دونی پری نویسندهی پرفروش نیویورک تایمز، یواسای تودی و آمازون با بیش از پنجاه رمان عاشقانه است. او در مونتانا متولد و بزرگ شده و اکنون به همراه همسر و دو پسرش در واشنگتن زندگی میکند.
این روزها که تموم داستانهای فانتزی روندی شبیه بهم داره و با اندکی تفاوت، تقریباً انتهاشون قابل پیشبینیه، خلاقیت نویسنده برای خلق دنیایی جدید جای تحسین داره. آفرینش موجودات جدید و دنیایی تازه با قوانین جادویی مختص به خودش، کار خیلی سختیه و به نظرم نویسنده به خوبی از پسش براومده. با اینکه در اواخر کتاب، روند اتفاقات خیلی تند پیش رفت و داستان درست سر بزنگاه تموم شد، اما مطمئنم ارزش منتظر موندن برای خوندن جلدهای بعدی رو داره. داستان این کتاب، در قارهای به نام کالاندرا روایت میشه. در این قاره، علاوه بر پنج پادشاهی، موجودات جادویی و هیولاهای افسانهای به نام کراکس هم وجود دارن که هر چند سال با مهاجرتهاشون، خسارتهای زیادی به بار میارن و باعث ایجاد قتلعامهایی بزرگ میشن. قلمروهای این پنج پادشاهی برای جلوگیری از جنگ، پیمانی به نام سپر گنجشک ایجاد کردن که در اون دختر و پسری از خاندانهای سلطنتی سرزمینهای متفاوت با هم ازدواج میکنن و این پیوند، مانع ایجاد آشوب میشه. شخصیت اصلی کتاب، دختری به نام اودساست که شاهدخت یکی از این سرزمینها، به نام کوئنتیسه. دختری که همیشه نادیده گرفته شده و از رنگ لباسش تا حتی رنگ موهاش باید به سلیقه و انتخاب دیگران باشه. اودسا سرنوشتش رو پذیرفته و همیشه در سایه زندگی کرده اما همه چیز با ورود سربازانی از قلمروی توران بهم میریزه. در حالی که طبق توافقها قراره خواهر اودسا، مِی، با شاهزادهی تورانی ازدواج کنه؛ طی اتفاقی غیرمنتظره اودسا به عنوان عروس انتخاب میشه! اودسا که شوکه شده، سعی میکنه راهی برای خلاص شدن از این مخمصه پیدا کنه ولی در نهایت مجبور به ازدواج با شاهزادهی تورانی، زاویر، میشه و به سرزمین توران سفر میکنه. در حالی که اودسا سعی میکنه با تندباد پیشاومده در زندگیش کنار بیاد و سرزمین جدید رو بشناسه، پدرش با درخواست بزرگی که ازش داره، اون رو بیشتر عصبی میکنه. پیدا کردن پایتخت افسانهای توران، آساریا. در شرایطی که هیچ یک از افراد تورانی به اودسا اعتماد ندارن، آیا اودسا میتونه اطلاعاتی از این پایتخت مرموز و جنگجویی به نام گاردین به دست بیاره؟ آیا میتونه با این ازدواج ناخواسته کنار بیاد؟ آیا بالاخره موفق میشه از زیر سلطهی دیگران خارج بشه و برای یک بار هم که شده، خودش برای خودش تصمیم بگیره؟ امتیاز در گودریدز: 4.38
من از نشر نون خریدم و با قیمت خیلی مناسب... متاسفانه بعد جنگ قیمتها را ماهانه میبره بالا به طوری که در ماههای بعدی میشه ۱۰ میلیون تومن... واقعا ارزشش رو داره ؟ روش خیلی زیبایی برای (گرفتن پول مردم و به جیب زدن) هست من برای خود کتاب امتیاز کامل میدم ولی برای قیمت باید بگم اصلا به هیچ وجه سراغ نشری نرید که داره سواستفاده میکنه.
چرا این قدر نجومی قیمتش بالا میره
1-ترجمه روان و جذاب2-کاغذ بالک 3- تعداد صفحاتش که نشون میده حذفیات کمتری داره دلیلیه که بهتون پیشنهاد میدم. من خودم فقط به دلیل شناخت از مترجمش خریدم و بعد که کاغذ بالکش رو دیدم حسابی غافلگیر شدم. عالی بود.
