کتاب زخم

Wounds
کد کتاب : 16943
شابک : 978-6001872082
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زخم اثر مریم ریاحی

کتاب "زخم" داستانی است از "مریم ریاحی" که نویسنده ی رمان های محبوب "کسی می آید"، "بی ستاره"، "مثل پر" و "مرجان" نیز می باشد. "زخم" هم یک رمان جذاب و خواندنی دیگر از این بانوی نویسنده است که در چهارصد و چهل صفحه، به همت نشر پرسمان به عرصه ی چاپ رسیده است.
یکی از واضح ترین خصیصه هایی که در نگارش رمان و در ادبیات مدرن به چشم می خورد، این مساله است که داستان های مربوط به این حوزه، بسیار بر جنبه های درونی، افکار، احساسات و حالات شخصی کاراکترها متمرکز شده اند و شخصیت ها را از نظر اندیشه و حالات درونی کند و کاو می کنند. رمان "زخم" از "مریم ریاحی" نیز یک رمان مدرن است که بسیار از این شیوه بهره برده و خواننده را قدم به قدم با افکار شخصیت اصلی رمان همراه می کند.
داستان "زخم" از این قرار است که یاسمن، بدون توجه به علاقه ی پسرعموی خود امیرسام، دلش را در گروی مهر پسری بی احساس و سردرفتار به نام مانی گذاشته و همچون عاشقی چشم و گوش بسته به خواستگاری او جواب مثبت می دهد. هنوز چیزی بیش از دوازده روز از محرمیت آن ها نگذشته که مانی برای کمک به دختردایی اش که قبلا هم به او علاقه مند بوده، به ترکیه سفر می کند و یاسمن بعد از یک هفته قرار گرفتن در تاریکی کامل و بی خبری، با درخواست طلاق غیابی او مواجه می شود. همه ی این ها در حالی است که یاسمن، فرزند مانی را در بطن خود می پروراند و حال باید به فکر سرنوشت خود و فرزند به دنیا نیامده اش باشد.

کتاب زخم

مریم ریاحی
مریم ریاحی متولد سال 1358، در تهران، تحصیلات ایشان کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است.
قسمت هایی از کتاب زخم (لذت متن)
یه شب که می دیدم آنلاینه و اصلا حالی از من نمی پرسه رفتم تو صفحه اش و گفتم، «خب تمومش کن… بذار منم بدونم که دیگه نیستی.» اشکان فوری پیام منو خوند و برام زد «فردا حرف می زنیم.. انگار خوابت میاد کوچولو، دیگه از این چرندیات نگو.. باشه؟ بگی بخواب. شب به خیر عزیزم» باورتون می شه با همین دو سه تا جمله ی چرت و پرت حالم خوب شد؟ آروم گرفتم؟ دلم به حال خودم می سوخت که انقدر زود رام می شدم. انقدر محتاج محبتش بودم که زود با همه چی کنار می اومدم.