کتاب پرسش های اساسی فلسفه

What Do We Really Know? The Big Questions in Philosophy
واقعا چه می دانیم
کد کتاب : 1722
مترجم :
شابک : 978-600-278-106-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش فلسفی در انگلیس

معرفی کتاب پرسش های اساسی فلسفه اثر سیمون بلک برن

کتاب پرسش های اساسی فلسفه، اثری نوشته ی سیمون بلک برن است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. در این کتاب آموزنده و خواندنی، برخی از اساسی ترین و پرتکرارترین سوال های فلسفی، چه در گذشته و چه در حال حاضر، مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند. هر بخش به شکلی ساده و موجز به سوالی می پردازد که همیشه چالشی در مقابل ذهن های جست و جوگر به حساب آمده و علاوه بر آن، پاسخ هایی را از نقطه نظر بزرگترین اندیشمندان تاریخ برای آن سوال ارائه می کند. سیمون بلک برن در کتاب پرسش های اساسی فلسفه، بیست مورد از مهم ترین و جنجال برانگیزترین سوالات فلسفی پیش روی انسان ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد؛ سوال هایی همچون: «آیا ماشین ها قادر به فکر کردن هستند؟»، «معنای زندگی چیست؟»، «آیا باید از مرگ ترسید؟»، «آیا باید خوبی را انتخاب کرد؟»، «من چه هستم؟» و «ما واقعا چه می دانیم؟»

کتاب پرسش های اساسی فلسفه

سیمون بلک برن
سیمون بلک برن، زاده ی 12 جولای 1944، استاد دانشگاه و فیلسوف انگلیسی است. بلک برن ابتدا به کالج کلیفتون رفت و پس از آن، در کالج ترینیتی حضور یافت و در سال 1965 در رشته ی فلسفه فارغ التحصیل شد. او دکترای فلسفه ی خود را در سال 1970 از کالج چرچیل دریافت نمود.
نکوداشت های کتاب پرسش های اساسی فلسفه
An ambitious work.
اثری بلندپروازانه.
Goodreads

A unique distillation of humanity's best ideas.
چکیده ای منحصر به فرد از بهترین تفکرات نوع بشر.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب پرسش های اساسی فلسفه (لذت متن)
بیست پرسشی که در اینجا انتخاب کرده ام، از جمله پرسش هایی هستند که اغلب به ذهن مردان، زنان و کودکان متفکر خطور می کنند. این پرسش ها به نظر می رسد به طور طبیعی و از طریق تفکر ایجاد می شوند. ما پاسخ ها را جست و جو می کنیم. ولی فلسفه برخلاف دیگر رشته های تحصیلی به جای پاسخ دادن، پرسش برمی انگیزد. پاسخ های این زمینه اغلب قطعی نیستند و به ندرت مورد توافق قرار می گیرند. چنین چیزی شاید برای آن دسته از ما که به عنوان فیلسوف رسمی کار می کنیم تأسف برانگیز یا خجالت آور باشد، ولی به نظر من این طور نیست. دلیل این امر تا حدودی می تواند این باشد که پرسش هایی که در وهله اول ساده به نظر می رسند، پس از تفکر به سوالات کوچک دیگری تجزیه می شوند.

شاید دنیا نظامی جبری است. به این معنا که وضعیت آن در هر زمان به وسیله ی وضعیت آن در زمان قبلی کنترل می شود، و همین طور تا به آخر ادامه می یابد. «کنترل» در اینجا به این معناست که وضعیت های بعدی ناگزیر به دنبال قوانین طبیعت و با توجه به وضعیت های قبلی رخ می دهند.