خب خب، من این کتابو از نشر نون خوندم و واقعا باید بگم که خیلی دلنشین و قشنگ بود، فضاسازی و شخصیت پردازی داستان عالیه کرکتر اصلی هم بشدت دوست داشتنی و خوبه😭 و اینکه درمورد سانسور خیلی خوب عمل شده و کاملا میتونین بفهمین چی شده، فقط اینکه تا صفحه تقریبا چهارصد توقع عاشقانه اصلا نداشته باشید، چون تروپ داستان از دشمن به عشقه طول میکشه و اصلا رومنس کلیشه ای نداشت. دختره از پر گل نازکتر نبود و خیلی ادم محکم و قوی ای بود پیشنهاد میکنم هرچند با این قیمت بخونیدش، اگه براتون زیاده میتونین از دست دوم فروشیها توی اپهای مختلف تهیه کنین✨
من میخواستم این کتاب رو بخرم ولی متاسفانه قیمتش یک دفعه خیلی رفت بالا اصلا منصفانه نیست حداقل قیمتی بزارید که ارزش خرید داشته باشه حیف کتاب خواندن تفریح پر هزینه ای شده
یه سوالی که دارم اینه که کسی اطلاع داره نشر نون هم این جلد رو ترجمه و چاپ میکنه یا نه؟ اگر قراره ترجمه کنه صبر کنم تا اون بیاد اگر هم نه که تا این تموم نشده همینو بگیرم
بله نشر نون خیلی وقته این کتاب رو به اسم سپر گنجشکها ترجمه و چاپ کرده
ترجمه شده که😐
قیمت این کتاب داره ساعتی میره بالا و این واقعا خیلی بده.
توی لیست خریدم بود ولی با سرعتی ک این انتشارات بیرحمانه به سرعت داره قیمتش میبره بالا پشیمون شدم حتی از باژ هم سرعت گرونتر کردنش بیشتره اصن صد رحمت به انتشارات باژ
با سلام و عرض ارادت خدمت کتاب دوستان عزیز من کسی هستم که سالانه بیش از چهل کتاب به صورت فیزیکی، صوتی و الکترونیکی مطالعه و گوش میدم. در ابتدا که این سبک کتاب هم جزو علایق من هست و سالی دو الی سه کتاب از این ژانر رو مطالعه و گوش میدم. در مورد این کتاب باید بگم که نیاز به ویرایش داره. اگر ویرایش بهتری میشد، گیرایی کتاب بلاتر میرفت. برخی جملات یا ناقص یا پس و پیش یا بدون فعل هستند. پیشنهاد من به کسانی که از نرم افزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه استفاده میکنن اینه که بعد از ترجمه یکبار روخوانی و اصلاح و ویرایش کنند. مطمئنا که متن زیباتری خواهیم داشت. البته من طرفدار استفاده از هوش مصنوعی هستم. به صورتی که فقط کمک کننده باشد. و تنها اکتفای ما نرم افزار نباشه.
محمدرضا جان دوست عزیز حالتون خوبه؟ با چه مدرکی دارید به یک انتشارات با سابقه و تیم کاملشون چنین ایرادی میگیرید! ویراستار و تیم تحریریه همیشگی نشر نون روی این کتاب هم کار کردند. ادعای شما کمی بی اساس و تعجب بر انگیز به نظر میرسه. پیشنهاد میکنم نسخه انگلیسی کتاب رو مطالعه و سبک نوشتار نویسنده رو بررسی بفرمایید .
منظورتون نشر سورتمه هست😳😳 ؟ من کتاب رو تازکی از نشر نون خوندم و اومدم کامنت بزارم که به این پیام برخوردم و برام عجیب بود . نظر من : داستان خیلی گیرا و جذاب و دلنشین بود و ترجمه هم زیبا و روان و بی نقص بود . به جز چند لغزش تایپی کوچک به مشکلی توی متن نخوردم و در کل خیلی لذت بردم ، بی صبرانه منتظر جلد بعدی هستم و پایان بندیش دیوانه کننده بود. به طرفدارای فانتزی هم پیشنهادش میکنم حتما از دستش ندید 🤌😭😭
کسی میدونه جلد دومش کی ترجمه میشهه😭😭😱
سلام عزیزان کسی میدونه این مجموعه چند جلده و اسم جلدهای دیگش چی هستن و ایا ترجمه شدن یا خیر
این کتاب یک مجموعه سه جلدی است. جلد دوم ، اسفند ۱۴۰۴ منتشر شده و جلد سوم زمستان ۱۴۰۵ منتشر خواهد شد.
اخر داستان بد جای تموم میشه که ینی باید حتمن جلد دوم بخونیم عصبی شدم☹️
امشب تمومش کردم، فوق العاده بود این کتاب از مجموعه powerless بیشتر به دلم نشست و عاشقش شدم، امیدوارم نشر نون جلد دومش هم ترجمه کنن، عالی بود 💙
با اینکه داستانی شبیه به بقیه رمانهای فانتزی و رومنس داره ولی واقعا مجذوب کنندس و بخش بزرگی از این مجذوبیت به نظرم بخاطر ترجمه بی نقص و بی نظیرشه دنیای این کتاب ارزش زندگی کردن داره!
