کتاب سنجاب ماهی عزیز

Sanjab Mahi-e Aziz
خدا یکشنبه ها و چهارشنبه ها را برای ماهی ها نیافریده است
کد کتاب : 17303
شابک : 978-6008025849
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 203
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سنجاب ماهی عزیز اثر فریبا دیندار

"سنجاب ماهی عزیز" که عبارت "خدا یکشنبه ها و چهارشنبه ها را برای ماهی ها نیافریده است" روی جلد آن خودنمایی می کند، اثری است در ژانر ادبیات کودکان و نوجوانان که "فریبا دیندار" بسیار ماهرانه و عمیق آن را به نگارش در آورده است. شخصیت اصلی داستان "سنجاب ماهی عزیز" دختری است نوجوان به نام "نینا" که به او گفته اند پدرش در دریاچه غرق شده است. اما "نینا" خیال می کند که پدرش به ماهی تبدیل شده است. لذا برای پدرش نامه می نویسد و آن ها را به دریاچه می سپارد. او شبی را به گریه و زاری می گذراند و از سایه هایی که روی سقف می بیند هیولا می سازد؛ از همان شب های شوم که آدم انتظار هیچ اتفاق خوبی ندارد. اما صبح که می شود، وقتی هنوز موهایش به هم ریخته و ژولیده است و چشم هایش از گریه های دیشب پف کرده و درست شبیه یک قورباغه شده، اتفاقی رخ می دهد. پستچی آمده و جواب نامه ی "نینا" را آورده است! آن هم از یک نفر به اسم "آقای ماهی". آیا تمام مدت "نینا" درست فکر می کرده یا ماجرای دیگری در کار است؟
دختر داستان "سنجاب ماهی عزیز"، اهل کتاب و هنر است و آنچه او را در سختی ها و ناراحتی ها پیش می برد، غرق شدن در دنیای خیال و رویاست. "فریبا دیندار" موفق شده تا یک نمونه ی ایرانی خواندنی از سرگذشت یک نوجوان آسیب دیده و درگیر با غم فقدان را به خوبی به تصویر بکشد و "سنجاب ماهی عزیز"می تواند برای کودکان و نوجوانانی که با مساله ی مشابهی دست و پنجه نرم می کنند بسیار مناسب باشد.

کتاب سنجاب ماهی عزیز

فریبا دیندار
فریبا دیندار متولد 1369 مهندس تکنولوژی معماری_تهران،عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، دبیر اجرایی و عضو تحریریه‌ی نشریه‌ی کوله‌پشتی، ضمیمه‌ی نوجوان روزنامه‌ی شهروند، برگزیده مسابقه معلمان انشا، برگزیده سومین دوره مسابقات ادبی _ ورزشی المپیک و پارالمپیک، منتخب نهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان ایران، منتخب مخاطب برتر ( همکار افتخاری) نشریه دوچرخه، برگزیده جشنواره اثر انگشت (شعر هایکو)، همکاری با مجلات کودک و نوجوان در زمینه‌ی داستان، شعر، ترجمه، معرفی و نقد، گز...
قسمت هایی از کتاب سنجاب ماهی عزیز (لذت متن)
سنجاب ماهی خوبم! راستش من هم تا به حال در بهشت یا جهنم نبوده ام ، اما در موقعیت هایی قرار گرفته ام که من را یاد بهشت یا جهنم انداخته است. شاید جهنم هرجایی باشد که در آن احساس رضایت و آرامش نداشته که در آن احساس رضایت و آرامش نداشته و اندوهگین باشید و هر لحظه که از صمیم قلب خوشحال باشی و عشق و دوستی را در دلت احساس کننی، بودن در بهشت را تجربه کرده ای. من با نامه های تو هر لحظه در بهشت هستم، باور می کنی؟ خوشحال باش که گاهی دلت می گیرد یا برای پدرت تنگ می شود. وقتی دلت برای کسی تنگ می شود، دری از بهشت باز شده و نسیم ملایمی از روزها و لحظه های خوب به دلت رسیده.