کتاب تفکر خلاق

Creative Thinking for Dummies
کد کتاب : 20068
مترجم : فیروزه زارع فراشبندی
خسرو زارع فراشبندی
شابک : 978-6008668817
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تفکر خلاق اثر دیوید کاکس

در کتاب "تفکر خلاق" نوشته ی "دیوید کاکس" آمده است : خلاق بودن می تواند دشوار باشد و تلاش برای رسیدن به ایده های عالی تحت فشار ، می تواند ایده های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. کتاب "تفکر خلاق" به شما کمک می کند تا تکنیک های "تفکر خلاق" را برای هر آنچه لمس می کنید به کار ببرید؛ خواه رمانی باشد که به آن فکر می کنید یا ایده جدید کسب و کاری که در اختیار شما قرار گرفته . کتاب "تفکرخلاق" یک راهنمای عملی است که با تکنیک ها و نمونه هایی از روش های مختلف برای فکر کردن خلاقانه تهیه شده است .
این مجموعه طیف وسیعی از تکنیک ها را شامل می شود ، از جمله طوفان مغزی ، تفکر جانبی ، نقشه برداری از ذهن ، خلاصه نویسی ، ترسیم و ... راه شما را برای دست یابی به ایده های عالی ، مراقبه و تجسم ، بازی های کلمات و زبان و تفکر واگرا باز می کند. جهان را به روشی متفاوت ببینید ، و بدانید که شما با الهامات خلاقانه احاطه شده اید و برخی از تمرینات تفکر جانبی را امتحان کنید و ذهن خود را به سمت یک روش جدید تفکر باز کنید و ایده های عالی را با استفاده از بازی ها تکنیک های "تفکر خلاق" کشف کنید .با استفاده از کلمات ، نقشه ها و داستان پردازی اجازه دهید خلاقیت همه ی جنبه های زندگی شما را بهبود بخشد؛ می توانید مهارت های شخصی خود را توسعه دهید ، حرفه ای تر شوید و یا از تکنیک های تفکر خلاق برای کمک به فرزندان خود در پرورش ذهن خلاق خود استفاده کنید. به زودی خواهید فهمید که همه از جمله شما ، پتانسیل خلاقیت زیادی دارد ، تنها نیاز است برای فعال شدن به آن ضربه ای وارد کنید!

کتاب تفکر خلاق

قسمت هایی از کتاب تفکر خلاق (لذت متن)
الکساندر پوپ می گوید: «قدرت فکر فقط در سایه ی ورزش و تمرین میسر است، و نه چیز دیگر.» چگونه می توانید سلامت فکری خود را درجه بندی کنید؟ «عالی» یعنی عملکرد و بازده فکر من فوق العاده و استثنایی است. «متوسط» یعنی فکر من گاهی و برحسب تصادف خود به خود گام هایی به جلو برمی دارد و بازده ی جدید و بدیعی دارد، ولی در بعضی مواقع به زحمت عضلات فکری ام را وادار می سازم تا کشتی بگیرند و به کار بیافتند. «ضعیف»، مغز من مثل یک کاسه ی شله زرد یا شیربرنج، وارفته و بی حال است. من واقعا احتیاج دارم فکرم را به کار بیاندازم. شما در کدام یک از این درجه بندی ها قرار دارید؟ مسأله این نیست که در کدام یک از رده های طبقه بندی ذهن جا گرفته اید، بلکه آنچه اهمیت دارد دانستن این موضوع است که سلامت و تناسب فکری و آراستگی ذهنی شما به معنای بهره مندی از قدرت تمرکز، استدلال، تجسم، تخیل و تصور کردن و تصمیم گیری و برخورداری از نیروی حل مسائل و مشکلات و تفکر روشن و سازنده است. برای به دست آوردن این ها باید بدانید که ذهن، فکر و مغز خود را چگونه و چه مقدار وادار به تمرین و ورزش می کنید. اگر احساس می کنید که از لحاظ دماغی گرفتار عدم توازن و تناسب هستید زیاد نگران نباشید. به شما مژده می دهم راه حل آن آسان است و شما می توانید با صرف کمی وقت عضلات فکری و دماغی خود را به کار بیاندازید. گو اینکه که اگر از آراستگی ذهنی و آمادگی مغزی بهره مند باشید باز هم به تمرین و ورزش فکری نیاز دارید تا ذهن و فکر خود را در بهترین شکل و حالت خود حفظ کنید. همانطور که قهرمانان المپیک نیز احتیاج به تمرین منظم و مداوم دارند تا مقام قهرمانی خود را حفظ کنند. حال یقینا می خواهید بدانید برای نیرو بخشیدن و قوی کردن عضلات فکری چه باید بکنیم. و حتما بارها از خودتان پرسیده اید که چگونه می توانم عمل ذهنی‎ ام را برتر و بارورتر کنم. ابتدا بهتر است با کار عضلات فکری و دماغی آشنا شوید.