کتاب توده و قدرت

Crowds and Power
کد کتاب : 17374
مترجم :
شابک : 978-6003761711
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 632
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب توده و قدرت اثر الیاس کانتی

"توده و قدرت" کتابی است منحصر به فرد به قلم "الیاس کانتی" که با جنبه های پویای توده و گروه سر و کار داشته و با این سوال دست و پنجه نرم می کند که چرا توده ی مردم از قدرت فرمانروایان اطاعت می کنند. "الیاس کانتی" در "توده و قدرت" خطی موازی بین حکمرانی و بدبین شدن می کشد؛ همچنین در این اثر، یادداشت های "دانیل پاول شربر"، قاضی مشهور آلمانی، با انتقادات ضمنی "زیگموند فروید" و "گوستاو لوبون" مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
"توده و قدرت" به دلیل لحن غیرمعمول آن، مورد توجه قرار گرفته است؛ "الیاس کانتی" گرچه بازه ی وسیعی را مورد بررسی قرار داده، اما اثر تحت لوای روش های دانشگاهی و علمی نیست. در عوض همچون یک کتابچه ی راهنماست که فردی خارج از نژاد بشر آن را به نگارش درآورده و با زبانی مختصر و مفید و همچنین استعاره ای ، دستکاری و بازی های قدرت را به فرد خارجی دیگری توضیح می دهد. بر خلاف دیگر آثار غیر داستانی، "توده و قدرت" از نگارشی عمدتا شاعرانه و خشمناک برخوردار می باشد.
"توده و قدرت" اثری انقلابی از "الیاس کانتی" است که نگاهی جدید به روانشناسی و تاریخ بشریت دارد و یکی از عمیق ترین و تکان دهنده ترین تصویرسازی های صورت گرفته از وضعیت بشر را به خوانندگان ارائه می کند.
"توده و قدرت" همچنان به عنوان یکی از مهم ترین آثار شناخته شده در زمینه تحولات اروپای شرقی است که در چهارچوب کاری "الیاس کانتی" شکل گرفته و رشد توده ها و قدرت آنان در برابر قدرت حکومت ها را نشان می دهد.

کتاب توده و قدرت

الیاس کانتی
الیاس کانتی، زاده ی ۲۵ ژوئیه ۱۹۰۵ و درگذشته ی ۱۴ اوت ۱۹۹۴، رمان نویس بلغاری بریتانیایی بود. وی در سال ۱۹۸۱ برنده ی جایزه ی ادبی نوبل شد.خانواده اش از یهودیان اسپانیا بودند و به زبان اسپانیایی قرن پانزدهم سخن می گفتند. زمانی که ۶ ساله بود به همراه خانواده به منچستر انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا پدر به کمک کتاب های سفرهای گالیور و رابینسون کروزوئه، او را با زبان انگلیسی آشنا کرد. در سال ۱۹۱۳ پدر درگذشت و الیاس به همراه مادر مجبور به ترک انگلستان و رفتن به اتریش و اقامت در این کشور شد. دوران جنگ...
قسمت هایی از کتاب توده و قدرت (لذت متن)
آدمیزاد از هیچ چیز بیش از تماس با ناشناخته ترس ندارد. انسان می خواهد آنچه را که به آن دست می یازد ببیند، بشناسد یا دست کم در چهارچوبی بگنجاند. آدمیزاد همه جا از تماس با بیگانه تن می زند. شب هنگام یا در تاریکی، هول از تماسی نامنتظر می تواند به وحشتی مبدل گردد. حتی پوشاک نیز به اندازه کافی به انسان امنیت نمی بخشد. پوشاک را چه آسان می توان درید. چه آسان می توان به گوشت برهنه، صاف و بی دفاع آن که مورد حمله قرار می گیرد، نفوذ کرد. همه فاصله هایی که انسان ها گرداگرد خویش به وجود آورده اند، از همین ترس از تماس است. انسان خود را در خانه هایی محبوس می کند که کسی را اجازه ورود به آنجا نیست. تنها در این خانه ها است که خود را تا اندازه ای ایمن احساس می کند. ترس از دزد فقط از این نیست که او آهنگ دزدی دارد، بلکه ترس از دست درازی ناگهانی و نامنتظر او در دل تاریکی نیز هست.