کتاب میرو نقاشی که باغبان بود

Joan Miro: I Work Like a Gardener
  • 25 % تخفیف
    95,000 | 71,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 19263
مترجم :
شابک : 978-6222460686
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب میرو نقاشی که باغبان بود اثر خوان میرو

خوان میرو، استاد کهنه کار هنر مدرن، در ۲۰ آوریل ۱۸۹۳ در اسپانیا متولد شد. او سوژه هایش را در خود فرایند خلاقانه آفرینش می یافت. به باور او آفرینش هنر، سفر در سرزمین های ناشناخته است و تنها راهنمای این سفر شم و غریزه. او با کنار گذاشتن آن چه که او هنر بورژوازی می دانست به خلق کارهایی آبستره پرداخت. مجسمه ها و تابلوهای او در بسیاری از شهرها و موزه های جهان نصب شده و علاقه مندان بسیاری دارد.
سبک او آمیزه ای از خیال، تاکیدات شاعرانه و برداشتی شخصی از خشونت زندگی مدرن بود. میرو در حالی که به سوررئالیسم وفادار است، جهان خاص خود را پی می ریزد که چندان شبیه به جهان دیگر نقاش های سوررئالیست نیست. میرو را می توان نقاشی به شدت شخصی خواند که تمامی کارهایش فارغ از وابستگی به هر نوع جریان و سبک، نماینده دیدگاه او درباره زندگی و احوال شخصی اش در دوره های مختلف است.
با این کتاب می توان یک شمای کلی از زندگی و هنر این نقاش برجسته تاریخ هنر به دست آورد. کتاب مخاطب را به جست وجوی هرچه بیشتر پیرامون این نقاش برمی انگیزد.

کتاب میرو نقاشی که باغبان بود

خوان میرو
خوان میرو (Joan Miró)‏ (۲۰ آوریل ۱۸۹۳ – ۲۵ دسامبر ۱۹۸۳) نقاش و مجسمه‌ساز و سفالگر اسپانیایی بود. کارهای او بیشتر در سبک سوررئالیسم دانسته می‌شود. او با کنار گذاشتن آن‌چه که او هنر بورژوازی می‌دانست به خلق کارهایی آبستره پرداخت. مجسمه‌ها و تابلوهای او در بسیاری از شهرها و موزه‌های جهان نصب شده و هواخواهان بسیاری دارد. این آثار از چند صد هزار دلار تا چند میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شود.میرو در طول حیات هنری خویش فراز و نشیب بسیاری را تجربه ...
دسته بندی های کتاب میرو نقاشی که باغبان بود