کتاب تاریخ روابط روس و ایران

History of Russian-Iranian relations
کد کتاب : 19818
شابک : 978-9643720834
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 249
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ روابط روس و ایران اثر محمد علی جمال زاده

«سید محمدعلی جمالزاده نویسنده صاحب نام، در سال هایی که مجله ی کاوه در برلین چاپ می شد، بنا به تمایل سیدحسن تقی زاده، درباره روابط تاریخی میان ایران و روسیه به نگارش کتابی پرداخت که بخش بخش به همراه هر شماره از مجله کاوه منتشر می شد و به مناسبت آن که مبتنی بر ماخذ و مدارک اساسی بود، به زودی شهرت یافت. متاسفانه با تعطیل شدن مجله کاوه جمالزاده نتوانست آن تاریخچه را به پایان برد و کتاب را تکمیل کند.
اما انتشارات بنیاد موقوفه افشار کتاب را همانگونه که بود، منتشر کرد.
شاید بتوان گفت که بخش سیاست روسیه در ایران از کتاب سیاست اروپا در ایران نگارش دکتر محمود افشار تا حدودی مکمل این تاریخچه است.» آنچه خواندید یادداشتی از ایرج افشار است که در ابتدای کتاب حاضر آمده است.

کتاب تاریخ روابط روس و ایران

محمد علی جمال زاده
سید محمدعلی موسوی جمال زاده (۲۳ دی ١٢٧۰ در اصفهان) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی بود. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.جمالزاده در سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات گردید. وی تا به امروز در کنار زین العابدین رهنما، حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام زاده به عنوان تنها فارسی زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات شناخته می شوند.داستان های وی انت...
دسته بندی های کتاب تاریخ روابط روس و ایران