کتاب زنان سرسخت

Headstrong
(52 زنی که علم و جهان را تغییر دادند)
کد کتاب : 17728
مترجم :
شابک : 978-9642072095
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب علمی سال 2015

نامزد جایزه مگنولیا سال 2018

معرفی کتاب زنان سرسخت اثر ریچل سویبی

پایه و اساس کتاب "زنان سرسخت" اثر ریچل سویبی، به اندازه ی محتوای آن جالب توجه است. سویبی "زنان سرسخت" را در پاسخ به یک آگهی درگذشت که نیویورک تایمز در سال 2013 برای ایوان بریل منتشر کرد، به رشته ی تحریر در آورد. در اعلان مذکور، به جای پاسداشت عملکرد بریل به عنوان یک دانشمند هسته ای، به دستپخت و توانایی او در پخت بیف استراگانف اشاره شده بود! بعد از واکنش های عمومی و همراه با انتشار این کتاب، تایمز اقدام به اصلاح آگهی نمود که یک مثال عالی برای اشاره به قدرت عموم و اهمیت رسانه های اجتماعی می باشد.
در کتاب "زنان سرسخت" به نام هایی اشاره شده که عملکرد برخی از آنان برای مخاطب آشناست؛ زنانی در عرصه ی پزشکی، ژنتیک، مهندسی، فیزیک، اخترشناسی، ریاضیات و زیست. افرادی نظیر سالی راید، ریچل کارسن، هیدی لامار، ایدا لاولیس و فلورانس نایتینگل. و همچنین زنانی که شاید از آن ها کمتر شنیده ایم یا اصلا چیزی نمی دانیم.
"زنان سرسخت" یک پاسخ جهانی و قدرتمند و جذاب است. این کتاب که از برندگان جایزه ی نوبل گرفته تا نوآوران عرصه ی علمی، دانشمندان مهمی را که اثری عظیم بر دانش داشته اند اما کمتر شناخته شده اند، زیر ذره بین برده، اثری است قوی به قلم ریچل سویبی که به بزرگترین ایده پردازان تاریخ علم و نحوه ی شکل گیری این ایده هایشان پرداخته است. از نخستین لحظه ی پیوند خوردن آنان با علم، تا تحقیقات و کشف های بزرگی که هر کدام با آن شناخته می شوند، این کتاب حقایق الهام بخش و تشویق کننده ی زندگی پنجاه و دو زن شجاع و پیشگام را برای نسل جدید دخترانی که می خواهند پا در عرصه ی علم بگذارند بیان می کند.

کتاب زنان سرسخت

ریچل سویبی
ریچل سویبی روزنامه نگار آزاد است. کارهای او در New Yorker, Wired, O, The Oprah Magazine, Afar, Pacific Standard, Outside و سایر موارد به نمایش در آمده است.
نکوداشت های کتاب زنان سرسخت
Swaby tells the scientists’ stories with energy and clarity. Refreshingly, spouses and children are mentioned only when relevant.
سویبی داستان دانشمندان را با انرژی و شفافیت بیان می کند. از همسران و فرزندان فقط زمانی که به آنها مربوط باشد سخن رفته است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

A corrective—a spur to change… Swaby’s subjects are all worthy women who deserve more publicity.
اثری اصلاحی، انگیزه ای برای دگرگونی...عناوین مطرح شده توسط سویبی، همگی زنان ارزشمندی اند که لایق شهرت بیشتری هستند.
Wall Street Journal Wall Street Journal

[A] collection of brisk, bright biographies.
مجموعه ای از زندگی نامه های تند و تیز و شفاف.
Washington Post Washington Post

Swaby’s exuberant portrayals make this a compulsively readable title. There is no good reason why every single woman here is not a household name, and now, thankfully, Swaby is helping rectify history’s oversight.
تصویرسازی پر سر و صدای سویبی، خواندن این کتاب را به ضرورتی تبدیل ساخته است. هیچ دلیل خوبی برای این سوال که چرا تک تک زنان این کتاب عنوان خانه دار را یدک نمی کشند وجود ندارد و حالا به لطف سویبی، این اثر بینش تاریخ را اصلاح می کند.
Booklist Booklist

Swaby celebrates barrier-breaking titans… [and] has collected an inspiration master list of women in science with accessible explanations of their work.
سویبی، زنان افسانه ای خط شکن را پاس می دارد و لیست استادانه و الهام بخشی از زنان دانشمند را با توضیحات قابل فهم درباره ی کارشان جمع آوری کرده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Although many of these women may not be familiar names outside their courses of study, the author's spadework should bring them to the forefront, allowing the general public to learn about the females who pushed beyond sexist attitudes to undertake and achieve success in a male-dominated arena. These short accounts should inspire girls who want to study science to follow their dreams….succinct and informative.
هرچند نام بسیاری از این زنان، خارج از حیطه ی مطالعاتیشان برای بقیه آشنا نیست، زحمات نویسنده قادر است آنان را به جهانیان بشناساند و عموم را از سرگذشت زنانی آگاه سازد که بر خلاف رفتارهای جنسیت زده تلاش کردند تا موفقیت را در دنیایی که غلبه ی مردان در آن بارز است بدست بیاورند. این اثر موجز می تواند الهام بخش دخترانی باشد که رویای خود را برای مطالعه ی علم و دانش دنبال می کنند. مختصر و مفید.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

[W]omen just don’t get the encouragement they need and deserve to pursue careers in science. Here’s a handy book to help encourage young women to put themselves on the scitech path, with profiles of 52 women from Nobel Prize winners to major innovators and more who have made a difference in science.
زنان واضحا تشویق و انگیزه ای را که شایسته ی آن هستند تا حرفه ای را در دنیای علم پیش گیرند، دریافت نمی کنند. این یک کتاب مفید جهت تشویق زنان برای ورود به مسیر علم و دانش است که ویژگی هایی از ۵۲ زن از برندگان جایزه ی نوبل گرفته تا نوآوران بزرگ و آنان که تغییری اساسی در علم ایجاد کردند، ارائه می کند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب زنان سرسخت (لذت متن)
آن وسلس ویلیامز به لزوم همکاری اعتقاد داشت اما هر لحظه از تنهاییش را غنیمت می شمرد. در اوقات فراغت سوار هواپیماهای نمایشی می شد و از یک سو خطر پرواز با هواپیماهای پیش از جنگ جهانی اول دلش را به لرزه در می آورد و از سوی دیگر احساس متعالی پرواز با هواپیمای بی موتور که فقط چند نفر از عهده اش بر می آمدند. روی زمین برگه های جرایم رانندگی اش تلنبار شده بود، چون وسوسه سرعت و سبقت گرفتن از ماشینهایی که سر راهش می آمدند اغوا کننده تر از آن بود که در مقابلش مقاومت کند. به هر حال ویلیامز در این مورد در آزمایشگاه تشخیص اداره بهداشت نیویورک که در آن یکی از بزرگترین کشفیات آزمایشگاهی شرکت صورت داد تنها بود. در ۱۸۹۴ یک سوش از بیماری مسری دیفتری را کشت داد. بعدها برای افزایش بازدهی نوعی آنتی توکسین لازم برای مبارزه با این بیماری جنبه حیاتی پیدا کرد.