کتاب زندگی تاب آورانه

I Thought It Was Just Me
کد کتاب : 20198
مترجم :

شابک : 978-9645528599
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

روان شناسی خجالت
I Thought It Was Just Me
(فکر می کردم تنها من این گونه ام، ولی چنین نیست)
کد کتاب : 20196
مترجم :
شابک : 978-6001302183
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی خجالت اثر برنه براون


تلاش برای کامل بودن خسته کننده و بی رحمانه است. یک سلسله ی مداوم انتظارات اجتماعی وجود دارد که به ما می آموزد که ناکامل بودن مترادف با بی کفایت بودن است. به هر طرف که رو می کنیم ، پیامهایی وجود دارد که به ما می گویند چه کسی ، چه چیزی و چگونه باید باشیم. بنابراین ، ما یاد می گیریم که درگیری های درونی خودمان را پنهان کنیم و با جست و جوی امنیت در تظاهر به کامل بودن خود از شرم ، قضاوت ، انتقاد و سرزنش محافظت کنیم.
برنه براون ، راهنمای یافتن قدرت در آسیب پذیری است و از طریق کتاب های پرفروش خود و مصاحبه های محبوبش در تد تاک، هزاران نفر را الهام بخشیده است. با توجه به هفت سال تحقیق مقدماتی وی و صدها مصاحبه ، روان شناسی خجالت از یک حقیقت مهم پرده برانداخته است: نواقص ما همان چیزی است که ما را به یکدیگر و به بشریتمان متصل می کند. آسیب پذیری های ما ضعف نیستند. آنها یادآوری های قدرتمندی برای باز نگه داشتن قلب و ذهن ما در برابر این واقعیت هستند که همه ما در این جمع هستیم.
براون می نویسد ، "ما به زندگی خود احتیاج داریم. زمان آن فرا رسیده است که موهبت ناقص بودن را بازپس گیریم - شجاعت واقعی بودن ، دلسوزی ای که برای عشق ورزیدن به خودمان و دیگران به آن نیاز داریم و ارتباطی که به زندگی هدف و معنای واقعی می بخشد. این مواهب هستند که عشق ، خنده ، قدردانی ، همدلی و شادی را به زندگی ما وارد می کنند. "

کتاب روان شناسی خجالت

برنه براون
برنه براون، زاده ی 18 نوامبر 1965، محقق، استاد دانشگاه و نویسنده ی آمریکایی است.براون در تگزاس به دنیا آمد. او در رشته ی امور اجتماعی تحصیل کرده است و مدرک کارشنای خود را در سال 1995 از دانشگاه تگزاس، مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1996 و مدرک دکترای خود را در سال 2002 از دانشگاه هیوستون گرفته است.براون، تحقیقات جامع خود را در زمینه ی هدایت و رهبری کاربردی در خانواده، مدارس و جوامع، از دانشگاه هیوستون آغاز کرد و سخنرانی هایش در همایش های تد، در زمره ی پربیننده ترین سخنرانی های تاریخ این مجموعه ...
دسته بندی های کتاب روان شناسی خجالت
قسمت هایی از کتاب روان شناسی خجالت (لذت متن)
اگر بخواهیم در برابر خجالت مقاوم باشیم، باید آن را شناسایی و کار را آغاز کنیم. امواج خجالت همراه احساسات پرقدرتی مانند ترس و سرزنش ما را در برمی گیرد. بیشتر مواقع نمی توانیم آن را تشخیص دهیم و نمی دانیم چه روی داده است… تا زمانی که با عکس العمل خود رفتاری می کنیم که ما را از اصالت وجودمان دور و در برخی موارد خجالت ما را تشدید می کند.برای مثال مادری به خاطر تایید نشدن کارت اعتباری اش هنگام خرید بسیار خجالت کشید و تلافی آن را سر فرزند گریان خود درآورد. چنین پدیده ای برای اغلب ما که فرزند داریم، آشناست. این همان وضعیتی است که در یک لحظه پیش می آید. هدف ما تشخیص سریع خجالت در لحظه وقوع است، به نحوی که تلافی آن را سر اطرافیان خود در نیاوریم یا اگر مانند این مورد سر فرزند خود فریاد زده ایم، بیاموزیم که فورا این کار را متوقف کنیم، آرام بگیریم، نفسی بکشیم و کارمان را اصلاح کنیم.