بنظرم دیگه یه سری نشرا واقعا دارن سواستفاده میکنن مگه میشه به فاصله ۵ ۶ روز ۲۰۰ تومن افزایش قیمت بده یه نشر؟...اصلا همچین چیزی مجازه؟
وقتی قیمت کاغذ سه برابر شده به نظرم قیمت کتابها خیلی منصفانه است.
درسته کاغذ گرون شده ولی نه اینکه به فاصله دو سه روز همچین افزایش قیمتی بدن حتی اگه افزایش بخوره نهایت باید تو یکی دوماه این کارو بکنن
در کمال تعجب ترجمهی خیلی خوبی داشت.
ببخشید، خواستم بدونم نشر نون از لحاظ حذفیات چطوره؟
متاسفانه تازگیا این کتابهای رمنس فانتزی تا حدودی بی ارزش ترند چاپ نشرها شدن ..
کتابی با امتیاز 4.4 قطعا بی ارزش نیست ختی اگه امتیازش بالا نباشه هم سلیقهی یه عده هست اولین چیزی که یک انسان بالغ با کتاب خوندن یاد میگیره اینه که سلیقهی دیگران بی ارزش نیست
دوست گرامی نمره بالا همیشه مبنی بر خوب بودن نیست ..مشکل اینجاست که این سبک رومانتزی دیگه تبدیل شده تو ایران به یه بازار با کتابهای شیک و پیک و رنگی تو اینستاگرام .. این کتاب سه نظر فارسی تو گودریدرز داره که هر سه منفی هستن ..از این عاشقانههای فانتزی تکراری دست بردارید ..فقط همینو میتونم بگ ..کتابهای بهتری در انتظار خواندن هستن
برعکس کتاب خیلی قوی، زیبا و پر محتوایی بود و هر معروفیتی بی دلیل نیست. از یک کتابخون بافرهنگ بعیده چنین دیدگاهی!
دوست عزیز افراد کتاب خوان به سلیقه دیگران احترام میگذارند. و اگر شما این ژانر را دوست ندارید . میتونید نخرید .
خب اگر این کتایا خوب نیستن کتابایی خوبن که از زندگی تو فقر بدبختی و اینکه همش تو سری خور باشی دپرس باشی یا توی وبا درگیر بشی یا جوری باشی همه قهر باشن و از ته دپرسی و درون بیای خوبه؟ من خودن هر ژانری کتاب میخونم تک تک کلماتم دقیقا توصیف اکسر کتابهای کلاسیک از نویسندههای معروف هستن ولی دلیل نمیشه امروز مودم رو اینا نیست برگردم بگم اه چیه همش از بدبختی و حقارت داره تو کتابش میگه بگم اه چیه همش کلمات قلمبه سلمبه داره استفاده میکنه هرژانری برای هر آدمی با هر مودی متفاوته و بهتره به یک اثر هرچقدرم زرد باشه احترام گذاشته بشه چون بالاخره اثریه که یه کامیونیتی کتاب خوان رو مجذوبش کرده پون اینجوری نبود فروشی نداشت
با نظر شما کاملا موافقم اما نمیشه گفت این ژانر کلا بده.درسته ضعیف عمل میکنه و بعیده اثار زیادی ازش به یاد بمونه یا اصلا چیزی ازش به یاد بمونه اما همین کتابای رنگی و خوشگل میتونه نسل جوان رو به کتاب خوندن تشویق کنه حتی اگر هیچ محتوایی نداشته باشه و چندتا چیز آبکی باشه کسی که به کتاب علاقه داشته باشه بعد از خوندن چندتا از این کنابها مطمئن باش میره سراغ اثار بهتر و فاخرتر کسی هم که فقط برای سرگرمی و وقت پر کردن کتاب بخونه تو همین کتابا گیر میکنه البته بنظرم بد نیست بعد از خوندن کتابای خیلی سنگین از اینا هم یه مدت یه بار خونده بشه به هر حال..سلیقه همه ادمها محترمه اما به هیچ وجه برابر نیستن
خیلی عذر میخوام ولی این کتابای رنگی رنگی که صحبت میکنین برای سنین نوجوان و جوان تا حداکثر سن ۲۰ سال طراحی شدن و قطعا برای افراد بالاتر از این سن کتاب مناسبی نخواهد بود هر کتابی رده سنی خودشو داره و همونطور که یه نوجوون ۱۴ یا ۱۵ ساله نمیتونه به درک درستی از اثار کامو ، گوته و صدها نویسنده بزرگدیگه برسه قطعا این کتاب هم برای کسانی که کتابهای خوبی خوندن مناسب نخواهد بود پس لطفا برای هر کتاب سن مخاطب هاش رو در نظر بگیرید