کتاب زنان بدون مرز

The Little Book of Feminist Saints
کد کتاب : 24025
مترجم :
شابک : 978-6002533722
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 373
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زنان بدون مرز اثر جولیا پیرپونت

در این کتاب درخشان ، «جولیا پیرپونت» ، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و هنرمند برجسته ، زندگینامه های کوتاه ، پر جنب و جوش و شگفت آور را با پرتره های خیره کننده تمام رنگی از الگوهای زن سکولار مطابقت می دهد: "قهرمانان قدرت و پیشرفت". این زنان زمین را شکستند ، سقف ها را شکستند ، و قالب ها را شکستند. این توصیفات انقلابی و شورآفرین از کتاب «زنان بدون مرز» بیش از پیش وسوسه خواندنش را در دل فعالین حوزه فمینیسم می اندازد. موضوع اصلی این کتاب حول مقاومت زنان بنا شده است. زنانی پیشگام، نو اندیش و جسور از سراسر نقاط دنیا. پیرپونت با اشاره به فعالیت چهره های مختلف در این حوزه ما را با نحوه مقاومت ایشان و سرگذشتشان آشنا می کند. شرح کنش هایی که اگر رخ نمی داد امروز جهان جای ناامن تری برای زنان می بود و فعالیت آزادانه آنها به رویا بدل شده بود. در این بین نباید نثر پرشور پیرپونت را از قلم انداخت که به حق «عباس گودرزی» ( مترجم این کتاب به زبان فارسی) توانسه از پس انتقال جان متن و ریزه کاری هایش بر آید. مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه می تواند مروری بر تاریخ فعالیت و مقاومت زنان بیندازد، می تواند برای کنش های آزادی خواهانه فعالین این حوزه منبع الهام قرار گیرد.

کتاب زنان بدون مرز

جولیا پیرپونت
جولیا پیرپونت فارغ التحصیل برنامه نوشتن خلاق در NYU، جایی که او بورسیه تحصیلات تکمیلی بنیاد رونا ژافه و کمک هزینه تحصیلی اشتاین را دریافت کرد، است. اولین کتاب او، در میان ده هزار چیز، در سال 2015 منتشر شد.
نکوداشت های کتاب زنان بدون مرز
The women in this book . . . blazed trails where none existed before
زنان این کتاب. . . مسیرهای آتشین که قبلا هیچ یک وجود نداشته است
The Guardian

قسمت هایی از کتاب زنان بدون مرز (لذت متن)
پودیت با شهامت و قساوتی ناگزیر، سر سپه سالار هالوفرنس را از تن جدا می کند. ولی به جای چهره یودیت، صورت خودش را ترسیم کرده و برای هالوفرانس هم از قیافه تاسی الهام گرفته است. و او را امروز به خاطر این اثر مهم می شناسیم. آری، مردی که بنا بود معلم نقاشی او باشد، به موضوع اثرش تبدیل شد.