کتاب رولت قفقازی

Caucasian Roulette
(نمایشنامه در دو پرده)
کد کتاب : 17664
مترجم :
شابک : 978-9643637620
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 86
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب رولت قفقازی اثر ویکتور مرژکو

در نمایشنامه "رولت قفقازی"، نویسنده به وسیلهٔ رویداد پر اهمیتی مانند جنگ چچن، تأثیر عمیق جنگ را بر روحیه مردم، به‌ویژه جوانان، و فروپاشی ارزش‌ها و احساسات انسانی، به طرز واضحی را به تصویر می‌کشد. سبک نگارش این کتاب، بی‌پرده و خشن است و نویسنده با به کارگیری چنین سبک زبانی، ترویج خشونت و بی‌اخلاقی در جامعه را به شکل بسیار روشن و قابل مشاهده‌ای در متن نمایشنامه تجسم می‌دهد. این انتقال به زبان، نیز بیانگر وجود یک پدیده‌ی منفی و بی‌رویه در جامعه و انحطاط آن است.

"رولت قفقازی" در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسید و در سال ۲۰۰۲، نسخهٔ سینمایی این اثر با کارگردانی فیودور پایوف ساخته شد. در انتهای کتاب، یک نقد مختصر از یوری کروزوف، استاد ادبیات روسی در دانشگاه ملی کی‌یف، به کتاب ادبیات معاصر روسیه اختصاص داده شده است.

نویسندهٔ این نمایشنامه، ویکتور ایوانوویچ مرژکو، یک فیلمنامه‌نویس، کارگردان، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و مجری تلویزیون روسی است که در سال ۱۹۳۷ متولد شد. او از آغازین کارهای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس، به بررسی مسائل اخلاقی در جامعه مدرن می‌پردازد. آثار مرژکو بررسی ارتباطات شخصیت‌ها و تداخل‌های اجتماعی آن‌ها را نشان می‌دهند.

کتاب رولت قفقازی

ویکتور مرژکو
ویکتور ایوانوویچ میرژکو (متولد 1937) فیلمنامه‌نویس شوروی-روسی، کارگردان فیلم، نمایشنامه‌نویس، بازیگر، نویسنده، مجری تلویزیون، هنرمند خلق فدراسیون روسیه (2014) است.
دسته بندی های کتاب رولت قفقازی