کتاب لایبنیتس

Leibniz
نوشته های سیاسی
کد کتاب : 18253
شابک : 978-6001740848
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب لایبنیتس اثر گوتفرید لایبنیتس

گوتفرید ویلهلم لایب‌نیتس یک دانشمند آلمانی بود که به‌عنوان ریاضی‌دان، فیلسوف، دانشمند و دیپلمات فعال بود. او هم در تاریخ فلسفه و هم در تاریخ ریاضیات شخصیت برجسته ای است. او آثاری در زمینه فلسفه، الهیات، اخلاق، سیاست، حقوق، تاریخ و فلسفه نوشت. لایب‌نیتس همچنین کمک‌های عمده‌ای به فیزیک و فناوری کرد و مفاهیمی را پیش‌بینی کرد که بسیار دیرتر در نظریه احتمال، زیست‌شناسی، پزشکی، زمین‌شناسی، روان‌شناسی، زبان‌شناسی و علوم رایانه ظاهر شدند. علاوه بر این، او با ابداع یک سیستم فهرست نویسی به حوزه علم کتابداری کمک کرد که می توانست به عنوان راهنمای بسیاری از بزرگترین کتابخانه های اروپا عمل کند. مشارکت های لایب نیتس در طیف وسیعی از موضوعات در مجلات علمی مختلف، در ده ها هزار نامه و در دست نوشته های منتشر نشده پراکنده بود. او به چندین زبان، عمدتا به زبان های لاتین، فرانسوی و آلمانی، اما همچنین به زبان های انگلیسی، ایتالیایی و هلندی نوشت.
به عنوان یک فیلسوف، او نماینده برجسته عقل گرایی و ایده آلیسم قرن هفدهم بود. به عنوان یک ریاضیدان، دستاورد اصلی او توسعه ایده های اصلی حساب دیفرانسیل و انتگرال، مستقل از تحولات همزمان اسحاق نیوتن بود. ریاضیدانان همواره از نماد لایب نیتس به عنوان بیان معمولی و دقیق تر حساب دیفرانسیل و انتگرال حمایت می کنند.
در قرن بیستم، مفاهیم لایب نیتس از قانون تداوم و قانون استعلایی همگنی، با استفاده از تجزیه و تحلیل غیراستاندارد، فرمول ریاضی منسجمی یافتند. او همچنین در زمینه ماشین حساب های مکانیکی پیشگام بود. در حالی که روی اضافه کردن ضرب و تقسیم خودکار به ماشین حساب پاسکال کار می کرد، او اولین کسی بود که در سال 1685 یک ماشین حساب چرخ دنده را توصیف کرد و چرخ لایب نیتس را اختراع کرد. او همچنین سیستم اعداد باینری را که اساس تقریبا تمام رایانه‌های دیجیتال (الکترونیک، حالت جامد، منطق گسسته) است، اصلاح کرد.

کتاب لایبنیتس

گوتفرید لایبنیتس
گوتفرید ویلهلم لایبنیتس (Gottfried Wilhelm Leibniz) ‏ (۱۶۴۶–۱۷۱۶)، فیلسوف، ریاضیدان و فیزیک‌دان آلمانی بود که همچنین نقش به‌سزایی در سیاست اروپایی زمان خویش بازی کرده‌است و مقام بالایی نیز در تاریخ فلسفه و تاریخ ریاضی دارد. لایبنیتس بنیان‌گذار سیستم دودویی است. وی محاسبات دیفرانسیل و انتگرال را که همراه با دانش معادلات دیفرانسیل پایه‌گذار بسیاری از پیشرفت‌های بشر شدند، همزمان ولی کاملاً مستقل از آیزاک نیوتن به دست آورد و همین موضوع باعث اختلاف او با نیو...
دسته بندی های کتاب لایبنیتس