افراد کمک می کند تا بدون تلاش ،در لحظه، انتخاب درست کنند و به طور کلی قادر به ایجاد اقدامات مثبت از انگیزه های خوب باشند. این روزها شرکت ها لزوما به دنبال قوی ترین کارمندان یا حتی باهوش ترین کارمندان نیستند ، بلکه به دنبال افرادی هستند که کاریزمای طبیعی به آنها اجازه می دهد تا به راحتی در روابط بین فردی پیش بروند .افرادی که ضمن اینکه احساسات خود را نیز کنترل می کنند ، کمک می کند تا از درستی کار ها اطمینان حاصل شود. این افراد ، در هر موقعیتی ، می توانند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند. این توانایی به عنوان هوش هیجانی شناخته می شود و اگر به دنبال راهی برای بهبود هوش هیجانی خود هستید ، توصیه می شود ، این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب هوش هیجانی

قسمت هایی از کتاب هوش هیجانی (لذت متن)
هیجانات خود را برچسب گذاری (نام گذاری) و دسته بندی کنید. می دانم که شاید با این کار احساس کنید هیجانات شما مثل یک کتابخانه یا قفسه ای از کتاب ها می شوند. با این حال، برچسب گذاری یا دادن نام به هیجانات به شما در شناسایی و مدیریت آنها کمک می کند. هرگاه که احساس و هیجانی در درون شما شکل گرفت، بکوشید که به سرعت آن را شناسایی کنید. آیا ترس است یا ناامنی یا حسادت یا خشم یا سرخوشی یا اندوه یا تعجب یا ترکیبی از این هیجانات؟ همچنین عوامل به وجودآورندهٔ این هیجانات را نیز شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است یک فرد خاص باعث برانگیختن حس حسادت در شما شود چرا که فکر می کنید او از شما موفق تر است. چه چیزی باعث بروز هیجانات خاصی در شما می شود؟ چه عواملی شما را عصبانی یا دلخور می کند؟ چه چیزی موجب شادی یا نارحتی شما می شود؟ منشأ هیجانات مثبت و مخرب در شما چیست؟ برچسب گذاری احساسات و شناسایی عوامل به وجودآورندهٔ آن ها باعث افزایش خودهشیاری هیجانی در شما می شود. کاغذ و قلمی بردارید و احساسات و هیجاناتی که در همین لحظه تجربه می کنید را فهرست کنید. به دقت یادداشت کنید که درحال تجربهٔ چه هیجان یا احساسی هستید. در کنار این فهرست، علت و منشأ هر هیجان و احساس را نیز یادداشت کنید. یعنی چه چیزی باعث شد که این احساس یا هیجان در شما به وجود آید؟ اگر هیجان خود را تشخیص دهید، مدیریت آن برایتان آسان تر می شود.